loading...
هر چی بخوای اینجاست
ali بازدید : 146 چهارشنبه 12 شهریور 1399 نظرات (0)

پیشنهاداتی برای پرورش رز فرانسوی

گل رز فرانسوی یا رز گالیکا، از قدیمی‌ترین انواع رز است که در اروپای جنوبی و مرکزی و غرب آسیا پرورش می‌یابد. این نوع رز در ابتدا توسط یونانیان و رومیان کاشته شده و در باغ‌های قرون وسطی بسیار رایج بودند به طوری که تا قرن 19 یکی از مهم‌ترین انواع رز برای هر باغی به شمار می‌آمدند. ارتفاع این گونه گل‌ها معمولا به 4 فوت می‌رسد و تنها یکبار در تابستان گل می‌دهند. گل‌های فرانسوی دارای رنگ‌های زرشکی، قرمز و لاکی متمایل به بنفش می‌باشند. این گل‌ها در برابر سرما مقاوم هستند و به خاکی با پی.اچ 6 تا 7 نیاز دارند.

 

پرورش گل رز فرانسوی

پرورش گل رز فرانسوی در ماه‌های سپتامبر تا مارچ بسیار مناسب است، به خصوص اگر از نوع ریشه‌ی بیرون خاک یا لخت استفاده می‌کنید. مراقب باشید در هنگام قرار دادن این رز در خاک گردن ریشه را در خاک فرو نبرید زیرا باعث از بین رفتن آن می‌شود.

 

این نوع گل‌ها را در خاکی بکارید که از نظر داشتن هوموس بسیار غنی باشد، همچنین خنک و دارای آب‌گذر مناسب نیز باشد. گل‌های فرانسوی در برابر نور مستقیم آفتاب مقاوم می‌باشند و از آنجایی که این نوع گیاهان به نور مستقیم نیاز دارند، ویژگی بسیار خوبی به شمار می‌آید. از طرف دیگر، این نوع رز تا دمای 25- درجه سانتیگراد را نیز دوام می‌آورد.

 

کوددهی رز فرانسوی

به یاد داشته باشید تا در اوایل زمستان و یا اواخر بهار حتما کود غنی‌کننده به آن اضافه کنید تا مقاوت آن در برابر نور آفتاب و همچنین خاک غیر حاصل‌خیز بالا رود.

 

نکاتی ساده برای پرورش و نگهداری رز هلندی در گلدان

گل رز هلندی یکی از پر طرفدارترین انواع رز در میان باغداران حرفه‌ای و خانه‌داران است. از لحاظ بازار فروش هر روزه بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و در خود هلند و سطح بین‌المللی به کاشت و پرورش آن توجه روز افزونی می‌شود. رزهای هلندی معمولا برای صادرات پرورش داده می‌شوند اما اگر شما علاقه‌مند هستید که یکی از این گل‌ها را در گلدان خانه خود داشته باشید این نوشته می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

– گل‌های رز هلندی به آفتاب مستقیم نیاز دارند و این مسئله در رشد درست آن‌ها بسیار تاثیرگذار است.

 

– دمای هوا باید بین 15 تا 18 درجه سانتیگراد باشد.

 

 – رطوبت هوا باید بین 65 تا 60 درصد باشد.

 

– آب و خاک استفاده شده برای این رزها باید از کیفیت مقبولی برخوردار باشند. خاک این گل باید پی.اچ بین 5.5 تا 7 داشته باشد و برای اینکه ریشه به خوبی بتواند رشد کند، باید آب‌گذر نیز باشد. انتخاب خاک مناسب در هنگام کاشت گل رز هلندی در گلدان بسیار حیاتی است چراکه ویژگی‌های خاک مانند آب‌گذر بودن، داشتن مواد معدنی، نرمی و سفتی آن بیشتر از هنگام کاشت در باغچه، بر گل تاثیر می‌گذارد.

 

– گلدان مناسبی برای پرورش رز هلندی انتخاب کنید. به طور کلی، رزها ریشه‌های بلندی دارند، پس پیشنهاد می‌شود تا از گلدان‌های ارتفاع‌دار استفاده کنید تا به خوبی رز شما بتواند ریشه بدواند.

 

– به یاد داشته باشید خاک در گلدان سریع‌تر داغ می‌شود و خاک گرم به گل شما آسیب می‌رساند، پس بهتر است از گلدان‌های سفالی به جای پلاستیکی استفاده کنید تا خاک شما دیرتر گرم شود.

 

– اگر برای انتخاب گلدان پلاستیکی مصمم هستید، حتما از رنگ‌های روشن استفاده کنید زیرا رنگ‌های تیره در انتقال گرما به خاک سریع‌تر عمل می‌کنند.

 

– مطمئن شوید که گلدان شما سوراخ‌هایی برای گذر آب دارد.

 

– حتما خاک گلدان خود با روش‌هایی که در بالا اشاره کردیم مانند پوست موز یا پوست تخم مرغ، تقویت کنید.

 

– گلدان خود را به اندازه‌ی دو سوم از خاک پر کنید. اگر از ریشه‌ی لخت استفاده می‌کنید در وسط گلدان چاله‌ای بکنید و آن را درون چاله جای دهید و سپس، در اطراف آن خاک مناسب را بریزید. اگر از ریشه‌های درون خاک استفاده می‌کنید، تنها ریشه رز هلندی خود را از خاک جدا کرده و در درون گلدان قرار دهید. حواستان باید در هر دو روش ریشه را در وسط گلدان بگذارید تا از هر طرف به صورت مساوی فضا برای رشد ریشه‌ها وجود داشته باشد. پس از اینکه بقیه گلدان را با خاک پر کردید، با دست خود خاک را کمی سفت کنید تا موقعیت گل در گلدان محکم‌تر شود. پس از آن، خاک را آبیاری نمایید.

 

گل رز ریز

– گلدان را در جایی قرار دهید که حداقل 7 ساعت نور مستقیم آفتاب را دریافت کند.

 

– اگر چندین رز هلندی را در گلدان‌های مختلف کاشته‌اید و به طور همزمان پروش می‌دهید، حتما بین هر گلدان 2 فوت فاصله بیندازید تا گردش هوا به خوبی انجام شود. همچنین سعی کنید جاهای گلدان‌های خود را طوری قرار دهید که مجبور نباشید برای رساندن نور در ساعت‌های مختلف روز، آن‌ها در بالکن و یا حیاط خانه خود جابه‌جا کنید.

 

– بین ساعت 10 تا 6 عصر آب ندهید زیرا در نزدیکی عصر آب دیرتر تبخیر می‌شود و در سر ظهر نیز آب زودتر تبخیر می‌شود؛ بهترین زمان اول صبح است.

 

– رز هلندی خیلی زود مواد مفید خاک را استفاده می‌کند و از آنجایی که در یک گلدان است، باید کودرسانی را به خوبی انجام دهید. همچنین از مواد جانبی گلکاری مانند سرم‌های تقویتی نیز می‌توانید استفاده کنید.

 

– هر دو یا سه سال گلدان رز هلندی خود را عوض کنید. در این مدت این گل‌ها مواد خاک را مصرف کرده و خاک از لحاظ حاصل‌خیز بودن ضعیف می‌شود و لازم است خاک گلدان را عوض کنید.

 

– از خاک باغچه برای گلدان خود استفاده نکنید چراکه در مورد گذر آب متفاوت عمل می‌کنند.

 

 

لطفا برای اطلاعات بیشتر به سایت گندم VIP مراجعه کنید و با کلیک بر روی منبع این خبر یعنی  گل رز   ، همیچنین میتوانید برای خرید گل به سایت مراجعه و گل رز سفارشی خود را با کمترین قیمت خرید نمایید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 33
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 175
  • بازدید ماه : 470
  • بازدید سال : 3,257
  • بازدید کلی : 15,679