loading...
هر چی بخوای اینجاست
ali بازدید : 114 چهارشنبه 24 شهریور 1400 نظرات (0)

علت زرد شدن برگ های کالاتیا

گیاه کالاتیا می تواند گیاهان نسبتاً حساسی باشد و اگر آنها مراقبت مورد نظر خود را دریافت نکنند ، آن را سریع نشان می دهند. زرد شدن برگ ها بسیار رایج است ، بنابراین می توانید مطمئن باشید که تنها نیستید که از خود بپرسید چرا برگ های کالاتیا شما زرد می شوند.ادامه مطلب را بخوانید تا دریابید که دلایل بروز این مشکل چیست و برای رفع آن و جلوگیری از آن در آینده چه کاری می توانید انجام دهید، با ما همراه باشید با مقاله علت زرد شدن برگ کالاتیا .

این گیاهان بخاطر شاخ و برگ  شگفت انگیز خود ، هم از نظر شکل و هم از نظر ظاهری معروف هستند. گیاه را شاد نگه دارید تا شاخ و برگ سالم بمانند.

 

 

 

چرا برگ های کالاتیا من زرد می شوند؟

این گیاهان بسیار عالی هستند که به صاحبان خود اطلاع می دهند که چه زمانی نیازهای آنها برآورده نمی شود ، بیشتر از طریق شاخ و برگ آنها مشکلات را اعلام میکنند.

پی بردن به علت زرد شدن برگ های کالاتیا شما مهم است زیرا این به احتمال زیاد نشان دهنده یک مشکل است.

تنها زمانی این نشانه مشکل نیست زمانی است که برگ های قدیمی می میرند یا اگر محلول (برای تمیز کردن یا کنترل آفات) را روی یکی از برگ ها آزمایش کرده اید و گیاه آن را دوست ندارد.

هرگاه یک گیاه از محیطی به محیط دیگر منتقل شود ، می تواند دچار تنش شود. هرچه تغییر شرایط (رطوبت ، دما ، نور ، هوادهی) بیشتر باشد ، احتمال استرس و مسائل مربوط به استرس بیشتر می شود.

چند هفته طول می کشد تا گیاه شما به خانه جدید خود عادت کند و در این مدت کمی مقاوم می شود. این می تواند به معنی زرد شدن یک یا دو برگ باشد ، حتی اگر مراقبت های مناسب انجام دهید.

شما هنوز هم باید مراقب گیاه خود باشید تا ببینید آیا این مشکل همچنان ادامه دارد (برگهای بیشتر زرد می شوند) که میتواند علت از جای دیگر باشد(مانند تشخیص آفات).

به طور مشابه ، تعویض گلدان گیاه در هر زمان می تواند باعث ایجاد تنش در آن شود و برای تنظیم نیاز به زمان دارد. اگر بعد از جابجایی چند برگ زرد شدند ، مراقبت بیشتری از گیاه خود بکنید و سایر شرایط را تا آنجا که ممکن است بهینه کنید.

 

همچنین مطالعه کنید : علت سیاه شدن گیاه و برگ سانسوریا (راه حل)

علت زرد شدن برگ کالاتیا

برگهای زرد در کالاتیا Flamestar –  زرد شدن توسط کنه عنکبوت ایجاد شده است

 

 

1. برگ های قدیمی می میرند

قبل از اینکه به علل جدی تری بپردازیم که ممکن است باعث زرد شدن برگ های کالاتیا شما شود ، باید توجه داشته باشیم که طبیعی است که برگهای قدیمی کالاتیا زرد شوند و بیفتند.

اگر فقط گاهی اوقات و فقط در انتهای گیاه یک برگ زرد می بینید ، گیاه سالم است ، این می تواند به این دلیل باشد که برگ به عنوان بخشی از چرخه طبیعی خود در حال از بین رفتن است.

اگرچه ممکن است اینطور باشد ، اما بهتر است به جای اینکه بعداً پشیمان نشوید ، به مسائل دیگری فکر کنید که ممکن است آنها را ایجاد کرده و به آنها عمل کند.

برگهای زرد را از کالاتیا جدا کنید و به زودی باید شاهد رشد جدیدی باشید.

2. برگ های کالاتیا به دلیل آبیاری بیش از حد زرد می شوند؟ زیر آبیاری چطور؟

آبیاری بیش از حد قاتل کالاتیا است ، بنابراین این اولین چیزی است که باید رد کنید.

آبیاری کالاتیا واقعاً آسان است زیرا نیاز دارند خاک آنها دائماً مرطوب باشد ، اما آنها دوست ندارند در خاک خیلی مرطوب رشد کنند. اگر خاک بیش از حد اشباع و مرطوب باشد ، پوسیدگی ریشه می تواند بسیار سریع ایجاد شود و گیاه شما آسیب می بیند و اگر به آن رسیدگی نشود ، می میرد.

اگر بیش از حد به گیاه خود آب می دهید ، یکی از اولین نشانه ها می تواند زرد شدن برگ ها باشد.

خاک را بررسی کنید. اگر روزهای بعد از آبیاری هنوز مرطوب است ، می توانید مطمئن شوید که بیش از حد به گیاه خود آب داده اید. ریشه ها را از نظر علائم پوسیدگی بررسی کرده و مطابق آن رفتار کنید. خاک را خشک کنید یا گیاه را با خاک جدید جایگزین کنید.

برنامه آبیاری خود را طوری تنظیم کنید که در آینده از آبیاری بیش از حد گیاه جلوگیری شود(نحوه آبیاری شما ، نه میزان آبیاری شما).

 

علت زرد شدن برگ کالاتیا

 

برگ های زرد گیاه کالاتیا را هرس کنید. آنها مرده اند و هرس آنها باعث می شود گیاه انرژی خود را روی رشد برگ های جدید متمرکز کند.

زیر آب رفتن

آبیاری بیش از حد ،می تواند باعث زرد شدن برگهای کالاتیا شود.

در حالی که برچسب همراه با گیاه احتمالاً می گوید شما باید هفته ای یکبار آبیاری کنید ، اما باید روش معمول آبیاری گیاه خود را مشخص کنید و ممکن است با آنچه در برچسب می گوید متفاوت باشد. بسته به شرایط خانه ، ممکن است نیاز داشته باشید هفته ای دوبار یا فقط هر دو هفته یکبار آبیاری کنید.

برای اطلاعات بیشتر بر روی علت زرد شدن برگ کالاتیا  کلیک کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 33
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 181
  • بازدید ماه : 476
  • بازدید سال : 3,263
  • بازدید کلی : 15,685