loading...
هر چی بخوای اینجاست
ali بازدید : 651 یکشنبه 18 مهر 1400 نظرات (0)

گل ادنیوم سمی است؟

گل ادنیوم معروف به گل رز صحرایی یکی از زیباترین گل هایی است که ظاهری بسیار منحصر به فرد و خارق العاده دارد. اگر شما نیز جزء دوستداران گیاهان و گل ها هستید، اما به دلیل نداشتن زمان کافی برای رسیدگی، خواهان گل هایی می باشید که رسیدگی بسیار آسانی دارند ما به شما ادنیوم را پیشنهاد می کنیم که مخصوص افراد مبتدی تعبیه گشته است. در این مقاله قصد داریم بپردازیم به این موضوع که آیا همچین گل زیبا و شگرفی می تواند سمی باشد؟ در صورت سمی بودن جایز است آن را در خانه نگه داری کنیم؟ و بسیاری از موضوعات دیگر که ذهن شما را به خود مشغول کرده است.

زیبایی خاص گل ادنیوم

گل ادنیوم از گیاهان بومی شرق آفریقا و عربستان است که یک گیاه فوق العاده برای ایجاد نمایی زیبا در حیاط و محل زندگیتان می باشد. خوشبختانه باید به عرضتان برسانیم که شما در تمام فصول شاهد گل دادن این گیاه خزه ای خواهید بود و در زمان های کم آبی نیز میزان زیادی آب در تنه خود ذخیره نموده و از آن استفاده می نماید. فقط برای نگه داری آن به یک سری نکات احتیاج خواهید داشت که ما تمام شرایط لازم را برایتان لیست خواهیم کرد.

گل های صورتی آدنیوم با توجه به زیبایی چشمگیری که دارند، جزء گیاهان زینتی محسوب می شوند و این روزها نیز بسیار قابل توجه همگان می باشد. گل ادنیوم برای پرورش یافتن در باغ ها، نگهداری در منزل و یا محل کار بسیار کاربردی بوده و همواره فضای خانه را از حالت بی روحی به یک حس و حال شاداب و با طراوت در می آورد. ساقه این گل همانطور که در تصاویر ملاحظه می نمایید، ساقه گوشتی و آبداری دارند که شرایط رشد مطلوبی را برای گل ادنیوم فراهم می آوردند. در ادامه با گندم وی آی پی همراه باشید تا تمام بایدها و نبایدهای این گیاه آپارتمانی را شرح دهیم.

برگ های صورتی رنگ گل ادنیوم

آیا گل ادنیوم سمی می باشد؟

در پاسخ به این سؤال شما باید بگوییم که بله، رز صحرایی یک نوع گیاه سمی است. پس با این حساب چگونه می توانیم این گل را وارد خانه کنیم؟ ببینید دوستان، در میان تمام گل ها و گیاهان دنیا یک سری از گیاهان نیز هستند که در لیست گل های سمی قرار دارند و معمولا برای حیوانات و کودکان می توانند خطر آفرین باشند. گل ادنیوم نیز جزء همین دسته از گیاهان می باشد. اما زیبایی و عطر خارق العاده آن انسان را به خودی خود جذب می کند و وسوسه می شود که این گیاه را در خانه نیز پرورش دهد.

با این حساب ما به شما توصیه می کنیم که ایرادی ندارد و اگر بخواهید می توانید، در خانه و یا هر جای دیگری گل ادنیوم را نگهداری نمایید. اما توجه داشته باشید که این گیاه را در مکانی دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی خود بگذارید تا بعد ها مشکلی پیش نیاید. لازم به ذکر است که سم این گل نیز بسیار قوی بوده و در گذشته مردم آفریقا برای شکار، تیرهای خود را با سم گل ادنیوم آغشته می کردند.

سمی بودن گل ادنیوم

اگر قصد دارید در خانه خود به پرورش رز صحرایی پردازید، در هنگام هرس نمودن و تعویض گلدان آن همیشه از یک دستکش استفاده کنید تا دستتان آلوده نشود و علاوه بر آن بلافاصله نیز دست های خود را بشویید. اگر در خانه خود سگ و یا گربه نگهداری می کنید، باید خیلی مراقب باشید. حتی یک لمس این گیاه کافی است تا حیوانات شما را بکشد. البته نیازی نیست که نگران باشید، با قرار دادن گل در ارتفاع و مکانی دور از دسترس کودکان و حیوانات می توانید آنان را از خطر دور نگه دارید.

کدام قسمت های گل ادنیوم سمی است؟

به شخصه می توانیم بگوییم که تمامی قسمت های گل صحرای آدنیوم سمی است. این سم در حقیقت در قسمت های ریشه و ساقه گل ادنیوم وجود دارد. اما شیره سمی آن در برگ ها و پوست گیاه نیز جریان می یابند و سرشار از مواد شیمیایی می باشد. مواد خطرناکی که در گیاه وجود دارد، ترکیباتی همچون گلیکوزیدها، سومالین، digitalinum verum و .... را در بر می گیرد. علائم مسمومیت با گل رز صحرایی نیز بر عملکرد انسان، بر روی دستگاه گوارش و قلب، تأثیرات خود را نشان می دهد.

قسمت های سمی گیاه رز صورتی

شرایط نگهداری گل ادنیوم

همان طور که در طول مقاله نیز به عرضتان رساندیم نگهداری از این گل آن چنان به شرایط سختی نیاز ندارد؛ به همین دلیل است که در میان جوامع از محبوبیت زیادی نیز برخوردار می باشد. اما باز هم برای پرورش بهتر گل ادنیوم یک سری شرایط لازم است که در خانه و یا باغ خود بهتر است، آنان را برای گیاه خود فراهم آورید. در ادامه با گندم وی آی پی همراه باشید تا به بررسی این شرایط بپردازیم:

میزان آبیاری گیاه

در هنگام آبیاری رز صحرایی باید کمی دقت داشته باشید. آبیاری نادرست تنها عامل مهمی است که می تواند ادنیوم را به مرور زمان از بین ببرد. همان طور که همه ما می دانیم، کاکتوس ها جزء گیاهانی هستند که معمولا از آب زیاد خوششان نمی آید. گل ادنیوم نیز دقیقا به همین صورت است. شما می توانید خاک را زمانی که خشک شد، با آب مرطوب کنید. البته لازم است به عرضتان برسانیم که خشکی زیاد نیز می تواند موجب ریزش برگ های رز صحرایی شود. بنابراین همیشه حد وسط را رعایت کنید. آب بیش از حد مضراتی همچون پوسیدگی و گندیدگی گیاه را به همراه خواهد داشت.

شرایط نگهداری گل ادنیوم

پیشنهاد می کنیم قبل از اینکه بخواهید به گلتان آب دهید، میزان آب مورد نیاز را یک روز در لیوان قرار دهید تا کلر آن کاملا گرفته شود. آب گل ادنیوم را بهتر است که در محیط قرار دهید تا دمای آن را بگیرد. گرما و سرما می تواند به گلتان آسیب رسانده و مانع از رشد آن شوند. زمستان و پاییز نیز زمان هایی است که گیاه ما به استراحت نیاز دارد. بنابراین در فصل تابستان و بهار ادنیوم را با شیوه ای که گفتیم آبیاری کنید و در پاییز و زمستان اجازه دهید که به استراحت بپردازند.

خاک مناسب برای گل ادنیوم

گل ادنیوم و یا همان رز صحرایی، همانطور که از نامش نیز مشخص است برای رشد و نمو به خاکی همچون خاک صحرا و بیابان نیاز دارد. ما به شما خاک ماسه ای را پیشنهاد می دهیم که به خوبی زهکشی شده باشد و بتواند آب و رطوبت لازم را در خود حفظ کند تا دیگر نیازی به آبیاری مجدد نداشته باشد. از ویژگی های خاک این گیاه می بایست به pH خنثی تا اسیدی اشاره نمود که در حالت ایده آل در حدود 6.0 معلق باشد.

خاک مناسب برای گل ادنیوم

معمولا افراد در هنگام تعویض و یا اضافه کردن خاک به گل ادنیوم این سوال برایشان ایجاد می شود که چه موادی به خاک ماسه ای اضافه کنیم بهتر است؟ کارشناسان ما اظهار دارند، خاک ماسه ای به همراه کود حیوانی، خاک باغچه و پرلیت درشت، بهترین شرایط رشد را برای این گیاه زیبا و منحصر به فرد فراهم می آورد. توجه داشته باشید که خاک به کار برده شده سنگین نباشد تا موجب پوسیدگی ریشه گیاه شما شود. خاک های سبک و زهکشی شده بهترین گزینه هستند.

نور مورد نیاز برای رشد

زمانی که نور کافی به گل صحرایی نرسد، در این صورت ساقه ها آسیب دیده و گیاه شما گل های صورتی زیبا و خیره کننده ای نخواهد داد. هر چقدر که میزان تابش و نور آفتاب بیشتر باشد، گیاه نیز به نهایت رشد مطلوب خود دست پیدا کرده و حجیم تر می گردد. البته لازم است به عرضتان برسانیم که تابش مستقیم خورشید نیز به ویژه در فصل های تابستان برای رشد و نمو این گیاه مناسب نیست و در مواقع خیلی شدید، می تواند گل ادنیوم را بسوزاند.

دمای لازم گل ادنیوم

دمایی که ما معمولا برای مراقبت صحیح از این گیاه پیشنهاد می دهیم، دمای 10 الی 35 درجه سلسیوس می باشد. رز صحرایی معمولا در دمای های گرم رشد بهتری دارد. بنابراین توجه داشته باشید که در زمستان گل ادنیوم را در مکان هایی قرار دهید که خیلی سرد نباشد. آب و هوای گرم و خشک یکی از معیار های اصلی رز صحرایی می باشد. پیشنهاد می نماییم که این گیاهان خود را در فصل زمستان به داخل خانه بیاورید، در غیر این صورت نجات دادن آن ها تقریبا غیر ممکن خواهد بود. دمای 17 درجه سانتی گراد نیز بهترین شرایط گل دهی را در فصل بهار در هنگام شب برای گل ادنیوم فراهم می آورد.

دمای لازم گل

مواد مغذی و کود دهی گل ادنیوم

معمولا همه گل و گیاهان برای رسیدن به رشد مطلوب به مواد مغذی نیاز دارند. گل رز صحرایی نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. اما قبل از هر موضوعی باید به سمعتان برسانیم که در فصل های سرد زمستان هرگز نباید به این گیاه کود اضافه کنید چرا که می تواند مانع از گل دهی آن گردد. پیشنهاد و تاکید ما بیشتر برای فصل های بهار و تابستان است. کودهای کامل که منبع غنی از پتاسیم و فسفر هستند، بهترین شرایط را برای گل ادنیوم ایجاد می کنند.

پرورش گل رز صحرایی در خانه

استفاده های دارویی از گل ادنیوم

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، گل ادنیوم با این حال که سمی است، اما چگونه می توان از آن گیاهان دارویی به عمل آورد. طبق تحقیقاتی که دانشمندان به عمل آوردند، رز بیابانی یک داروی سنتی در کشورهای آفریقایی محسوب می گردد. این گیاه بومی بسیار نادر بوده و با ترکیبات فلاونوئید، ترپنوئیدهای فلاونوئیدی پیش از اتصال، گلیکوزید قلبی و کربوهیدرات ها، می تواند در درمان بیماری هایی مانند درد عضلات، درد مفصل، بیماری های مقاربتی، مشکلات قلبی و بسیاری دیگر از بیماری ها، مفید و کاربردی باشد.

استفاده های دارویی از رز صحرایی

مطابق با تحقیقات به عمل آمده در قاره آفریقا، گل ادنیوم سرشار از خواص آنتی اکسیدانی، ضد ویروسی، ضد میکروبی، ضد سرطانی و ... است. حتی در خارج از کشور نیز توانسته اند از آن لوسیونی به عمل آورند که با مخلوط کردن با سایر گیاهان دارویی بسیاری از بیماری های پوستی را درمان می کند. ترمیم زخم ها، از بین بردن شپش، همه و همه با این گل درمان می گردند. با این حساب می توان دریافت، این گیاه نه تنها جنبه تزئینی به خانه می بخشد، بلکه می تواند در طب سنتی برای بهبود بیماری ها نیز مفید واقع شود. با نگهداری گل زیبا رز صحرایی، روح و طراوت را به خانه خود ببخشید.

مشکلات تغذیه ای گل ادنیوم

همانطور که اشاره نیز نمودیم گل های رز صحرایی به نگهداری خیلی سختی نیاز ندارند و تنها لازم است که در فصل های بهار و تابستان با کودهایی که در قسمت پایین نام می بریم، تغذیه شوند. در حقیقت نبود و کمبود این مواد مغذی می تواند مشکلاتی در رشد گل ادنیوم ایجاد نماید. درشت مغذی ها از جمله یکی از مهم ترین رازهای پر بار شدن و گل دادن این گیاهان هستند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

مشکلات تغذیه ای گل ادنیوم

  • نیتروژن (N): کمبود نیتروژن در این گیاه به مرور موجب زرد شدن برگ های آن و ریزش گل ادنیوم می شود. در فصل بهار برگ های جدید بسیار کم رشد خواهند کرد و ساقه نیز از استحکام کافی برخوردار نخواهد شد. پیشنهاد می نماییم که نیتروژن را به همراه فسفر در تغذیه آنان استفاده نمایید تا به رشد رز صحرایی کمک شایانی نماید. نیتروژن از جمله مواد مغذی مهمی می باشد که مانع از بیماری گل ادنیوم نیز می گردد.
  • فسفر (P): ترکیب نیتروژن به همراه فسفر برای رز صحرایی، یک منبع غذایی بسیار غنی و مقوی محسوب می گردد. به طوری که برگ های گیاه عالی و با رنگ های صورتی زیبا رشد خواهند نمود و علاوه بر آن ساقه و ریشه گیاه نیز قوی خواهند شد. زمانی که گل ادنیوم با کمبود فسفر مواجه شود، دیگر شاهد رشد عالی و با کیفیت گیاه نخواهید بود. بنابراین حتما در زمان های کود دهی از ترکیب نیتروژن و فسفر استفاده کنید.
  • پتاسیم (K): به نظر شما کمبود پتاسیم می تواند چه بر سر این گیاه بیاورد. نبود پتاسیم در کود موجب سوختگی برگ های گیاه و به دنبال آن ریزش را به همراه خواهد داشت. با این حساب پتاسیم نیترات را به عنوان یک منبع غنی، همیشه در کود های خود داشته باشید. کود کامل از جمله کودهایی است که تمامی این ترکیبات را در خود جای داده است.

کمبود برخی از مواد غذایی در میزان کود گل ادنیوم

جمع بندی نهایی

زیباترین گل های بهاری را از ما بخواهید. گندم وی آی پی به عنوان برترین مرکز فروش انواع گل و گیاه آپارتمانی همواره سعی دارد تا طراوت و شادابی را به زندگی و خانه های شما ببخشد. هدف اصلی ما از توزیع گیاهان باکیفیت و زیبا، جلب رضایت مشتری می باشد. اگر شما نیز جزء افرادی هستید که همواره علاقه وافری به گل و گیاهان زیبا و خوش طراوت دارید، گندم وی آی پی می تواند بهترین فروشگاه در این زمینه برای شما باشد. جهت ثبت سفارش تنها با راه های ارتباطی موجود در تماس باشید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این گل بر روی نگهداری گل آدنیوم کلیک کنید.

ali بازدید : 83 سه شنبه 06 مهر 1400 نظرات (0)

شناخت و بررسی روش نگهداری آنتوریوم

گیاه آنتوریوم از خانواده گل شیپوری بوده و دارای برگ هایی پهن و قلب شکل هستند که زیبایی گل را به شکل قابل توجهی افزایش می دهند. این گیاه دارای رنگ های صورتی، زرد، سفید و قرمز بوده و نسبت به سایر گل ها، ماندگاری بالاتری دارد. همچنین گیاه آنتوریوم به سرما و آب زیاد حساس می باشد. بنابراین روش نگهداری آنتوریوم به گونه ای است که باید هر 7 هفته یک بار به گیاه استراحت داده شود تا به خوبی پرورش یابد.

شناخت شرایط مناسب برای رشد گیاه آنتوریوم

 

بررسی شرایط نگهداری و پرورش گیاه آنتوریوم

  1. نور مناسب: انتخاب نور مناسب تاثیر بسیاری بر نحوه پرورش و رشد گیاه آنتوریوم دارد. نور مستقیم باعث سوختگی و از بین رفتن برگ ها شده و نور کم هم به گیاه آسیب می رساند. بنابراین گیاه آنتوریوم به نور متوسط و فیلتر شده نیاز دارد تا رشد و پرورش خوبی داشته باشد. بنابراین مناسب ترین روش نگهداری آنتوریوم ملزم به فراهم کردن نور پشت پنجره ای می باشد.
  2. دمای مناسب: گیاه آنتوریوم به محل گرم و خشک حساس بوده و نیاز دمایی متعادل برای رشد دارد. این گیاه در دمای معمول اتاق به خوبی رشد کرده و پرورش می یابد. از طرفی برای شروع گل دهی گیاه، لازم است ک دمای محیط تا حدودی کاهش پیدا کند تا گیاه به خوبی پرورش یابد؛ ولی در غیر این صورت، کاهش دمای طبیعی اتاق موجب از بین رفتن گیاه می شود. انتخاب مناسب ترین روش نگهداری آنتوریوم، ملزم به شناخت دمای محیط می باشد.
  3. آبیاری مناسب: به طور کلی گیاه آنتوریوم به میزان آبیاری کمتری نسبت به سایر گیاهان نیاز دارد. به عبارتی دیگر بهتر است زمانی که خاک گلدان تا عمق 4 سانتی متر خشک است، گیاه آبیاری شود. همچنین آبیاری زیاد و نامناسب موجب آسیب رساندن به ریشه گیاه می شود. بنابراین روش نگهداری آنتوریوم در این مورد به گونه ای است که باید در زمستان و زمان استراحت یا خواب گیاه، میزان آبیاری کاهش پیدا کند.
  4. رطوبت مناسب: گیاه آنتوریم به میزان رطوبت بالایی برای پرورش و رشد نیاز داشته و بهتر است در بهار و تابستان، این رطوبت بیشتر تامین شود. همچنین می توانید با استفاده از غبارپاشی به صورت روزانه، رطوبت مورد نیاز گیاه را تامین کنید.

نگهداری صحیح به منظور پرورش و رشد گیاه آنتوریوم

  1. خاک مناسب: استفاده از خاکی سبک با زهکشی بالا، تاثیر بسیاری بر روش نگهداری آنتوریوم دارد. با استفاده از خاک سبک با زهکشی بالا می توانید از پوسیدگی ریشه گیاه و زرد شدن برگ ها جلوگیری کرده و رشد گیاه را افزایش دهید. همچنین برای بالا بردن زهکشی می توانید از خاک برگ، خاک باغچه و سنگ ریزه هم استفاده کنید.
  2. میزان کود دهی و تغذیه: تغذیه گیاه امری بسیار مهم در رشد گیاهان آپارتمانی بوده و باید به خوبی انجام شود. به طور کلی می توانید با استفاده از کود های حاوی فسفر و نیتروژن بالا، تغذیه گیاه خود را به خوبی تامین کرده و دوام آن را افزایش دهید. همچنین عمل کود دهی بهتر است هر دو هفته یک بار انجام شود تا مواد مغذی به خوبی به خاک منتقل شده و تاثیر مثبتی بر روش نگهداری آنتوریوم داشته باشد.
  3. تعویض گلدان ها: تعویض گلدان ها تاثیر بسیاری بر رشد بهتر گل ها دارد که بهتر است هر زمان ریشه های گیاه از زیر گلدان خارج می شوند، انجام شود. همچنین برای تعویض، بهتر است از گلدانی بزرگ تر استفاده کنید تا آسیبی به گل ها وارد نشود.
  4. تمیز کردن برگ ها: تمیز کردن برگ ها امری ضروری در روش نگهداری آنتوریوم است که بهتر است با استفاده از پارچه یا اسفنج مرطوب انجام شود، چرا که استفاده از مواد شیمیایی موجب آسیب رساندن به برگ ها می شود.

تاثیر نور متعادل بر سالم ماندن گیاه آنتوریوم

نحوه تکثیر گیاه آنتوریوم

  1. با استفاده از تقسیم بوته: در این روش با جدا کردن پاجوش های اطراف بوته اصلی، می توان به تکثیر این گیاه کمک کرد. گیاه آنتوریوم دارای ریشه های سست و گوشتی بسیاری است که در اطراف گل رشد می کنند. بنابراین تکثیر گیاه در این روش نگهداری آنتوریوم به گونه ای است که با جدا کردن برخی ریشه ها، موجب رشد بهتر گیاه شوید.
  2. با استفاده از جدا کردن توده ریشه ها: با جدا کردن توده ریشه ها از محلی که گیاهان کوچکی در کنار گیاه اصلی رشد می کنند، کمک بسیاری به تکثیر گیاه می کند. از طرفی بهتر است که این کار از اواسط بهار تا اواسط تابستان انجام شود که گیاهان جدیدی رشد می کنند. بنابراین تکثیر گیاه در این روش نگهداری آنتوریوم به گونه ای است که نباید ریشه ها را با زور جدا کرد، تا آسیبی به گیاه اصلی وارد نشود.

استفاده از روش های کاربردی برای تکثیر و رشد گیاه

بررسی آفات و بیماری های احتمالی گیاه آنتوریوم

  1. گل ندادن گیاه: عواملی مانند عدم وجود نور مناسب، استفاده از کود نامناسب و آبیاری زیاد، رشد گیاه را متوقف کرده و موجب جلوگیری از گل دادن گیاه می شود. روش نگهداری آنتوریوم در این مورد به گونه ای است که باید نور کافی برای گیاه فراهم شده و از کود های مخصوص گیاهان گل دار برای تغذیه گیاه استفاده شود.
  2. کوچک شدن برگ ها: تغذیه نامناسب موجب کوچک شدن برگ ها و آسیب رساندن به گیاه می شود. بنابراین بهتر است که برای تغذیه خاک گیاه، از کودهای آلی با فسفر بالا استفاده کنید.
  3. زرد شدن برگ ها: همانطور که گفتیم گیاه آنتوریوم به سرما حساس می باشد. بنابراین بهتر است با مشاهده زردی برگ ها، گیاه را به محلی با دمای بالاتر منتقل کنید تا سرمای هوا باعث آسیب رساندن به آن نشود. همچنین روش نگهداری آنتوریوم در این مورد به گونه ای است که علاوه بر افزایش دمای محیط، بهتر است میزان آبیاری گیاه هم کاهش پیدا کند.
  4. سیاهی برگ ها: در این مورد اگر سیاهی وسط گل مشاهده شود، باید گلدان را به محلی با دمای بالاتر منتقل کنید ولی اگر سیاهی در لبه برگ ها مشاهده شود، بهتر است از مواد مغذی بیشتری برای تغذیه خاک استفاده کرده و رطوبت مورد نیاز گیاه را تامین کنید.
  5. آفت: هنگامی که لکه های سفیدی روی برگ ها مشاهده شود یا حشرات ریز بسیاری در اطراف گیاه پرواز کنند، نشانه وجود آفت است. روش نگهداری آنتوریوم در این مورد به گونه ای است که باید بلافاصله گیاه سم پاشی شده و آفت ها از بین بروند.
  6. رنگ پریدگی برگ ها: زمانی که گیاه در یک محیط گرم و خشک پرورش داده شود، برگ ها دچار رنگ پریدگی می شوند؛ که در این صورت بهتر است با استفاده از غبارپاشی، رطوبت مورد نیاز گیاه تامین شود.
  7. وجود لک های قهوه ای روی برگ ها: در برخی موارد حمله قارچ ها به گیاه، موجب ایجاد لک های قهوه ای روی برگ ها می شود. روش نگهداری آنتوریوم در این مورد به گونه ای است که باید از سمپاشی برای نابودی قارچ ها استفاده شود.

آسیب رساندن آفت ها به گیاه

کلام آخر

بنابراین همانطور که گفتیم، گیاه آنتوریوم گیاهی بسیار حساس در برابر سرما و نور بوده و بهتر است در محیطی با نور و دمای متعادل نگهداری شود. به طور کلی گل آنتوریوم دارای دوام و ماندگاری بالایی می باشد ولی اگر به صورت صحیح کاشته نشود و یا در شرایط مناسبی پرورش داده نشود، حداقل یک هفته عمر می کند. در نتیجه انتخاب مناسب ترین روش نگهداری آنتوریوم ملزم به شناخت شرایط مناسب برای این گیاه می باشد. همچنین پس از اتمام گل دهی در زمستان، باید اقدام به تعویض گلدان کرده تا به رشد گیاه کمک شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این گل بر روی نگهداری گل آنتوریوم کلیک کنید.

ali بازدید : 73 شنبه 03 مهر 1400 نظرات (0)

گیاهان آپارتمانی چیزی فراتر از تزئین در آپارتمان ها و با اداره جات هستند. این کمکی های طبیعی خانگی میزان دی اکسید کربن و آلودگی را کاهش می دهند و هنگام انجام کار بسیار زیبا به نظر می رسند. اما آیا می دانید که وجود برخی گیاهان در اتاق خواب شما در واقع می تواند به شما کمک کند تا بهتر از قبل بخوابید … در ادامه ما به معرفی 8 گیاه مناسب برای اتاق خواب شما میپردازیم ، این مقاله شگفت انگیز را از دست ندهید.

 

گل و گیاه مناسب برای اتاق خواب شما

 

1- Lavender یا اسطوخودوس

 

گیاه مناسب برای اتاق خواب

 

ثابت شده است که اسطوخودوس فشار خون و ضربان قلب را کاهش می دهد. بنابراین قرار دادن یک گیاه اسطوخودوس در کنار تخت شما می تواند باعث شود بوی آرام بخش آن را استشمام کنید و در حالی که به خواب می روید ، می تواند به خواب خوب شبانه کمک کند.

 

2- یاس یا Jasmine

گل و گیاه مناسب برای اتاق خواب شما

گل و گیاه مناسب برای اتاق خواب شما

 

یاس گیاه جذابی ایجاد می کند ، اما چیزی فراتر از یک چهره زیبا است. طبق یک مطالعه در آلمان ، رایحه گل یاس در واقع کیفیت خواب شما را بهبود می بخشد و با نگرش بهتر و اضطراب کمتر احتمال بیدار شدن شما را افزایش می دهد.

همچنین بخوانید : معطرترین گل ها به گفته باغبان ها

 

3- لیلیوم صلح یا Peace Lily

گل و گیاه مناسب برای اتاق خواب شما

گل و گیاه مناسب برای اتاق خواب شما

 

 

لیلیوم صلح به دلیل زیبایی زیبا و نیازهای مراقبت از آن بسیار دوست داشتنی است ، اما این یک گل فروق العاده است که گویی اتاق خواب شما را هوشمند میسازد و در واقع توانایی کاهش تعداد میکروب ها در هوای خانه شما را دارد  که به نوبه خود می تواند علائم آلرژی را تسکین دهد و خس خس سینه  و خشکی و خارش گلو را از بین می برد.

 

4- Aloe Vera یا آلوئه ورا

برای مشاهده ادامه این مطلب بر روی گیاه مناسب برای اتاق خواب کلیک کنید.

ali بازدید : 100 چهارشنبه 24 شهریور 1400 نظرات (0)

علت زرد شدن برگ گل آرالیا یکی از موضوعاتی است که در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت. گل آرالیا که نام علمی آن Aralia می باشد یکی از گیاهان زیبا و جذاب است که در آپارتمان می توانید نگهداری کنید این گل از خانواده ی کرفس سانان می باشد که زیستگاه اصلی آن کشور ژاپن است و دارای ساقه های انشعابی می باشد و در زیستگاه خود به صورت درختچه های سر سبز رشد می کنند، این گیاه نام های دیگری نیز دارد که از آن می توان به گیاه آرالیای مینیاتوری، روغن گرچک دروغین، نخل برگ انجیری و دیزیگوتکا اشاره کرد. بیایید با هم علت زرد شدن برگ گل آرالیا را بررسی کنیم.

 

 

علت زرد شدن برگ گل آرالیا و شرایط نگهداری آن

علت زرد شدن برگ گل آرالیا موضوعات متعددی را شامل می گردد که در ادامه توضیح خواهیم داد. دلیل گذاشتن نام نخل برگ انجیری روی این گیاه شباهت آن به برگ های انجیر است که به این نام بیشتر رایج است. این گیاه در آپارتمان تا ارتفاع 2 الی 5/2 متر رشد دارد و در زیستگاه اصلی خود تا ارتفاع 6 متر هم رشد می کند و با رشد بیشتر این گیاه، خم شدگی آن به سمت پایین بیشتر خواهد بود، برگ های این گیاه شبیه به برگ های دندانه ای انگشت و به صورت براق و بزرگ می باشد که تابش نور مستقیم از علت زرد شدن برگ گل آرالیا خواهد بود. این برگ ها تا 25 الی 30 سانتی متر رشد می کند.

گل آرالیا جزء خانواده آرالیاسه ها محسوب می شوند و به سرما حساس هستند و نگهداری آن در ادارات و کارخانجات مناسب نیست و ایجاد شرایط نامناسب از علت زرد شدن برگ گل آرالیا می باشد. شما می توانید آن را در منزل نگهداری کنید. در بعضی از کتب از آن به نام فاتسیاژاپونیکا یاد می کنند. برگ های آن نسبت به مواد شیمیایی که باعث براق شدن برگ ها می شود، حساس هستند و در تابستان گل های آن به صورت سفید و خوشه ای نمایان می شود که نیاز به نور بیشتری دارند.

علت زرد شدن برگ گل آرالیا از لحاظ موقعیت جغرافیایی

علت زرد شدن برگ گل آرالیا از لحاظ موقعیت جغرافیایی

 

دلیل زرد شدگی برگ گل آرالیا

زرد شدگی برگ های گل آرالیا می تواند علل متعددی داشته باشد که ما در این قسمت به آن ها اشاره خواهیم کرد. برای درمان علت زرد شدن برگ گل آرالیا ابتدا باید علت را جویا شویم تا به درمان آن بپردازیم.

  • آبیاری: آبیاری بیش از حد، یا دادن آب کمتر از نیاز گیاه، علت زرد شدن برگ گل آرالیا می باشد. زمان آبیاری این گیاه با خشک شدن خاک انجام می شود؛ که به صورت دوره ای، هفته ای یکبار در هفته آبیاری می شود، قبل از آبیاری اجازه دهید آب 24 الی 48 ساعت در ظرف بماند تا کلر آن از بین برود بعد آبیاری نمایید.
  • نور: یکی از علت زرد شدن برگ گل آرالیا نور مستقیم خورشید است، که به سرعت برگ های این گیاه را از بین می برد، این گیاه پهن برگ، به سایه بیشتر علاقه دارد و نور دهی به آن باید متوسط باشد تا از زرد شدن آن جلوگیری کنید.

علت زرد شدن برگ گل آرالیا از لحاظ نور

 

  • دما: با بالا رفتن و یا پایین آمدن دمای محیط این گیاه، موجب شده برگ ها رنگ زرد به خود بگیرند و دمای مناسب برای این گیاه دمای بین 15 الی 20 درجه سانتی گراد می باشد که از زرد شدن آن جلوگیری می کند.

برای مطالعه ادامه این مطلب بر روی  علت زرد شدن برگ گل آرالیا کلیک کنید.

ali بازدید : 77 چهارشنبه 24 شهریور 1400 نظرات (0)

گل لیسیانتوس ، گیاهی یک ساله، دوساله و یا چند ساله است که عمر کوتاهی دارند و انواع آن، پابلند و پاکوتاه می‌باشد. از انواع پابلند به عنوان تزئین دسته‌ گل عروس و از انواع پاکوتاه در کاشت گلدانی استفاده می‌کنند. این گیاه اهل آمریکایی شمالی است. برگ‌های آن کشیده و تخم مرغی شکل اند که به رنگ سبز مایل به خاکستری و طوسی دیده می‌شوند. گل‌های لیسیانتوس به حالت زنگوله‌ای می‌باشند که با گلبرگ‌های چین خورده به رنگ سفید، قرمز، بنفش و آبی هستند. ارقام مختلف این گل، به صورت پر‌پر یا کم پر است. گل‌ها به صورت جداگانه یا دسته‌ایی بر روی ساقه‌ها قرار گرفته‌اند که دارای گلبرگ‌های ظریف و نازکی هستند. این نوع گیاه اخیرا به عنوان گیاهان گلدانی محبوبیت زیادی پیدا کرده است و در کنار ساقه‌هایی مانند گلوکسینیا یافت می‌شوند.

نحوه کاشت بذر گیاه لیسیانتوس
بهترین زمان کاشت بذر گل لیسیانتوس، فصل بهار است.

مقدار کمی خاک را درون گلدان ریخته بعد بذرها را روی خاک بپاشید سپس آن را آبیاری کنید و لازم است که روی آن، نایلون بزرگ بکشید تا بذرها رطوبت کافی را دریافت کنند.
بعد 2 الی 5 روز، بذرها سبز خواهند شد و زمانی که در حال بزرگ شدن هستند می‌توانید آن‌ها را از خزانه بیرون بیاورید و در محلی که قصد کاشتن دارید به فاصله ده یا بیست سانتی‌متر نشا کنید.
بذر گل لیسیانتوس ریز است و نیازی ندارد که خاک را بر روی بذرها بریزید، تنها موردی که باید تا سبزشدن بذرها رعایت کنید، رطوبت نگه‌داشتن محیط بذر است که این‌کار را می‌توان با کشیدن نایلون روی بذرها به راحتی انجام داد.
اغلب افراد بذرها را روی محلی که می‌خواهند بکارند، می‌پاشند تا همان‌ نقطه سبز شوند. اما این روش درست برای این منظور نیست زیرا زمان بذر پاشی، بذرها نامنظم روی هم یا کنار هم می‌افتند.
بعد از سبز شدن، حتما بایستی بذرها را درون خزانه بکارید.
بعد از کاشتن بذرها، بوته‌های این گل را به هر روش و به هر فاصله‌ایی که دوست دارید به صورت منظم و دقیق بکارید.
و در آخر توجه داشته باشید که این نوع گیاه مانند سایر گیاهان گلدانی برای ماندگاری دائمی برای گل‌های آپارتمانی مناسب نیستند زیرا بعد از مدتی شکوفه‌هایش کم رنگ شده و دور ریختنی خواهند شد.

تکثیر گل لیسیانتوس
کشت بذرها
روش اصلی تکثیر گل لیسیانتوس، کشت بذر می‌باشد. به خاطر همین بذر را در پاییز یا آخرای زمستان در دمای 13تا16 درجه سانتی‌گراد در بستر خاکبرگ، شن، پیت ماس، ورمی‌کولایت و یا هر بستری که رطوبت را بتواند در خود ذخیره کند، کشت می‌شود که باید بذر به صورت سطحی کاشت شود. از آنجایی که گیاهچه یک حاصل کوچک و ضعیفی است، حتما بایستی آبیاری منظم و دقیقی داشته باشد. دو ماه بعد نشا، بذرها به زمین اصلی انتقال می‌یابد و پس از تولید 2 تا 4 جفت برگ که حدود دو ماه طول می‌کشد کاشت می‌شود.

قلمه زدن
در بسیاری از ارقام این گیاه توسط، جوانه‌ی انتهایی قابل افزایش هستند که باید در دمای 23 تا 24 درجه‌ی سانتی‌گراد و زیر مه پاش کاشته شده و رشد کنند. برداشت گل باید در زمانی که سه گل باز شده‌اند انجام بشود البته در هنگامی که چهار گل نیز باز شده است وابسته به رقم و تعداد غنچه هم می‌توان برداشت را انجام داد.

خاک مناسب گل لیسیانتوس
خاک مناسب و اصلی برای رشد این گل لیسیانتوس، خاکی با زهکش مناسب و PH خنثی با پایه ذغال سنگ نارس و کمی خاک قلیایی می‌باشد.

آبیاری گیاه لیسیانتوس
دقت کنید که بستر این نوع گیاه باید دائما مرطوب باشد اما اشباع شدن خاک به آن آسیب جدی وارد می‌کند. در مراحل اولیه رشد، که رشد و تکثیر آن کند است به آب خیلی کمی نیاز دارد ولی خشک شدن در زمان گلدهی، باعث کاهش تعداد گل‌ها و کیفیت خاک می‌شود.

دمای گل لیسیانتوس
این نوع گل به سرما حساسیت نشان می‌دهد و در گلخانه‌ها پرورش داده می‌شوند. اگر دمای هوا خنک و زیر صفر باشد، باعث محکم‌تر شدن ساقه می‌شود ولی از طرفی گلدهی به تاخیر می‌افتد و اگر دما در ماه اول نشا افزایش یابد، این امر باعث تحریک رشد طوقه می‌شود.

برای مشاهده ادامه این مطلب بر روی گل لیسیانتوس کلیک کنید.

ali بازدید : 115 چهارشنبه 24 شهریور 1400 نظرات (0)

علت زرد شدن برگ های کالاتیا

گیاه کالاتیا می تواند گیاهان نسبتاً حساسی باشد و اگر آنها مراقبت مورد نظر خود را دریافت نکنند ، آن را سریع نشان می دهند. زرد شدن برگ ها بسیار رایج است ، بنابراین می توانید مطمئن باشید که تنها نیستید که از خود بپرسید چرا برگ های کالاتیا شما زرد می شوند.ادامه مطلب را بخوانید تا دریابید که دلایل بروز این مشکل چیست و برای رفع آن و جلوگیری از آن در آینده چه کاری می توانید انجام دهید، با ما همراه باشید با مقاله علت زرد شدن برگ کالاتیا .

این گیاهان بخاطر شاخ و برگ  شگفت انگیز خود ، هم از نظر شکل و هم از نظر ظاهری معروف هستند. گیاه را شاد نگه دارید تا شاخ و برگ سالم بمانند.

 

 

 

چرا برگ های کالاتیا من زرد می شوند؟

این گیاهان بسیار عالی هستند که به صاحبان خود اطلاع می دهند که چه زمانی نیازهای آنها برآورده نمی شود ، بیشتر از طریق شاخ و برگ آنها مشکلات را اعلام میکنند.

پی بردن به علت زرد شدن برگ های کالاتیا شما مهم است زیرا این به احتمال زیاد نشان دهنده یک مشکل است.

تنها زمانی این نشانه مشکل نیست زمانی است که برگ های قدیمی می میرند یا اگر محلول (برای تمیز کردن یا کنترل آفات) را روی یکی از برگ ها آزمایش کرده اید و گیاه آن را دوست ندارد.

هرگاه یک گیاه از محیطی به محیط دیگر منتقل شود ، می تواند دچار تنش شود. هرچه تغییر شرایط (رطوبت ، دما ، نور ، هوادهی) بیشتر باشد ، احتمال استرس و مسائل مربوط به استرس بیشتر می شود.

چند هفته طول می کشد تا گیاه شما به خانه جدید خود عادت کند و در این مدت کمی مقاوم می شود. این می تواند به معنی زرد شدن یک یا دو برگ باشد ، حتی اگر مراقبت های مناسب انجام دهید.

شما هنوز هم باید مراقب گیاه خود باشید تا ببینید آیا این مشکل همچنان ادامه دارد (برگهای بیشتر زرد می شوند) که میتواند علت از جای دیگر باشد(مانند تشخیص آفات).

به طور مشابه ، تعویض گلدان گیاه در هر زمان می تواند باعث ایجاد تنش در آن شود و برای تنظیم نیاز به زمان دارد. اگر بعد از جابجایی چند برگ زرد شدند ، مراقبت بیشتری از گیاه خود بکنید و سایر شرایط را تا آنجا که ممکن است بهینه کنید.

 

همچنین مطالعه کنید : علت سیاه شدن گیاه و برگ سانسوریا (راه حل)

علت زرد شدن برگ کالاتیا

برگهای زرد در کالاتیا Flamestar –  زرد شدن توسط کنه عنکبوت ایجاد شده است

 

 

1. برگ های قدیمی می میرند

قبل از اینکه به علل جدی تری بپردازیم که ممکن است باعث زرد شدن برگ های کالاتیا شما شود ، باید توجه داشته باشیم که طبیعی است که برگهای قدیمی کالاتیا زرد شوند و بیفتند.

اگر فقط گاهی اوقات و فقط در انتهای گیاه یک برگ زرد می بینید ، گیاه سالم است ، این می تواند به این دلیل باشد که برگ به عنوان بخشی از چرخه طبیعی خود در حال از بین رفتن است.

اگرچه ممکن است اینطور باشد ، اما بهتر است به جای اینکه بعداً پشیمان نشوید ، به مسائل دیگری فکر کنید که ممکن است آنها را ایجاد کرده و به آنها عمل کند.

برگهای زرد را از کالاتیا جدا کنید و به زودی باید شاهد رشد جدیدی باشید.

2. برگ های کالاتیا به دلیل آبیاری بیش از حد زرد می شوند؟ زیر آبیاری چطور؟

آبیاری بیش از حد قاتل کالاتیا است ، بنابراین این اولین چیزی است که باید رد کنید.

آبیاری کالاتیا واقعاً آسان است زیرا نیاز دارند خاک آنها دائماً مرطوب باشد ، اما آنها دوست ندارند در خاک خیلی مرطوب رشد کنند. اگر خاک بیش از حد اشباع و مرطوب باشد ، پوسیدگی ریشه می تواند بسیار سریع ایجاد شود و گیاه شما آسیب می بیند و اگر به آن رسیدگی نشود ، می میرد.

اگر بیش از حد به گیاه خود آب می دهید ، یکی از اولین نشانه ها می تواند زرد شدن برگ ها باشد.

خاک را بررسی کنید. اگر روزهای بعد از آبیاری هنوز مرطوب است ، می توانید مطمئن شوید که بیش از حد به گیاه خود آب داده اید. ریشه ها را از نظر علائم پوسیدگی بررسی کرده و مطابق آن رفتار کنید. خاک را خشک کنید یا گیاه را با خاک جدید جایگزین کنید.

برنامه آبیاری خود را طوری تنظیم کنید که در آینده از آبیاری بیش از حد گیاه جلوگیری شود(نحوه آبیاری شما ، نه میزان آبیاری شما).

 

علت زرد شدن برگ کالاتیا

 

برگ های زرد گیاه کالاتیا را هرس کنید. آنها مرده اند و هرس آنها باعث می شود گیاه انرژی خود را روی رشد برگ های جدید متمرکز کند.

زیر آب رفتن

آبیاری بیش از حد ،می تواند باعث زرد شدن برگهای کالاتیا شود.

در حالی که برچسب همراه با گیاه احتمالاً می گوید شما باید هفته ای یکبار آبیاری کنید ، اما باید روش معمول آبیاری گیاه خود را مشخص کنید و ممکن است با آنچه در برچسب می گوید متفاوت باشد. بسته به شرایط خانه ، ممکن است نیاز داشته باشید هفته ای دوبار یا فقط هر دو هفته یکبار آبیاری کنید.

برای اطلاعات بیشتر بر روی علت زرد شدن برگ کالاتیا  کلیک کنید.

ali بازدید : 77 دوشنبه 08 شهریور 1400 نظرات (0)

گیاه قاشقی پپرومیا (Peperomia) دارای بیش از 1000 گونه است ، اما فقط دوازده گونه به عنوان گیاهان آپارتمانی مناسب هستند. آنها از نظر ظاهری متنوع هستند ، برخی با برگهای قلب یا نیزه شکل ، برخی دیگر بادام یا بیضی شکل هستند. برگ های آنها می تواند سبز  ، مرمر یا راه راه و  حتی خاکستری یا قرمز باشد. بومی مناطق گرمسیری مانند فلوریدا جنوبی ، آمریکای جنوبی و مرکزی ، آنها را می توان در کف جنگل یافت  و آنها را برای شرایط کم نور مناسب هستند.

نور مورد نیاز برای گیاه قاشقی
هنگامی که در داخل خانه نگهداری میشود، گیاه قاشقی باید از نور خورشید فیلتر شود(با یک پرده امکان پذیر است ) گیاه قاشقی پپرومیا در نور متوسط در پنجره های شمالی و رو به شرق عالی عمل می کند. استفاده از چراغ های فلورسنت بهترین گزینه برای مناطق کم نور است زیرا می توان آنها را به راحتی و بدون خطر آفتاب سوختگی مدیریت کرد.
خاک گلدان مناسب
یک مخلوط خاک گلدان نرم ، اما با زهکشی خوب و غنی ، یک محیط ایده آل برای جلوگیری از بیماری های Peperomia Magnoliifolia است. مطمئن شوید که خاک گلدان را در فصول رشد مرطوب نگه می دارید. هر خاک مخلوط معمولی گلدان تا زمانی مناسب است که معیارهای ذکر شده در بالا را برآورده کند.
آبیاری گیاه
به طور معمول باید هنگامی که 3-4 اینچ بالای خاک خشک شد آب دهید. مخلوط خاک گلدان را کاملاً آبیاری کنید تا زمانی که مشاهده کنید آب از سوراخ های زهکشی به پایین جاری می شود.
برای مشاهده ادامه این مطلب بر روی نگهداری از گیاه قاشقی کلیک کنید.
ali بازدید : 74 سه شنبه 02 شهریور 1400 نظرات (0)

گرفتن یک عکس با کیفیت بالا کار ساده ای نیست و اگر این عکس ها را در محیط  خانه یا داخلی بگیرید ، یک چالش محسوب می شود. عکاسان با دانش نورپردازی و نحوه کنترل محیط خود می توانند عکس های با کیفیت حرفه ای بگیرند. سه تنظیم اساسی در دوربین عبارتند از دیافراگم ، سرعت شاتر و ISO. تنظیمات دوربین همیشه به شما در دستیابی به عکاسی عالی در محیط خانه کمک می کند. این به شما امکان می دهد سوژه را در پیش زمینه مشاهده کنید. همچنین تأثیر زیادی بر روشنایی اتاق و ویژگی های آن دارد. تنظیمات دوربین برای عکاسی در خانه  بستگی به هدف عکاسی دارد. این می تواند یک رویداد ، پرتره های صادقانه در یک رویداد یا خود فضاهای داخلی باشد. عکاسی از محیط داخلی هنگامی که نمی دانید در حال انجام چه کاری هستید ، می تواند به یک کار سخت تبدیل شود ، بنابراین مدرن طرح در اینجا به شما کمک می کند.

تنظیمات دوربین برای عکاسی در خانه

تنظیمات دوربین برای عکاسی در خانه عبارتند از:

دوربین خود را روی حالت Manual قرار دهید.

دیافراگم دوربین باید بزرگ باشد که F/4 یا F/2.8 باشد.

سرعت شاتر باید در حدود ۱/۶۰ ثانیه تنظیم شود اما هرگز کمتر از ۱/۵۰ ثانیه عکس نگیرید.

نور عامل مهمی است. اگر متوجه شدید که روشنایی کم است ، ISO خود را تنظیم کنید. آن را روی ۲۰۰ و ۴۰۰ و غیره تنظیم کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

برای گرفتن عکس های منحصر به فرد باید از فلاش خارجی استفاده کنید.

تنظیم فاصله کانونی در عکاسی از محیط داخلی نیز مهم است.

حالت نوردهی ، حالت فوکوس ، فرمت تصویر و تعادل رنگ سفید از دیگر تنظیمات است ، شما باید در نظر داشته باشید و کنترل آن را داشته باشید تا در حین عکاسی در محیط داخلی یک عکس فوق العاده بگیرید.

برای مطالعه ادامه این مطلب بر روی تنظیمات دوربین برای عکاسی در خانه کلیک کنید

ali بازدید : 85 سه شنبه 01 تیر 1400 نظرات (0)

کاتالوگ ها یک ابزار بازاریابی و اطلاع رسانی موثر هستند زیرا لیست کاملی از محصولات و خدمات شما را در اختیار مشتریان قرار می دهند. این امر هنگام سفارش محصولات از شما ، به مشتریان مرجع خوبی می دهد و می تواند نمای کلی از آنچه به آنها پیشنهاد می دهید ، داشته باشد.
کاتالوگهای خود را بصورت آنلاین بفروشید ، آنها را به یک لیست جیمیل ارسال کنید ، آنها را شخصاً در اختیار مشتریان خود قرار دهید یا از آنها برای ارائه شغل استفاده کنید. فرصت ها با کاتالوگ ها بی پایان هستند.

فواید
مردم کاتالوگ ها را چاپ می کنند زیرا روشی سریع ، آسان و مقرون به صرفه برای بررسی دقیق محصولات و خدمات تجاری شما است.

ما تعدادی گزینه چاپ کاتالوگ ارائه می دهیم
از چاپ افست تمام رنگی گرفته تا چاپگرهای کوتاه مدت دیجیتال. ما همچنین گزینه های صحافی و قالب بندی متنوعی را ارائه می دهیم تا اطمینان حاصل شود که بهترین کاتالوگ را دریافت می کنید. طرح گندم حتی برای سفارشات کمتر از 5000 کاتالوگ می تواند قیمت های پایین تری را به صاحبان مشاغل ارائه دهد.

اجازه دهید ما کاتالوگ خود را از کانسپت به محصول نهایی برسانیم
محبوب ترین کاتالوگ های ما 8.5 X 11 کاتالوگ هستند و ویژگی های آن شامل رنگی کامل یا سیاه و سفید است. رایج ترین گزینه های کاغذ ، خودپوشانی روی متن # 80 براق یا 80 # متن مات است. برای داشتن احساس قابل توجه تر ، می توانید متن را به 100 # براق یا متن مات ارتقا دهید. برای یک پوشش محکم تر ، پوشش براق و مات 80 # یا 100 # را انتخاب کرده و High Gloss یا Matte UV Coating را اضافه کنید تا ظاهر و احساس را افزایش داده و از خراش جلوگیری کند. گزینه اصلی صحافی زین دوخته شده است که روی چین منگنه می شود.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

ali بازدید : 88 شنبه 22 خرداد 1400 نظرات (0)

خرید گل قطعاً چیز خوبی است. و خرید گل برای دختر یا بانوی خاص زندگی شما چیز بزرگی است. . بسیاری از گل ها برای انتخاب وجود دارد ، و بسیاری از رنگ ها و آرایش ها ، دشوار است که بدانید از کجا شروع کنید. اگر بیش از یک دسته گل بخرید - یک چیدمان برای همسرتان و دیگری برای دخترتان ، مادرتان یا خواهرتان - ممکن است گیج کننده تر باشد.

A Day at the Flower Fields - Amber Fillerup Clark | Flower photoshoot, Girls  with flowers, Flower field

 

برای مشاهده کدهای تخفیف بر روی لینک های زیر کلیک کنید : 

https://www.offch.com/codes/12902/%DA%A9%D8%AF-%D8%AA%D8%AE%D9%81%DB%8C%D9%81-17-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%DA%AF%D9%84-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA%DB%8C-%DA%AF%D9%86%D8%AF%D9%85

 

https://www.mopon.ir/%DA%A9%D8%AF-%D8%AA%D8%AE%D9%81%DB%8C%D9%81-17-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%D8%AA%D8%AE%D9%81%DB%8C%D9%81-%DA%AF%D9%86%D8%AF%D9%85-9444/%DA%AF%D9%86%D8%AF%D9%85/%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87-%DA%A9%D9%88%D9%BE%D9%86

 

ما راهنمای زیر را برای انتخاب یک دسته گل مناسب و مناسب برای همسر یا دوست دختر ، اقوام ، دوستان و همکاران خود ارائه می دهیم.

 

 

رز های قرمز

اگر در یک رابطه طولانی مدت هستید گل های رز بخرید

هیچ چیز مانند گل سرخ شور و هیجان را نمیدهند ، در عین حال کلاسیک و ظریف هستند. گلهای رز قرمز یک دسته گل خیره کننده ایجاد می کنند و یک عشق شدید و عاشقانه را نشان می دهند ، البته این گل ها برای روز دختر نیز از بهترین گزینه ها هستند.

24K Colorful Rose Glass Dome Artificial Flower Unique Gifts Valentine's Day  Thanksgiving Mother's Day Girl's Birthday, Best Gifts for Girlfriend Wife  Women - China 24K Gold Roses and 24K Rose price |

اگر با این حال ، چند سال گذشته به او گل رز قرمز داده اید و می خواهید در این زمینه تنوع ایجاد کنید ، راه های مختلفی وجود دارد.

 

می توانید با گل رز بمانید ، اما رنگ جدیدی مانند نارنجی را امتحان کنید. یا می توانید با رنگ قرمز بچسبید و گل دیگری انتخاب کنید. لاله های قرمز یک انتخاب زیبا و پیچیده است. گفته می شود که مرکز سیاه مخملی لاله شبیه قلب عاشقی است که از گرمای شور تاریک شده است.

 

البته گزینه دیگر مخلوط گل رز یا گل لاله با گلهای دیگر است که معنای جدیدی به دسته گل شما می بخشد.

 

آلسترومریا صورتی نیز گل مناسبی برای روز دختر است ، همچنین ، گل صد تومانی از نسبت عاشقانه بالایی برخوردار است و نشانه خوش شانسی و یک ازدواج خوشبخت محسوب می شود.

 

گل رز بنفش و یاس بنفش نماد عشق در نگاه اول است.

 

 چند گل رز قرمز ظریف نشان می دهد شما علاقه مند هستید بدون اینکه در این کار زیاده روی کنید. گلهای رز نارنجی همچنین نشان دهنده تمایل است و ترکیبی از گلهای رز نارنجی ، هلو و سفید نفیس خواهد بود.

 

 

به همین ترتیب ، یک ارکیده هدیه ای دوست داشتنی ، غیرمنتظره و عجیب می سازد. او شک نخواهد کرد که شما فکر می کنید او خاص است.

 

دسته گل زرد و سفید

گل برای خرید یک دوست یا همکار زن (یا اولین قرار ملاقات)

همانطور که رنگ قرمز به معنای عاشقانه است ، رنگ زرد نیز گرما و لذت بردن از معاشرت فرد دیگر ، خندیدن به همان شوخی ها ، اشتراک علایق مشابه را منعکس می کند. گل های رز زرد یا لاله ها دسته های زیبایی ایجاد می کنند و پیامی از شادی و نشاط می فرستند. گل آفتابگردان نیز راهی مطمئن برای ساختن روز یک نفر است.

 

گل مروارید و فریزیا نیز نمادهای محکم برائت و دوستی هستند و هدیه ای بی نظیر را برای دوست شما ایجاد می کنند که مطمئناً دوست شما به خاطر می آورد. بسیاری از زنان جذابیت تازه یک گل مروارید را دوست دارند و فریزیا یک گل به خصوص معطر است. هنگام امضای کارت مشخص باشید: "از کمک شما در پروژه متشکریم" یا "شما یک دوست عالی هستید".

 

این دستورالعمل ها برای اولین قرار ملاقات نیز کار می کنند. هنگامی که از او خواسته اید بیرون بروید و برنامه ریزی کنید که کجا برود ، یک دسته گل ساده یک حرکت خوب است. در اینجا ، روی کارت پستال میتوانید اینجور بنویسید: "من واقعاً خوشحالم که شما را ملاقات کردم" یا "من نمی توانم امشب صبر کنم تا شما را ببینم".

https://linktr.ee/flowergandomvip

ali بازدید : 91 چهارشنبه 25 فروردین 1400 نظرات (0)

گل های رز انگلیسی مانند پادزهری برای گل های بدون عطر مقاوم هستند. بیشتر گلهایی که به صورت تجاری فروخته می شوند، گلهای رز ترکیبی هستند و گرچه گلهای بسیار زیبایی هستند، اما شکل ظاهری آنها یکسان است و به طور کلی، رایحه شگفت انگیز موجود در گل های رز قدیمی را ندارند. گل رزهای انگلیسی توسط باغبانی به نام دیوید آستین، از سال ۱۹۶۹ با هدف ترکیب بهترین ویژگی های گل رز مدرن (مقاومت در برابر بیماری، قابلیت تجدید حیات و رنگ های غیرطبیعی) با بهترین ویژگی های گل رز قدیمی قبل از ۱۸۶۷ (عطر خوش و گلبرگ هایی پیاله سان) پرورش داده شد.

پروژه دیوید آستین از بسیاری از کشور ها عبور کرد و کمک های زیادی به او در این پروژه شد. این گل ها امروزه با عنوان گل های رز انگلیسی یا گل های رز دیوید آستین شناخته میشود.

شکل بوته های اکثر این گل ها با دیگر بوته های گل رز کمی متفاوت است، آنها بیشتر و راحت تر از دیگر رز های بوته ای شکوفا می شوند و گل میدهند. فرم های مختلفی از نوع گل و بوتهِ خاص متناسب با هر فضایی وجود دارد.

 در اینجا ۱۴ گونه گل رز انگلیسی زیبا برای استفاده در محوطه سازی شما آورده شده است در نظر داشته باشید منطقه بومی کلیه رزها Nursery hybrid میباشد.

ایده باغبانی:

گل های رز انگلیسی هم، مانند دیگر انواع آن در فصل سرما و در مناطق سرد نیاز به مراقبت های خاصی دارند. یکی از روش ها جمع کردن مقدار زیادی خاک اطراف ریشه بوته ها است، و دیگری روشی به اسم (مینه سوتا) است، که در این روش ابتدا چاله ای ایجاد میکنیم سپس شاخه هارا به هم گره میزنیم، و بوته را درون چاله قرار میدهیم و روی آن را با خاک و برگ یا کود میپوشانیم.

این روش ها به باغبانان این امکان را می دهد تا از رز های خود در برابر سرما محافظت کنند.

۱.'Fair Bianca' (Rosa 'Fair Bianca')

محبوبیت این گل به دلیل قسمت زرد رنگی است که در وسط گل قرار دارد و به آن ظاهری درخشان می بخشد. عروسانی که می خواهند گل آرایی عروسی خود را مانند زمان قدیم بکنند از این گل استفاده میکنند.

زیباترین گل های رز انگلیسی برای باغچه شما

ارتفاع: حدود یک متر

وضعیت نسبت به آفتاب: کاملا در معرض آفتاب باشد

۲.'Lady Emma Hamilton' (Rosa 'Lady Emma Hamilton')

ظاهر زیبا و جمع و جور این گل آن را مناسب برای گلدان و محوطه پاسیو میکند.

این گل رایحه ای همانند میوه ها و هوای تابستان دارد. و فرم رشد آن به صورت قائم است و به آن شکل یک درختچه میدهد.

زیباترین گل های رز انگلیسی برای باغچه شما

ارتفاع: حدود یک متر

وضعیت نسبت به آفتاب:کاملا در معرض آفتاب باشد

۳.'Janet' (Rosa 'Janet')

رنگ صورتی این گل مانند رنگ آسمان هنگام طلوع خورشید(گرگ و میش) است.

زیباترین گل های رز انگلیسی برای باغچه شما

این گل شباهت زیادی به گل رز (peace) دارد.

اما تعداد برگ هایش از آن بیشتر است و مناطقی که رطوبت کم دارند و باعث ایجاد لکه های سیاه و ایجاد کپک نمی شوند، بهترین محیط برای پرورش این گل است.

ارتفاع: حدود یک متر

وضعیت نسبت به آفتاب:کاملا در معرض آفتاب باشد

۴.'Gentle Hermione' (Rosa 'Gentle Germione')

این نوع گل بیشتر توقعاتی که شما از یک گل رز دارید را برآورده میکند. این گل بیشترین و بهترین رایحه را دارا است تعداد گلبرگ های آن به ۹۰ تا میرسد. و بیشتر از سایر رز ها در برابر بیماری مقاوم است. حتی در مناطق پر باران. این گل رز به خاطر همسر شاه لئونتس در یکی از داستان های شکسپیر (افسانه زمستانی) نامگذاری شده است.

زیباترین گل های رز انگلیسی برای باغچه شما

ارتفاع: حدود یک متر

وضعیت نسبت به آفتاب:کاملا در معرض آفتاب باشد

۵.'Happy Child' (Rosa 'Happy Child')

این گل شکوفه های طلایی غنی دارد  که در مقابل نور شدید خورشید محو نخواهد شد. این گل مانند تمام گل های رز انگلیسی، با خاک گلدانی، کوددهی منظم و گرفتن شش تا هشت ساعت نور خورشید در روز دارای بیشترین باردهی است. شکوفه ها مخصوصاً بزرگ هستند و از عرض آنها ۴ تا ۵ اینچ (بین ۱۰ تا ۱۲ سانتی متر) است.

زیباترین گل های رز انگلیسی برای باغچه شما

ارتفاع: حدود یک متر

وضعیت نسبت به آفتاب:کاملا در معرض آفتاب باشد

۶.'Mary English' (Rosa 'Mary English')

 بسیار خیره کننده و تحسین برانگیز است. (mary)فرم گل رز

برخی عطر این گل را با بادام و عسل مقایسه می کنند و اگر این گل بدون مواد شیمیایی کاشت و برداشت شده باشد، می توانید سالاد و دسرهای خود را با گلبرگ های گل خوراکی این گل سرخ تزئین کنید.

زیباترین گل های رز انگلیسی برای باغچه شما

ارتفاع: حدود یک متر

وضعیت نسبت به آفتاب:کاملا در معرض آفتاب باشد

۷.'Sir John Betjeman' (Rosa 'Sir John Betjeman')

این گل که به عنوان یک روزنامه نگار محبوب انگلیسی نامگذاری شده است، دارای گلهای رز سرخ روشن است که در چشم انداز تابستان برجسته است. این گل رز ترکیبی آلبا است، به این معنی که ویژگی های عطر و بوی عالی و مقاومت در برابر بیماری را دارد که جزو ویژگی های مهم گل های رز قدیمی است.

زیباترین گل های رز انگلیسی برای باغچه شما

ارتفاع: حدود یک متر

وضعیت نسبت به آفتاب:کاملا در معرض آفتاب باشد

۸.'Crown Princess Margareta' (Rosa 'Crown Princess Margareta')

رنگ هلویی این گل، شهد دار بودنش و عطر میوه ای آن با هم تطابق دارند و ترکیب زیبایی را به وجود می آورند. این نوع گل رز بیشتر از دیگر انواع آن تحمل سایه و دوری از آفتاب را دارد و ارتفاعش نیز بیشتر از سایرین است.

زیباترین گل های رز انگلیسی برای باغچه شما

ارتفاع: بین ۱ تا ۳ متر

وضعیت نسبت به آفتاب:تماما آفتابی تا کمی ابری

۹.'Munstead Wood' (Rosa 'Munstead Wood')

این گل میتواند به باغچه شما شادابی و روحیه ببخشد و عطر آن درست به اندازه زیبایی بیش از حد آن است. این نوع گل رز همچنین رویندگی و گل دهی خوب و فراوانی دارد. این گل مناسب گلدان های شما است و با قرار دادن آن در حاشیه های محوطه خود میتوانید زیبایی آن را به رخ بکشید.

زیباترین گل های رز انگلیسی برای باغچه شما

ارتفاع: کمتر از ۱ متر

وضعیت نسبت به آفتاب:تماما در معرض آفتاب

۱۰. 'The Mayflower' (Rosa 'Mayflower')

یک گل رز صورتی دیگر با ویژگی مقاومت در برابر بیماری است  حتی در برابر مواد شیمیایی و سمی. یک گیاه بسیار قوی و زیبا است که میتوان با کمک آن پرچین و حصار درست کرد.

زیباترین گل های رز انگلیسی برای باغچه شما

ارتفاع: حدود ۱ متر

وضعیت نسبت به آفتاب:تماما در معرض آفتاب

۱۱.'The Pilgrim'Rosa 'The Pilgrim'

 تحمل سایه قابل توجه ای دارد، و تنها اگر روزانه ۴ ساعت در معرض آفتاب باشد، بهترین عملکرد را دارد. از ویژگی های این گل میتوان به مقاومت آن در برابر بیماری اشاره کرد. هر گل آن حدود ۱۴۰ گلبرگ دارد و رایحه ای قوی و خوب دارد.

برای مشاهده ادامه این مطلب به لینک منبع خبر در زیر مراجعه کنید :

منبع خبر :

https://www.khabaronline.ir/news/1500964/%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%DA%AF%D9%84-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D8%B2-%D8%A7%D9%86%DA%AF%D9%84%DB%8C%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%BA%DA%86%D9%87-%D8%B4%D9%85%D8%A7

ali بازدید : 60 دوشنبه 27 بهمن 1399 نظرات (0)

هنگامی که ما در سال 2009 فروش گل را شروع کردیم ، حضور پررنگ آنلاین گل باعث فروش شد. به عنوان صاحبان مشاغل کوچک در عصر اینترنت ، می دانستیم که برای موفقیت باید فروش آنلاین گل را بیاموزیم.

 

برای کمک به شما در راه اندازی یا رشد موثر تجارت گل آنلاین خود و آماده سازی شما در برابر چالش های خاص این صنعت - این نکات را برای شما آورده ایم.

 

4 راز فروش آنلاین گل

برای بسیاری ، گل ها یک خرید لمسی یا فیزیکی هستند ، بنابراین فروش آنلاین آنها چالش هایی به وجود می آورد. برای موفقیت از این نکات استفاده کنید.

 

شریک آنلاین مورد علاقه خود را پیدا کنید.

یک نام دامنه عالی انتخاب کنید.

سایت خود را برای خرید آماده کنید.

درب منزل خریدار گل را بدهید.

حالا اجازه دهید به جزئیات هر یک بپردازیم

 

1. شریک آنلاین مورد علاقه خود را پیدا کنید

تا زمانی که شما هم یک متخصص اینترنت و هم گل فروشی نباشید ، احتمالاً برای توسعه حضور آنلاین فروشگاه خود به کمکی نیاز خواهید داشت. به عنوان یک فروشگاه کوچک ، ما می خواستیم با شرکتی شریک شویم که مقداری از بار آنلاین را از ما بگیرد.

 

BloomNation میزبان وب سایت هایی برای گل فروشی های محلی و مستقل در سراسر کشور است و به آنها اجازه می دهد گل ها را به صورت آنلاین در بازار BloomNation بفروشند. به گل فروشی ها 90 درصد از هر فروش پرداخت می شود و BloomNation با احتساب هزینه پردازش کارت اعتباری 10 درصد هزینه می کند. علاوه بر میزبانی وب سایت ، BloomNation از بهترین روش های SEO (بهینه سازی موتور جستجو) برای اطمینان از عملکرد خوب سایت های گل فروشی در مناطق محلی استفاده می کند. آنها همچنین خدمات بازاریابی از طریق ایمیل را برای تعامل با مشتریان و روابط عمومی برای دسترسی به مخاطبان جدید ارائه می دهند. علاوه بر یک گزینه طراحی سفارشی ، BloomNation گل فروشی ها را به استفاده از طرح های خود به جای فهرست فصلی تشویق می کند.

 

آنچه واقعاً مشارکت را به سمت من سوق داد این ایده بود که چون BloomNation تنها در صورت فروش من درآمد کسب می کند ، در صورت عدم موفقیت من موفق نمی شوند. ما از BloomNation خوشحال هستیم زیرا می دانیم که آنها برای موفقیت ما سرمایه گذاری کرده اند.

 

2. یک نام دامنه عالی انتخاب کنید

انتخاب نام دامنه مناسب هم برای سئو و هم برای ایجاد برند مهم است. نام دامنه کسب و کار کوچک می تواند در عین جذب مشتری بالقوه به سایت اعتبار دهد. هنگام انتخاب نام دامنه ، ما می خواستیم آن را کوتاه ، به یاد ماندنی و تا حد امکان به نام فروشگاه خود نزدیک کنیم.

 

3. سایت خود را برای خرید آماده کنید

قبل از افتتاح فروشگاه آنلاین خود به مشتریان ، اطمینان از بهینه بودن سایت برای فروش آنلاین گل ، هم از نظر امنیت و هم از نظر تجربه مصرف کننده ، بسیار مهم است.

 

برای محافظت از معاملات مشتری خود ، ما به سیستم پرداخت امن BloomNation اعتماد می کنیم. همه وب سایت های BloomNation دارای گواهینامه های SSL هستند و از Stripe برای پردازش پرداخت ها استفاده می کنند. گواهی SSL به این معنی است که وب سایت ما پیشوند HTTPS را نمایش می دهد و به بازدیدکنندگان می گوید که تمام ارتباطات بین ما رمزگذاری شده و از تراکنش های آنها محافظت می شود.

 

هنگامی که وب سایت خود را ایمن کردید تا مشتریان بتوانند خریدهای مطمئن انجام دهند ، وقت آن است که به چگونگی تنظیم سایت خود به روشهایی که بازدید کنندگان را به خرید ترغیب می کند ، فکر کنید.

 

Sell Flowers Online Display

 

 

جذابیت بصری حتی در یک وب سایت مهمتر از فروشگاه فیزیکی است. عکسهای عالی مهم هستند.

 

 

پیشنهادات خود را تازه نگه دارید

با مرتب سازی مجدد پیشنهادات خود به صورت فصلی شروع به کار کنید تا بهتر بتواند طرحی را که مشتری شما در هر زمان مشخص خریداری می کند منعکس کند. مغازه ما دریافت که رنگهای متنوعی فراتر از صورتی و قرمز استاندارد مورد توجه خریداران قرار می گیرد.

 

بهترین فروشندگان را پیگیری کنید

نظارت بر اینکه کدام یک از موارد پرفروش ترین موارد هستند و برای افزایش تبدیل ، موارد را به سمت بالای صفحه خود منتقل کنید.

 

راهنمای تجارت بخواهید

اگر با سایتی مانند BloomNation که دارای نمایندگی خدمات مشتری برای کمک به شما در بازرگانی سایت شما است کار نمی کنید ، با یک متخصص تجارت آنلاین همکاری کنید تا به شما کمک کند گلها را به طور آنلاین بفروشید.

 

اگرچه ممکن است برای تعیین عادات خرید مشتریان مدتی طول بکشد ، خرید و فروش سایت باعث افزایش سفارشات شما می شود و به مرور به شما در حفظ مشتری کمک می کند.

 

4. خریداران را درب فروشگاه خود بیاورید

اکنون که فروشگاه شما آنلاین ، ایمن و طراحی شده برای جلب نظر خریداران است ، وقت آن رسیده است که مشتریان را به سایت خود برسانید تا بتوانید به صورت آنلاین گل بفروشید.

 

BloomNation با استفاده از ترکیبی از ابزارهای جستجوگرها اطمینان حاصل می کند که فروشگاه ما در جستجوی ارسال گل در منطقه ما از جمله محتوای غنی از کلمات کلیدی ، فراداده های گسترده ، URL های تمیز و صفحات محلی محله از رتبه خوبی برخوردار است. هر یک از این تاکتیک ها برای کمک  در فروشگاه های ما از طریق موتورهای جستجو طراحی شده اند ، اما این تنها راه دسترسی به مشتریان نیست. 

 

Sell Flowers Online Mary Jane’s Flowers & Gifts

 

پیشنهادات خود را تازه نگه دارید

با مرتب سازی مجدد پیشنهادات خود به صورت فصلی شروع به کار کنید تا بهتر بتواند طرحی را که مشتری شما در هر زمان مشخص خریداری می کند منعکس کند. مغازه ما دریافت که رنگهای متنوعی فراتر از صورتی و قرمز استاندارد مورد توجه خریداران قرار می گیرد.

 

بهترین فروشندگان را پیگیری کنید

نظارت بر اینکه کدام یک از موارد پرفروش ترین موارد هستند و برای افزایش تبدیل ، موارد را به سمت بالای صفحه خود منتقل کنید.

 

راهنمای تجارت بخواهید

اگر با سایتی مانند BloomNation که دارای نمایندگی خدمات مشتری برای کمک به شما در بازرگانی سایت شما است کار نمی کنید ، با یک متخصص تجارت آنلاین همکاری کنید تا به شما کمک کند گلها را به طور آنلاین بفروشید.

 

اگرچه ممکن است برای تعیین عادات خرید مشتریان مدتی طول بکشد ، خرید و فروش سایت باعث افزایش سفارشات شما می شود و به مرور به شما در حفظ مشتری کمک می کند.

 

4. خریداران را درب منزل خود بیاورید

اکنون که فروشگاه شما آنلاین ، ایمن و طراحی شده برای جلب نظر خریداران است ، وقت آن رسیده است که مشتریان را به سایت خود برسانید تا بتوانید به صورت آنلاین گل بفروشید.

 

BloomNation با استفاده از ترکیبی از ابزارهای جستجوگرها اطمینان حاصل می کند که فروشگاه ما در جستجوی تحویل گل در منطقه ما از جمله محتوای غنی از کلمات کلیدی ، فراداده های گسترده ، URL های تمیز و صفحات محلی محله از رتبه خوبی برخوردار است. هر یک از این تاکتیک ها برای کمک به رانندگی در فروشگاه های ما از طریق موتورهای جستجو طراحی شده اند ، اما این تنها راه دسترسی به مشتریان نیست. (نحوه انجام این کار را برای وب سایت خود در اینجا بیاموزید.)

 

شما عزیزان میتوانید برای مشاهده یک نمونه سایت خرید گل آنلاین به صفحه فروش اینترنتی گل  مراجعه نمایید.

ali بازدید : 69 شنبه 01 آذر 1399 نظرات (0)

گلها بهترين راه براي ابراز احساسات شما نسبت به شخص مورد نظر شما هستند ، خواه فرد مورد علاقه شما باشد ، والدين ، دوست يا همکار شما. با استفاده از گل ها مي توانيد حداقل از اين موضوع مطمئن باشيد که فرد هديه را دوست دارد و براي تحت تأثير قرار دادن او نيازي به صرف هزينه زيادي نيست. علاوه بر اين ، مفهوم ارسال گل سفارشي باعث شده است که تازه ترين گل ها به عنوان يک سورپرايز ويژه براي عزيزان شما ارسال شود. با اين حال ، مواردي وجود دارد که بايد قبل از استفاده از خدمات گل فروشي آنلاين ، براي داشتن يک دسته گل زيبا به يک عزيز تحويل دهيد. بگذاريد با چند نکته آسان و در عين حال مفيد به شما کمک کنيم که بايد هنگام خريد گل به صورت آنلاين رعايت کنيد. 10 نکته اي که بايد درباره خريد آنلاين گل بدانيد گل هاي فصل را انتخاب کنيد در حالت ايده آل ، شما بايد دسته گلي را انتخاب کنيد که با شکوفه هاي فصلي ساخته شده باشد زيرا وقتي به عزيز شما برسند ، تازه ترين آنها هستند. همچنين ، گلهاي فصلي به دليل سهولت در دسترس بودن ارزان تر هستند. قبل از سفارش ، گلهاي مناسب فصل را بررسي کنيد. لاله ها براي بهار ايده آل هستند در حالي که گل هاي رز ، گل صد توماني و گل محمدي براي تابستان بهترين هستند. Poinsettia گل فصل کريسمس است.
10 نکته اي که بايد درباره خريد آنلاين گل بدانيد گل هاي فصل را انتخاب کنيد در حالت ايده آل ، شما بايد دسته گلي را انتخاب کنيد که با شکوفه هاي فصلي ساخته شده باشد زيرا وقتي به عزيز شما برسند ، تازه ترين آنها هستند. همچنين ، گلهاي فصلي به دليل سهولت در دسترس بودن ارزان تر هستند. قبل از سفارش ، گلهاي مناسب فصل را بررسي کنيد. لاله ها براي بهار ايده آل هستند در حالي که گل هاي رز ، گل صد توماني و گل محمدي براي تابستان بهترين هستند. Poinsettia گل فصل کريسمس است.

متناسب با مناسبت ها گل بخريد وقتي به صورت آنلاين گل مي خريد ، به دنبال آنهايي برويد که با مناسبت شما مطابقت داشته باشد. اساساً ، انتخاب شما بايد به شخصي که براي او گل مي خريد و همچنين به مناسبت بستگي داشته باشد. به عنوان مثال ، يک دسته گل رز قرمز براي روز ولنتاين براي محبوب شما بسيار مناسب است اما نمي توانيد انتظار داشته باشيد که براي يک همکار که مي خواهيد به خاطر لطفش از او تشکر کنيد ، مناسب باشد! همچنين مي توانيد سليقه شخصي را که به آن گل مي فرستيد هنگام خريد آنلاين از گل فروشي را در نظر بگيريد ، معمولا گل فروشي ها دسته بندي هاي خاص خود را دارند ، اما براي نمونه گل فروشي آنلاين گندم VIP را مشاهده نماييد ، دسته بندي هاي مخصوص براي هر مناسبت را براي مشتريان خود ارائه داده است، تا شخص سر در گم نشود.

 

 

کاتالوگ وب سايت را بررسي کنيد مطمئناً شما مايليد از سايتي خريد کنيد که در گل ها و چيدمان ها تنوع زيادي داشته باشد. يک مورد خوب داراي يک کاتالوگ گسترده است که مي توانيد براي جستجو همه موارد ارائه شده در آن را پيمايش کند. قيمت ها را بررسي کنيد و آنها را با ساير فروشندگان در اينترنت مقايسه کنيد. يک فروشنده آنلاين که گلهاي با کيفيت را در تنوع فراوان و با قيمت بهينه ارائه مي دهد بهترين مکان براي خريد است ، گل فروشي گندم داراي کاتالوگ محصولات است که شما ميتوانيد به راحتي از آنها درخواست ارائه کاتالوگ محصولات دهيد. براي آرايش گل تصميم بگيريد در حالي که عواملي مانند کيفيت ، تنوع و قيمت گل ها مهم هستند ، اما وجود گل آرايي حرفه اي نيز مهم است. موضوع مهم اين است که در يک سايت با ارائه تزيينات زيباي گل ، تأثير خوبي بر شخص خاص شما بگذارد. شما نمي توانيد فقط انتظار داشته باشيد که آنها با يک دسته گل خوشحال شوند ، چيدمان و گل آرا اهميت بالايي در ديزاين گل ها دارد. بيش از حد فکر نکنيد اما به غريزه خود اعتماد کنيد با توجه به انتخاب گل و آرايش هايي که احتمالاً به صورت آنلاين مشاهده خواهيد کرد ، ممکن است اشتباه در بررسي هاي زياد داشته باشيد ، شما نمي خواهيد چيزي جز بهترين را براي شخص خاص خود انتخاب کنيد. از تفکر بيش از حد خودداري کنيد ، ترجيحاً هنگام خريد باکس گل بصورت آنلاين به غريزه خود اعتماد کنيد. در هنگام انتخاب يک گزينه عالي ، فاکتورهايي مانند پسنديدن گيرنده ، گل فصل ، موقعيت و غيره را در نظر بگيريد و اگر براي سوپرايز است به حس خودتان و اطلاعاتي که از عزيزانتان داريد اعتماد کنيد. به دنبال شخصي سازي باشيد وقتي مي خواهيد به عنوان مثال يک رز جاودان را به کسي هديه دهيد ، بسيار خوب است که سليقه او را در نظر بگيريد و بر اين اساس يکي از آنها را انتخاب کنيد. گل فروشي هاي برتر معمولاً اين گزينه را دارند و همچنين اطلاعات مربوط به گل ها ، معني آنها و گزينه هاي مربوط به چيدمان هاي شخصي را در وب سايت هايشان ارائه مي دهند. در گل فروشي آنلاين گندم VIP مي توانيد رز جاودان هاي منحصر به فرد و شخصي را که توسط متخصصان ساخته شده است تهيه کنيد. مطمئناً اين رزهاي سفارشي دل عزيزان شما را خواهد برد. ما نمونه اي را در تصوير زير قرار داده ايم براي مشاهده نمونه هاي ديگر ميتوانيد به صفحه رزجاودان مراجعه کنيد.

درباره خدمات مشتري آنها اطلاعات کسب کنيد از آنجا که در حال سفارش آنلاين هستيد ، مي خواهيد با فروشنده اي معتبر و متعهد به ارائه بهترين خدمات ارتباط برقرار کنيد. خدمات مشتري که آنها ارائه مي دهند ايده خوبي در مورد تعهد آنها به کيفيت در محصولات و خدماتشان به شما ارائه مي دهد. با نماينده آنها گپ بزنيد تا درباره روند سفارش ، خدمات شخصي سازي ، خط مشي تحويل ، روند شکايات و موارد ديگر اطلاعات بيشتري کسب کنيد. اگر پاسخ هاي رضايت بخشي دريافت کنيد ، آنها احتمالاً کسي هستند که مي توانيد به او اعتماد کنيد. بررسي آنلاين مشتريان واقعي را بخوانيد نکته ديگري که مي تواند به شما در انتخاب بهترين گل فروشي آنلاين کمک کند ، مرور نظرات مشتريان واقعي است. بازخورد افرادي را که در واقع از خدمات استفاده کرده اند بخوانيد تا از آنچه آنها ارائه مي دهند و اينکه آيا ارزش سرمايه گذاري اعتماد شما را دارند ، مطلع شويد. از طريق جستجوي آنلاين مي توانيد به راحتي از اين نظرات و بررسي ها مطلع شويد. اگر يک گل فروشي محلي را انتخاب مي کنيد که به صورت آنلاين نيز خدمات ارائه مي دهد ، مي توانيد از اطراف بخواهيد که بازخورد واقعي درباره خدمات آنها را دريافت کنيد. ببينيد آيا آنها در هر زمان و هر مکان سفارش شما را ارسال ميکنند يا خير ممکن است بخواهيد يک عزيز را نيمه شب در روز تولد خود غافلگير کنيد يا يک ارسال خارج از شهر داشته باشيد . بنابراين مهم است که به دنبال يک گل فروشي باشيد که در هر زمان و هر مکان سفارش شما را ارسال کنند. همه وب سايت ها گزينه هايي مانند ارسال رايگان را ندارند ولي گل فروشي بالا که معرفي کرديم (گل فروشي گندم )ارسال رايگان را دارد ، ارسال همان روز و يا روز بعد را ارائه مي دهند. اطمينان حاصل کنيد که گزينه اي را که براي گيرنده مناسب است انتخاب کرده ايد. شرايط خدمات را طي کنيد قبل از اينکه با هر وب سايت گل سفارش دهيد ، حتماً شرايط خدمات آنها را مرور کنيد. شما نمي خواهيد در نهايت هزينه حمل و نقل گزاف يا ماليات بر قيمت گل پرداخت کنيد. به دنبال معاملات خوب و هداياي رايگان باشيد زيرا چندين فروشنده پيشنهادات تبليغاتي مانند هديه رايگان يا چيدمان بدون هزينه را انجام مي دهند که خريد شما را به صرفه مي کند. همچنين ، روش هاي آنها را حتما بررسي کنيد. خريد از گل فروشي آنلاين ، مزاياي بي نظيري را به همراه دارد. فراتر از راحتي ، از مزيت کيفيت عالي در بهترين قيمت بهره مي بريد. با اين حال ، براي استفاده از اين مزايا بايد هوشمندانه خريد کنيد و اين نکات ساده کمک زيادي به شما مي کند. آنها را دوباره مرور و بررسي کنيد تا بهترين خريد اينترنتي را داشته باشيد.

 

براي اطلاعات بيشتر به لينک زير مراجعه کنيد :

 

منبع خبر : http://saten.ir/194736/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%da%af%d9%84-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%a2%d9%86%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%86-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d8%a7%d9%86-%d9%88-%d9%85%d8%b9%d8%aa%d8%a8%d8%b1-%d8%a8%d8%a7-%da%af/

ali بازدید : 82 شنبه 10 آبان 1399 نظرات (0)

آیا شما با رز جاودان آشنایی دارید ؟ رزهای جاودان طبیعی هستند و میتوانند بدون نور خورشید و آب تا 5 سال دوام بیاورند ، به همین دلیل به انها رز ماندگار نیز گفته میشود در واقع این رزها به رز دیو ودلبر نیز مشهور هستند شما میتوانید برای سفارش رز جاودان به گل فروشی آنلاین گندم مراجعه کنید و تمامی رزها را در آنجا مشاهده کنید و سفارش خود را ثبت کنید همکاران ما در کمترین زمان ممکن سفارش شما را ثبت و به صورت را یگان برای شما ارسال میکنند.

 

 

رز جاودان هفت رنگ

 

مطمئنا همانطور که مشاهده میکنید این یک هدیه ی خاص برای عزیزانتان است ، که در کنار خاص بود از قیمتی کاملا مناسبی برخوردار است برای مشاهده قیمت ها به سایت مراجعه کنید. رز جاودان با اسم دیو و دلبر شناخته میشود و برگرفته از نام همین فیلم است این اسم و نمادی عاشقانه و تبریک را میرساند.

 

قیمت رز جاودان

از گل رز جاودان می توانید برای مناسبت های خاص مثل هدیه روز مادر، پدر، تولد، سالگرد دوستی و ازدواج و گل ولنتاین نیز استفاده نمایید.گل های رز جاودان همانطور که در لیست پایین مشاهده میکنید قیمت های متفاوتی دارند.

 

شما میتوانید از این گل در همه مناسبت ها استفاده کنید  از جمله تولد که بسیار پر استفاده است روز پدر مادر ازدواج و یا ولنتاین و ..... همچنین قیمت های مدل های مختلف فرق میکند برای مثال رز جاودان سه رنگ با رز جاودان هفت رنگ قیمتی متفاوت دارد.

 

 

میتوانید در کنار رز جاودان هدیه هم  بدهید

برای جذابیت و ساده نبودن گل برای شما هدیه های خاصی را آماده کرده ایم که می توانید در هنگام ثبت سفارش از این نوع هدایا نیز استفاده کنید.

تیم گندم برای ساده نبودن تبریک و یا مناسبت خاص شما هدیه های خاصی هم در نظر گرفته تا در صورت نیاز در کنار رزهای جاودان استفاده کنید ، پس در کنار سفارش رز جاودان در صورت نیاز هدیه هم میتوانید سفارش دهید.

 

معنی و مفهوم رز جاودان قرمز

 

از قدیم تا به حال رنگ قرمز برای رز سمبل عشق بوده و هم اکنون نیز است ، و با سفارش این رز در واقع شما دارید به عزیزانتان عشق ابدی خود را نشان میدهید ، عشقی که همیشه ماندگار است که کاملا جذاب و عاشقانه است و همراه با یک گنبد شیشه ای نمایی بی نظیر را تداعی میکند.

 

رزهای جاودان دقیقا مثل گل های معمولی هستند که رشد میکنند با این فرق که آنها دست ساز هستند و به عبارتی مانیکور شده اند ، پس از رشد گلها ، ساقه آنها با مواد خاص پوشانده میشود  که در نهایت این ماده باعث ماندگاری رز ها میشود تا 5 سال!وهیچ مشکلی برای گل پیش نمیآید حتی اگر این ماده جدا شود از آن.

 

 

برای زیبایی بیشتر رز جاودان گلبرگهای آسیب دیده شده برداشته میشوند تا کمال زیبایی گلهای رز جاودان نمایان شوند.این موضوع به رزها تازگی میدهد که در خانه میتوانید از دیدن ان لذت ببرید.

 

در اکثر اوقات ، این گل ها همچنین با فلزات گرانبهایی مانند ، نقره ، طلا ، پلاتین پوشیده شده اند تا جذابیت بیشتری به دست آورند. این گل رز های جاودانه نه تنها هدیه ای مناسب برای شریک عاشقانه شما بلکه برای اعضای خانواده مانند والدین و خواهر و برادران نیز  مناسب است و به معنی عشق بی پایان است.

 

رزهای جاودان در برخی از موارد با فلزهای گرانلها نظیر نقره یا طلا و یا پلاتین پوشیده میشوند تا جذابتر باشند.

 

رز جاودان هفت رنگ

شما می توانید رز جاودان های زیبا را در تعداد بیشماری از رنگهای طبیعی سفارش دهید. ما با ارائه رز جاودان هفت رنگ زیبا که در گنبد شیشه ای و با کیفیت بالا در امان مانده اند  را ارائه می دهیم. این گلهای ماندگار و دست ساز ساخته شده اند و به دلیل ظاهر تازه و زرق و برق دار هیچ رقیبی در بازار ندارند.

بنابراین ، به شریک زندگی خود و یا خانواده تان گل رز زرق و برق دار هدیه دهید که نیازی به آبیاری مداوم  یا نور مستقیم خورشید نداشته باشد. این زیباییاطمینان حاصل می کند که طلسم عشق هرگز نمی شکند.

 

ali بازدید : 62 شنبه 10 آبان 1399 نظرات (0)

گلها و معنای آنها موضوع گفتگوی انسان برای مدت زمان مدیدی بوده‌است. نمادگرایی در گلها بی‌پایان بوده و معانی از حمایت، عشق، هشدار و ثروت دسته‌بندی می‌‌شوند. انواع خاصی از گلها سرشار از معانی خاصی هستند. در هر صورت گل به خودی خود دنیایی از معانی عمیقی را دربرمی‌گیرد.

 

گل ها طبیعی و معانی مختلف آن ها 

 

بسیاری از گلها معنای تولدی دوباره را دربرمی‌گیرند، اما در هر صورت تآکید سمبولیک زیادی برای گلها و معانی آنها وجود دارد، از قبیل:

 

امید

عشق

زندگی

تولد

یگانگی

رشد

سرزندگی

زیبایی

فداکاری

الهام

ارتباط

شاید این ضرب‌المثل زیبای چینی را تا بحال نشنیده باشید که: «وقتی فقط دو پنی در جهان باقیست، با یکیش نان بخر و با دیگری یک شاخه گل سوسن.

 

در طول سالها، بشر زبان سمبولیک گلها را کشف‌کرد، که در دوره ویکتوریا در قرن شانزدهم، توسط ماری ورتلی، این معانی به عموم شناسانده‌شدند. قبل از تحقیق وی، نمادگرایی گلها تقریباً ناشناخته برای عموم بود.

 

معنای گل طبق نوع شکوفه گلها، طرز گل ارایی، تعداد گلها در گل‌آرایی، ترکیب گلها و تعداد آنها  متفاوت است. بطور کلی یک دسته گل به عنوان هدیه، می‌تواند معانی نمادگرایانه‌ای داشته‌باشد. تنها افراد زیرک در زبان گلها و معانی آنها قادر به دریافت آن نشانه و معنای مرموز هستند.

 

دوره ویکتوریا تنها مرحله کشف مهیج گلها نبود. معنای عمیق‌تر گلها توسط منابع متفاوت استفاده‌شده و تفسیر‌شده‌اند.

 

گلها و معانی بیان‌شده توسط فرهنگهای باستانی:

 

 گل آرایی های جذاب و دسته گل های بی نظیر  برای مراسم عروسی و تزیین های جذاب گل روز ولنتاین تا شکوفه هایی که ما به عنوان هدیه یا حتی ابراز علاقه تقدیم می کنیم ، دلایل و معانی گل های زیادی وجود دارد . دفعه بعد اندکی پیش از خرید تامل کنید و مفهوم و معانی گل های مختلف را با دقت بررسی کنید . گل ها می تواند یک هدیه شخصی شگفت انگیز باشند اگر آن گلی را انتخاب کنید که معانی اش بیشترین نزدیکی را به پیامی داشته باشد که می خواهید ارسال کنید . گل ها بهترین هدیه هستند اگر در کنار معانی گل آرایی زیبایی هم داشته باشند.  در این زمینه آموزشگاه گل آرایی بوی گل مفتخر است که می تواند با بهترین اساتید و آموزش ها شما همراهی کند تا در مراسمتان با خدمات گل آرایی این موسسه تک به نظر برسید  . 

 

 

معانی گل های مختلف

 

میخک

یکی از رایج ترین گل ها در جهان گل میخک می باشد که بسیار محبوب است . میخک ها در انواع مختلف رنگ ها وجود دارند و معمولا از معانی گل میخک یا نماد آن عشق و شیدایی را میتوان نام برد .

 

معانی گل های مختلف

 

گل داوودی

گل های داوودی نشانگر دوستی ، عشق و لذت هستند . انها برای دکور جلوی دالان در تابستان و پاییز استفاده می شوند . انها گل های با دوام و رنگی هستند که مراقبت از انها نیز اسان است.

 

معانی گل های مختلف

 

گلایل

شاخه های بلند گلایول یکی چشم نوازترین گل ها می باشند . این گل ها معنی قدرت ، افتخار و شیفتگی می دهد که می تواند برای دادن به فرد خاص مقابل مناسب باشد . این گلهای استوانه ای می توانند تا پنج فوت رشد کنند . هم چنین انها تقریبا در هر رنگی از قرمز روشن تا صورتی وسمه ای وجود دارند .

 

معانی گل های مختلف

 

گل ادریس

شکوفه های بزرگ و زیبای بوته ادزیس معانی متضادی دارند . انها هم می توانند به عنوان گیاه و هم به عنوان گل مورد بریده شوند چون دارای شکوفه های بزرگ و زیبایی هستند . یه علاوه انها بویی عالی دارند . انها علاوه بر اینکه زیاد در مراسم های عروسی زیاد استفاده می شوند به خاطر تنوعشان نیز زیاد محبوبیت دارند .

 

معانی گل های مختلف

 

گل زنبق(ایریس)

تنها چند گل دیگر می توانند با زیبایی ظرافتمندانه زنبق همخوانی داشته باشند. این گل نشان دهنده ایمان ، امید و اگاهی است و می تواند در موقعیت های بسیاری یافت شود . هر چند به خاطر رنگ ابی جذابش شناخته شده است در رنگ های دیگری مانند زرد و سفید نیز می تواند یافت شود .

 

معانی گل های مختلف

 

ارکیده

این گل جذاب نشان دهنده نادر بودن و زیبایی ظریف می باشد. انهایی که دنبال یک گل با تاثیرگذاری پایدار هستند می توانند این گل را به عنوان گزینه ای عالی انتخاب کنند . هم به عنوان گیاه در گلدان و هم گل بریده شده بسیار جذاب می باشند .

معانی گل ها در فرهنگ های مختلف دنیا 

 

سرخپوستان بومی آمریکا

مصریهای باستان

یونانیهای باستان

سلتی‌های باستانی

ژاپنی‌ها

چینی‌ها

و بسیاری فرهنگهای دیگر اطراف دنیا که زبان مخصوص گلهای خاص خود را دارند.

 

برای هدیه دادن گلها وقت بیشتری گذاشته تا به فردی که می‌خواهید گل هدیه دهید، معنای عمیق‌تری را برسانید. در ادامه تعدادی از گلها را به همراه معانیشان می‌آوریم.

 

گلهای عمومی و معانی آنها:

معنای گل رز:

معنای گل رز بر حسب رنگش متفاوت است. اما بطور کلی گلهای رز نشانه عشق عمیق، توجه، هوش، تعادل، و احساس شدید است. همچنین گاهی پیام بهبودی، تجدید حیات، جوانسازی و شهامت را دارند. رزها ویژگیهای پیچیده‌ای داشته و بنابراین معانی پیچیده‌ای نیز دارند.

 

علاوه بر اینکه محبوب روز ولنتاین هستند، حامل پیام غرور، فداکاری، و پیمان عمیق در هر سطحی هستند. گل رز را زمانی به کسی هدیه دهید که در مورد قصدتان جدی باشید.

 

معنای گل آماریلیس از تیره سوسنها:

نماد موفقیت پس ازیک مبارزه است. این گلها معمولاً زمانی که کسی کاری را بخصوص در زمینه تحصیلی، نوشتاری، تلاشهای هنری با موفقیت انجام می‌دهد، هدیه‌داده‌می‌شوند. بعلاوه، گل آماریلیس گلی عالی برای هدیه‌دان زمانی است که می‌خواهید پیام بازسازی و تجدید بدهید.

 

معنای گل شکوفه سیب:

شکوفه‌های سیب با طبیع سکرآورشان، نماد عشق سکرآور، صلح، شهوانیت، و باروری است. شکوفه‌های درخت سیب توسط سلتیهای باستان به عنوان نماد عشق بسیار مورد احترام بودند. آنها تختهایشان را با شکوفه‌های سیب می‌آراستند تا شبی وسوسه‌انگیز را با این شکوفه‌ها داشته‌باشند.

 

شکوفه سیب همچنین نماد زندگی طولانیست.

 

معنای گل کاملیا:

گل کاملیا با گلبرگهای گرد لطیف و منحنیهای نرم، به عنوان سمبل آزو، احساس شدید، ظرافت است. این گل نشانه احساسی عمیق در قلب برای محبوبتان است. همچنین نماد کمال و برتریست. پس به معشوقتان گل کاملیا هدیه‌دهید. هدیه دادن گل کاملیا به این معناست که "تو توجهم را جلب‌ کرده‌ای و من این شانس را می‌خواهم که شما را بیشتر بشناسم.»

 

معنای گل نرگس:

گل نرگس به معنای ایمان، صداقت، بخشش، و بی‌شیله‌پیله‌گی است. گل نرگس را زمانی به کسی هدیه بدهید که می‌خواهید بخشش و سپاسگزاری را نشان‌دهید.

 

معنای گل سوسن:

گل سوسن نماد گلهای مادر، به ویژه زنانی که تازه مادر شده‌اند، نماد باروری هستند. گلهای سوسن همچنین مناسب هدیه ازدواجند، زیرا سنبل یگانگی، مشارکت و ارتباطات طولانی‌مدت هستند. این گلها را به مادران تازه و نوعروسان هدیه داده و خوشحالی را در چهره‌شان ببینید.

 

بعلاوه گلهای سوسن در مراسم تدفین در فرهنگهای مختلف گاهی دیده‌می‌شوند. گل سوسن نماد ایمان، امید، آرامش، و زندگی ماورای کره خاکی است.

 

شما می توانید با خرید اینترنتی گل و ارسال آن برای افرادی که دوستشان دارید، به آن ها روحیه و شادابی هدیه دهید.

ali بازدید : 72 شنبه 10 آبان 1399 نظرات (0)

خرید دسته گل عروس

انتخاب و خرید دسته گل زیبا  همواره از الویت های مهم یک عروس میباشد که همیشه زمانی را برای انتخاب یک دسته گل زیبا و مناسب  میگذارد.

 

در انتخاب گل عروس دقت کنید ، یکی از مهمترین الویت ها احساس عروس نسبت به گل و راحتی او در طول مراسم میباشد. دسته گلی را که بوی تندی دارد و باعث الرژی میگردد را انتخاب نکنید.

 

گل عروس ممکنه دارای گرده باشه و این علتی برای کثیفی لباس عروس شود ، همچنین این گرده ها ممکن است باعث حساسیت فصلی عروس شود پس در انتخاب گل دقت لازم را بکنید ، چرا که عطسه و آبریزش بینی عروس باعث جلوه ای بد مطمئنا میشود.

 

دسته گل عروس انواع مختلفی دارد از جمله :  گرد ، کلاسیک ، آبشاری و بازویی و میتوانید با توجه به شرایط و سلایق خود هر کدام را انتخاب کند به عنوان مثال اگر میخواهید لباس شما در دید باشد میتوانید از طرح گرد کوچک استفاده کنید.

 

یکی از متداولترین طرح ها گرد است که بسیار سفارش داده میشود.

 

سبک  کلاسیک سبکی سنتی و قدیمی تر را دارد.

 

سبک آبشاری به عنوان مثال برای افرادی که طرح دامن و لباس ساده ای دارند و نمیخواهند در دید باشد انتخاب مناسبی است ، چرا که در این مدل گل ها به صورت آبشاری آویزان میشوند.

 

همچنین  سبک بازویی ساقه های بلندی دارد که تا آرنج عروس را در لباس عروس میپوشاند.

 

برای خرید دسته گل عروس هر مدلی که مدنظر شما است را در برخی از نمونه کارهای ما مشاهده فرمایید در صورت نیاز به طرحی سفارشی با ما در تماس باشید، همکاران ما در کمترین زمان ممکن سفارش شما را ثبت و ارسال میکنند.

 

شما میتوانید برخی از نمونه کارهای گل فروشی آنلاین گندم Vip را در زیر مشاهده فرمایید و برای خرید گل و ثبت سفارش خود به صورت اینترنتی همین الان اقدام فرمایید.

 

دسته گل ارزان ، دسته گل با قیمت مناسب

 

با هر سلیقه یا هر بودجه ای می توانید دسته گل با قیمت مناسب یا دسته گل ارزان سفارش دهید با به صورت رایگان در تهران برای شما ارسال می شود.

 

 

 

دسته گل ارزان

 

 

 

 

ترکیب گل های میخک و رز باعث کاهش هزینه می شود. گل های میخک نسبت به رز های هلندی ارزان تر بوده و با ترکیب گل های رنگی میخک باعث زیبا تر شدن دسته گل می شود. استفاده از کاغذ های رنگی زیبا به جای جعبه گل نیز در کاهش هزینه نیز مؤثر است. این اطمینان را به شما می دهیم تمامی گل های موجود در گل فروشی آنلاین گندم Vip با کیفیت بوده و به صورت روزانه از باغات گل تهیه می شود. برای دریافت کد تخفیف در مناسبت های خاص مثل روز مادر، ولنتاین و اعیاد ها می توانید با گل فروشی آنلاین گندم VIP تماس بگیرید یا در صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید و از مدل های جدید و تخفیف ها با خبر شوید.

 

همچنین شما میتوانید با خرید رز جاودان که در قیمت های مناسب هستند یک روز عالی را برای عزیزانتان رقم بزنید ، رز های جاودان در انواع و قیمت های مناسب موجود هستند که هر یک کاملا شیک و با طراحی چشمگیر هستند و از مهمترین مزیت های آنها نسبت به بقیه گل ها ماندگاری آنها می باشد برای مشاهده محصولات رز جاودان به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

 

دسته گل آبی

 

دسته گل آبی برای عاشقان این رنگ گل آرایی شده است. رز های آبی مناسب خانم ها و آقایان می باشد، به شرطی که رنگ آبی را پسند کنند. بهترین شاخه گل رز آبی را برای شما به صورت روزانه تهیه میکنیم و به صورت رایگان در تهران ارسال میکنیم.

دسته گل ساده

 

 

اگر مدل گلی مدح نظر دارید ولی در محصولات مشاهده نمی کنید، می توانید با گل فروشی گندم به صورت تلفنی سفارش خود را ثبت نمایید. شاخه گل های رز آبی همگی هلندی و درجه یک می باشد و به صورت روزانه از باغات گل تهیه می شود تا شاداب و با طراوت به دست شما عزیزان برسانیم. توجه کنید که گل رز هلندی نسبت به رز های دیگر طول عمر بالا و همچنین با کیفیت تر می باشند. شما می توانید در هر شهر ایران که باشید به تهران گل ارسال کنید که کاملا رایگان می باشد.

 

برای سفارش دسته گل می توانید به دو صورت تلفنی و اینترنتی سفارش خود را ثبت کنید.

 

شما میتوانید برای خرید گل و سفارش انواع دسته گل از گل فروشی آنلاین گندم در کمترین زمان ممکن و تنها با چند کلیک سفارش خود را ثبت کنید ، برای سوپرایز کردن عزیزانتان همین امروز اقدام کنید و منتظر مناسبت خاصی نباشید.

 

دسته گل بزرگ برای عشق های واقعی و ماندگار، برای عزیزان سنگ تمام بزاریم!مطمئنا یک دسته گل 100 شاخه ای تاثیری شگفت انگیز برای عزیزان شما خواهد داشت و در ذهن و یاد او همیشه خواهد ماند

 

تعداد شاخه های دسته گل را مشخص کنید:

 

50 شاخه گل (رز هلندی)

80 شاخه گل (رز هلندی)

100 شاخه گل (رز هلندی)

150 شاخه گل (رز هلندی)

200 شاخه گل (رز هلندی)

300 شاخه گل (رز هلندی)

400 شاخه گل (رز هلندی)

500 شاخه گل (رز هلندی)

1000 شاخه گل (رز هلندی)

 

برای شما بهترین و یا کیفیت ترین شاخه گل های رز را تهیه می کنیم. گل های که داخل دسته گل همه از شاخه رز های هلندی و درجه یک استفاده شده است. تازگی و کیفت رز های هلندی باعث ماندگاری بلند مدت و همچنین افراد با سلیقه می توانند به راحتی رز ها رو خشک کنند، بدون اینکه شاخه گل ها خراب یا گندیده شود.

 

شما می توانید برای سفارش این دسته گل های بزرگ سفارش خود را به صورت اینترنتی و تلفنی ثبت نمایید.

 

دسته گل رز بزرگ

 

رزهای موجود در دسته گل رز همگی طبیعی است و به صورت  رایگان برای شما ارسال می گردد.

 

همچنین شما می توانید برای خرید گل اینترنتی در طرح ها و رنگ های متنوع به صفحات مربوطه مراجعه فرمایید ، پیشنهاد ما به شما مشاهده جعبه گل ها میباشد که طراحی های بی نظیری را میتوانید پیدا کنید.

 

ali بازدید : 57 شنبه 10 آبان 1399 نظرات (0)
مقدمه

 

تیره گل شیپوری دارای گیاهان علفی با اشکال متفاوت است. تیره گل شیپوری Araceae متعلق به راسته چمچمه‌داران است. چمچمه در این گیاهان نرم ، گوشتی و چوبی نشده ، غالبا ساده ، سبز و یا رنگین و کم و بیش رشد یافته است. گلها نر ماده ، دارای پوشش یا فاقد آن تک‌جنس و بی‌پوشش و یا نازا هستند. میوه به صورت سته و گیاه دارای دستگاه ترشح کننده اسانس و یا لوله‌های شیرابه‌دار است. تیره گل شیپوری دارای 105 جنس و حدود 1500 گونه است که اکثر آنها در مناطق استوایی گرم می‌رویند.

 

اختصاصات دستگاه رویشی

گیاه این تیره که بیشتر در نقاط مرطوب و مردابی می‌رویند. گیاهانی پایا و دارای ریزوم غده‌ای مانند آر وم و واجد انشعابات همپا هستند. بعضی از گیاهان این تیره دارای ساقه گوشتی غده مانند هستند و برخی از آنها دارای ساقه چوبی ولی خزنده و یا بالا رونده هستند که تقریبا حالت چسب دارند و ساقه آنها نیز دارای ریشه‌های هوایی آویخته متعدد است.

اختصاصات دستگاه زایشی

گل آذین همیشه شامل میله (اسپادیس) غیر منشعب و حامل گلهای بدون دمگل است. گل ها تقریبا همیشه کوچک و بدون دم گل هستند و بطور عادی به سختی دیده می‌شوند. ولی در عوض چم چمه یا میله دان اکثرا بسیار بزرگ و به شکل صفحه‌ای برگ‌مانند یا گوشتی ضخیم و معمولا دارای رنگهای شفاف و درخشان است.

 

نافه شامل دو چرخه دوتایی ، یا سه تایی از پرچمهایی است که در پایین بهم می‌چسبند. در گلهای تک جنس مانند گلهای آروم ، گل نر فقط به یک پرچم کاهش می‌یابد و مادگی گلهای ماده نیز که در حالت عادی دارای سه برچه‌اند، گاهی فقط به یک برچه تقلیل پیدا می‌کند. دانه‌ها زاویه‌دار و محصور در توده‌ای گوشتی و آبدار حاصل از لعابی شدن کرکهای ناحیه بند یا شالاز هستند و آلبومن آنها گوشتی و آبدار است.

 

 

 

جنس گل شیپوری

این گیاهان علفهایی پایا و دارای غده زیرزمینی هستند. برگهایشان پیکانی و اسپادیس آنها در قاعده دارای گلهای ماده کاهش یافته به یک تخمدان یک خانه است و بعد از آنها گلهای نر قرار می‌گیرند که هر یک دارای یک پرچم متورم است و پس از این گلها ، گلهایی نازا روی اسپادیس قرار دارند که برهنه و متورم بوده و به صورت گرزی هستند.

 

اسپادیس معمولا بوسیله چمچمه‌ای سبزینه‌دار محصور می‌شود که در حاشیه آزاد و اندکی بالاتر از قاعده معمولا کمی تنک و فشرده است. از این جنس در ایران 7 گونه نام برده شده است که بیشتر آنها در نواحی شمالی و برخی در غرب ، بخش شرقی و بخش مرکزی انتشار دارند.

کاربرد و اهمیت اقتصادی

گیاهان تیره گل شیپوری (Araceae) به هیچ وجه گیاهان دارویی نیستند. برخی از آنها مانند کوکوکازیا غده خوراکی دارند و از دانه مونسترا دلی سیوزا که در ایران در گلدان کاشته می‌شود، در مکزیک عطر می‌گیرند. آنتوریوم به علت داشتن اسپات قرمز رنگ و با دوام چرمی از گلهای گران قیمت و زیستی است.

 

ایشاردیا امریکانا که اسپات سفید دارد به عنوان زینت در آپارتمانها نگهداری می‌شود و همیت گیاه را گل فروشها به غلط به نام آروم ، گل شیپوری ، گل بومی و یا گل عروس می‌نامند. غده‌های ضخیم برخی از گل شیپوریها سرشار از مواد نشاسته‌ای است و در عوض میوه آنها به شدت سمی است. از برگ و ریزوم گونه‌ای به نام آکوروس کالاموس روغن می‌گیرند که مصارف صنعتی دارد.

 

گل شیپوری

گل های رنگارنگ شیپوری با برگ های کشیده لک دار، حس پویایی و شادی در بیننده می آفرینند. این گیاه علفی و گلدار در زادگاه خودش، جنوب آفریقا، گیاهی همیشه سبز است و در زمین های باتلاقی رشد می کند؛ و در نواحی سردتر، گیاهی خزان کننده است. بواسطه ساقه های زیرزمینی(ریزوم) خود به عنوان گیاهی چند ساله شناخته می شود.

 

 

 گل شیپوری

 

 

برگ ها بسته به گونه یا واریته های مختلف بین ۴۵-۱۵ سانتیمتر طول دارند و در بسیاری از آن ها لکه های سفید رنگی بر روی پهنه برگ مشاهده می شود. البته برگ ها در ابتدای رویش، سبز رنگ هستند و بعد از مدتی لکه های یاد شده، بر روی آنان تشکیل می شوند.

آنچه که ما به عنوان گل در این گیاه می شناسیم در واقع برگواره (Spathe) نام دارد. گل آذین (مجموعه گل های نر و ماده) اصلی گیاه در میان برگواره قرار دارد و اغلب زرد رنگ (گاهی نارنجی رنگ) است.

 

 

چندین گونه مهم گل شیپوری عبارتند از:

Z.aethiopica متداول ترین گل شیپوری است با رنگ های بیشتر سفید رنگ که به راحتی به یک متر ارتفاع می رسد. طول برگ ها به ۴۵ سانتیمتر می رسد و در اواخر زمستان و طی بهار بیشترین میزان گلدهی روی می دهد.

 

 

Z.elliottiana با نام Golden Arum lily شناخته می شود که برگواره هایی زرد رنگ دارد و در طی تابستان گل می دهد.

 Z.rehmanniiهم در تابستان گل می دهد و رنگ گل ها صورتی رنگ مایل به ارغوانی است. حدود ۴۰ سانتیمتر ارتفاع و ۳۰ سانتیمتر عرض دارد. به سرما بسیار مقاوم است و تا منفی ۲۵ درجه را تحمل می کند.

 

 

 

 

 

 

به غیر از گونه های طبیعی این گیاه، امروزه گونه های دورگه بسیاری تولید شده اند که به دورگه های رنگی معروف هستند، و امروزه گل شیپوری بواسطه همین دورگه ها و نه بواسطه گونه های طبیعی اش به عنوان گیاه زینتی شناخته میشود.

 

 

این گیاهان از نظر طیف رنگی بسیار متنوع هستند و مناسب کاشت در باغ و گلدان اند. حتی می توان از آن ها به عنوان گیاه آپارتمانی استفاده کرد. در این صورت هر چند گل نمی دهد ولی به عنوان گیاهی که برگ های زیبایی دارد، استفاده می شود. این گل ها (برگواره ها) با تنوع رنگ ها و اندازه ها در گونه های مختلف و دوام گل شاخه بریده در آراستن دسته گل ها و تزیین لباس جشن ها نیز کاربرد بسیاری دارند. فصل گلدهی اکثر این دورگه ها، تابستان است. ارتفاع آن ها در حدود ۶۰ سانتیمتر است و نسبت به گونه های طبیعی کوچک تر و ظریف تر هستند.

 

 

آموزش پرورش توت‌فرنگی در گلدان

حل مشکل بلند شدن غیر عادی برگهای گل بامبو

 

گل شیپوری,پرورش گل شیپوری,انواع گل شیپوری

 

  گل شیپوری

 

نیازمندی های محیطی

خاک:

این گیاه خاک کمی اسیدی را دوست دارد و به زهکشی مناسب نیاز دارد و همچنین خاک این گیاه باید به گونه ای انتخاب شود که رطوبت را در خود نگه دارد و سریع خشک نشود. بنابراین برای خاک مناسب از دو قسمت پیت موس+دو قسمت خاک باغچه + یک قسمت شن یا پرلایت می توان استفاده کرد.

 

 

در کاشت این گیاه در خاک باید توجه داشت که در صورتی که عمق کاشت ریزوم ها کم باشد به ریزوم ها در صورت گرما استرس وارد می شود و همچنین کاشت عمیق باعث کاهش گلدهی می شود. در کاشت این گیاه در گلدان نیز باید توجه کرد که عمق گلدان حداقل ۳۰ سانتیمتر باشد.

ali بازدید : 91 شنبه 10 آبان 1399 نظرات (0)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای مشاهده قیمت های رزهای جاودان بر روی خرید رز جاودان کلیک کنید ، تمامی این گل ها مومیایی شده اند به طوری که ماندگاری نها 5 تا 6 سال است همچنین این گل ها دیگر نیازی به مراقبت ندارند و یا آبیاری تنها باید نکاتی را رعایت کنید که در صفحه رز جاودان همه آنها را اشاره کردیم به عنوان مثال در معرض نور آفتاب نباید قرار دهید ، از مزیت های این گل زیبایی بی نهایت آن است .

ali بازدید : 96 شنبه 10 آبان 1399 نظرات (0)

نام انگلیسی : Gladiolus spp 

 

خانواده :   IRIDACEAE  – زنبق

بومی : ماداگاسکار

 

 

گلایل از تیره Iridaceae (تیره زنبق‌ها) است و از جنس Gladiolus که در انگلیسی به طور مخفف Glads هم نامیده میشوند. و دارای پیاز است. (در فارسی این نوع پیاز به نام «پداژه» خوانده میشود).

گلایل به عنوان گیاه شاخه بریده از دیرباز در سراسر جهان جاافتاده و مقبول واقع شده‌است. دو نوع عمده از گلایل کشت میشود که نوع استاندارد از یک پیاز یک شاخه با حدود ۳۰ گل (گل آذین: سنبله) تولید میکند و نوع مینیاتور ممکن است از پیاز چند شاخه گلدهنده با طول و تعداد گل کمتر تولید بکند. در آمریکا بیشترین تولید این گیاه در ایالات فلوریدا، کالیفرنیا و میشیگان است و در ایران درشهرهای محلات و دزفول بیشترین مقدار آن کشت میشود.

 

رقمی از گلایل به عنوان گیاه بومی ایران شناخته میشود با نام Gladiolus persicus که گلایل وحشی خوانده میشود. اغلب گلایلها از نواحی مدیترانه‌ای و اروپا منشاء گرفته‌اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پیاز گل گلایل

 

 

 

 

 

 

 

 

تنوع رنگ در گلایل زیاد است و به جز آبی و سبز (واقعی) رنگهای دیگر در گلایلها دیده میشود. (رنگهای آبی و سبز را به وسیله گذاشتن گلایل سفید در محلول رنگ غذایی و آب در گلفروشیها تولید میکنند.)علاوه بر گلها که در گل بریده استفاده میشود برگها نیز در گل آرایی به وفور استفاده میشوند.

 

گلایلهای زودگل از اوایل خرداد و گلایلهای دیرگل تا اواخر پاییز گلدهی میکنند. از تاریخ کاشت پیاز گلدهی ارقام زودرس حدود ۶۰ تا ۷۵ روز و ارقام دیررس ۱۱۰ تا ۱۲۰ روز طول میکشد. عواملی مانند رقم گلایل، اندازه پیاز، شرایط انبارداری، عمق کاشت، تاریخ کاشت و شرایط فصلی در گلدهی گلایل نقش دارند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آموزش کاشت گل گلایل

 

 

 

 

 

 

 

 

دوره خواب پیاز گلایل:

پیازها بسته به رقم نیاز سرمایی متفاوتی دارند ولی به طور متوسط ۵ ماه در دمای حدود ۵ درجه سانتگیراد خواب پیازها را میشکند.

 

گلدهی گلایل :

گلایلهای زودگل از اوایل خرداد و گلایلهای دیرگل تا اواخر پاییز گلدهی میکنند. از تاریخ کاشت پیاز گلدهی ارقام زودرس حدود ۶۰ تا ۷۵ روز و ارقام دیررس ۱۱۰ تا ۱۲۰ روز طول میکشد. عواملی مانند رقم گلایل، اندازه پیاز، شرایط انبارداری، عمق کاشت، تاریخ کاشت و شرایط فصلی در گلدهی گلایل نقش دارند.

 

خاک مورد نیاز گلایل :

خاک تازه و ضدعفونی شده بسیار مهم است. پس از ۲ تا ۳ سال کشت و کار باید جنس بستر عوض بشود. pH خاک مناسب ۶ تا ۶٫۵ است. بستری که خوب زهکشی بشود و خوب رطوبت اضافه را رد بکند لازم است. چرا که نگه داشتن بیش از حد رطوبت میتواند منجر به پوسیده شدن پیازها و مشکلات با بیماریهای قارچی بشود.

جنس خاک مورد استفاده در مزارع ایران اغلب ترکیب رس و ماسه است و کمتر از کود حیوانی استفاده میشود. ولی در کشت مدرن ترکیب پیتماس و کوکوپیت بهتر است. (از پرلیت به دلیل نگه داشتن رطوبت زیاد کمتر باید استفاده کرد)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کاشت پیاز گلایل - کشتزار

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبیاری گلایل :

بهتر است آبیاری مرتب باشد. ولی به رطوبت زیاد حساس است. از طرف دیگر خشکی باعث کوتاه ماندن و کج شدن ساقه گلدهنده میشود. تنش خشکی موجب کاهش تعداد گلچه‌ها میشود.

 

دمای مناسب گلایل :

گلایل در فصل بهار و تابستان در اغلب نقاط ایران از سردسیر تا گرمسیر رشد میکند. دمای پایه برای آن ۵ درجه سانتیگراد است. بهترین رشد در ۱۸ تا ۲۵ درجه اتفاق می‌افتد و در دمای زیر ۷ یا بالای ۳۰ درجه رشد متوقف میشود.

 

نور موردنیاز گلایل :

نور کم باعث عقیمی میشود. هر چقدر نور کم باشد طول خوشه گل کمتر میشود. نور کم، روزهای کوتاه و دمای پایین شبانه باعث کاهش تعداد جوانه‌های گل شده. روز بلندی باعث تاخیر در گلدهی میشود اما کیفیت گل را افزایش میدهد. طول روز ۱۲ تا ۱۴ ساعت در روز مطلوب است.عدم تعادل نور و دما باعث ضعیف شدن گیاه و کوتاه ماندن ساقه گلدهنده میشود.

 

 

نکات مهم برای خرید گل ترحیم - ایران مزار

 

 

 

 

 

تکثیر گلایل :

این گیاه به وسیله پیازهایش تکثیر میشود. زیر پیازها در طول رشد پیازچه‌های جدید ریزه‌ای تولید میشوند که به مرور بزرگ شده و آنها را جدا کرده و گیاهان جدید از آنها تولید میشود.

 

نحوه کاشت گلایل :

۱- ابتدا یک شیار با عمق حدود ۸ اینچ ایجاد کنید. طول شیار را به اندازه‫ای در نظر بگیرید که بتوانید پیازها را به فاصله‫ی نیم فوت از همدیگر بکارید. این فاصله ممکن است کمی برایتان عجیب به نظر برسد بنابراین قرار دادن آنها به صورت نیم دایره یا بیضی می‫تواند کمک کننده باشد. اطمینان حاصل کنید که فضا برای کاشت ۱۰ پیاز گل و داشتن یک جلوه‫ی خوب، به اندازه‫ی کافی بزرگ باشد.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

 

۲- ممکن است شما بخواهید که پیازها را با کود ۱۰-۱۰-۵ یا ۵-۱۰-۵ کود‫ دهی کنید. مقدار پیشنهادی را در پایین محل کاشت بریزید اما مطمئن شوید که خاک را با کود به خوبی مخلوط کرده‫اید در این صورت باعث سوختگی پیاز نمی‫شوید. یک لایه خاک بدون کود را قبل از قرار دادن پیاز، درون شیار بریزید.‬‬‬‬‬‬

 

 ۳- شما باید کاشت گلایل را در اواسط بهار آغاز کنید. از آن زمان، هر دو هفته چند کاشت جدید انجام دهید. ۷۰ تا ۱۰۰ روز طول می‫کشد که گیاه رشد کند و گل بدهد بنابراین کاشت در چند هفته باعث ایجاد گل ها در طول تابستان می‫شود. اگر گل‫ها در معرض باد قرار گرفتند حتما آنها را به وسیله‫ی چوبی، قائم نگه دارید. ‬‬‬‬‬‬‬‬

 

۴- از کاشت گلایل در تابستان خودداری کنید (حدود اواسط تیر ماه).

 

۵- در طول دوره‫ی رشد گلایل به خوبی به آن آب دهید همچنین اطراف خاک را مالچ‫دهی کنید تا خاک مرطوب بماند.‬‬‬‬

 

گلایل‫ها تنها در محدوده‫ی جغرافیایی ۸ تا ۱۱ به طور کامل دوام می‫آورند. در محدوده‫ی ۶ تا ۷ تنها در صورت مراقبت از پیاز گل گلایل در طول زمستان با یک لایه‫ی ضخیم از مالچ، می‫توانند به زندگی ادامه دهند.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

مراقبت مناسب از گلایل نیازمند استفاده از کود است. زمانی‌که گیاه گلایل بالا می‫ آید شما می‫ توانید دسته‫ ی گلایل‫ های جدید را در هنگام ظهور جوانه‫ های گل، کود دهی کنید. زمانی‌که گل‫ها را می‌چینید، می‫توانید دوباره کار کود دهی را انجام دهید. زمانی که کود دهی می‌کنید، دانه ‫های کود را فقط در کنار گل‫ها اضافه کنید و سپس با استفاده از یک شخم زن، خاک را کمی با آن مخلوط کنید.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

 

نحوه مراقبت از گلایل در زمستان :

۱- به جای رها کردن پیازها در طول زمستان در زمین، شما می‫توانید پس از چیدن گل‫ها، پیازها را به منظور ذخیره سازی برای ۳ تا ۴ هفته، از خاک خارج کنید.‬‬‬‬

 

۲- پیاز را از خاک خارج کنید و خاک اطراف آن را تا آنجا که امکان دارد پاک کنید. برگ‫ها را طوری جدا کنید که یک اینچ (۲٫۵ سانتی‌متر) از برگ‫های خود پیاز باقی بماند.‬‬‬‬

 

۳- اجازه دهید که پیاز برای یک هفته خشک شود. پس از آن می‫توانید خاک باقیمانده‫ی اطراف آن را پاک کنید.‬‬‬‬

 

۴- گلایل خود را در یک محیط خشک، تاریک و سرد در یک کیسه‫ی دارای روزنه و یا در یک جوراب بلند کهنه به منظور جلوگیری از ایجاد رطوبت که موجب رشد کپک می‫شود، قرار دهید. همچنین در زمان ذخیره، از گلایل‫های خود در مقابل موش‫ها که علاقه‫مند به پیازهای گلایل هستند، مراقبت کنید.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

 

 

گل گلایل دارای ۲۶۰ گونه گیاهی است که حدود ۲۵۰ گونه از آن در آفریقا جنوبی پیدا می شود، گلایل دارای رنگ های بسیار متنوعی است که به همین دلایل پرورش گل گلایل امروزه یکی از رایج ترین راه های کسب در آمد شده است که در ادامه بیشتر با این گل آشنا خواهیم شد.

 

 

   آموزش کاشت و پرورش گل گلایل

 

گیاه شناسی: گل گلایل از تیره زنبق ها است که دارای پیاز می باشد، به طور معمول گل گلایل از طریق ۲ نوع استاندارد و مینیاتور کشت می شود، در نوع استاندارد آن از یک پیاز یک شاخه گل می روید و چیزی حدود ۳۰ سنبله در روی آن وجود دارد و در نوع مینیاتور آن از یک پیاز چندین شاخه گل رشد می کند که طول و تعداد آن کمتر است.

 

 

اصول مهم درباره پرورش گل گلایل

دوره خواب: مدت زمانی که پیاز گلایل نیاز به خواب دارد می تواند متفاوت باشد، اما به طور معمول پیاز گلایل به مدت زمان ۵ ماه در دمای ۵ درجه سانت گراد به خواب نیاز دارند.

 

گلددهی: معمولا زمان گل دهی گل هلی گلایل از اوایل خرداد شروع می شود، و در صورت دیر گل بودن آنها تا پاییز به گلددهی می پردازد. از زمانی که شما اقدام به کاشت گلایل می کنید حدود ۷۰ روز تا زمان گل دهی فاصله دارید اما اگر گلایل های شما دیر رس باشد ممکن است زمانی به اندازه ۱۲۰ روز تا زمان گلددهی طول بکشد.

 

اصول نگه داری و کاشت گل گلایل

 

خاک: خاکی که برای کاشت و پرورش گل گلایل استفاده می کنید باید داری PH مناسب بین ۶ تا ۶نیم باشد، برای این گیاه به خاکی نیاز دارید که از طرفی دارای قدرت زهکشی بالا باشد و از طرف دیگر بتواند رطوبت را از خوب رد کند چرا که رطوبت زیاد باعث پوسیده شدن پیاز می شود. برای کاشت بهتر است از خاکی تازه و ضد عفونی شده استفاده کنید. معمولا در ایران از ترکیب خاک رس و ماسه و مقدار بسیار کمی کود حیوانی استفاده می کنند.

 

آبیاری: سعی کنید به صورت مرتب و منظم آبیاری را انجام دهید. باید بدانید که این گیاه به میزان رطوبت بالا بسیار حساس است. اگر نشانه هایی همچون کج شدن ساقه و یا کوتاه ماندن ساقه را مشاهده کردید نشانگر آن است که گیاه آب کافی را دریافت نمی کند.

 

دما: گلایل معمولا میزان رشد آن از مناطق سردسیر شروع می شود و به سمت گرمسیر می رود، بهترین دما برای رشد گلایل دمایی بین ۱۸ تا ۲۵ درجه سانتی گراد است. رشد گلایل در دمای زیر ۷ درجه و بالای ۳۰ درجه متوقف می شود.

 

تکثیر گل گلایل

 

نور: زمانی که نور کافی نباشد پیاز گلایل نابارور می شود و به همان اندازه هر چقدر نور کم تر باشد طول ساقه های گل دهنده کاهش پیدا می کند، معمولا در فصل هایی که روزها کوتاه هستند گیاه با کاهش گلدهی روبه رو می شود، اما در بعضی از فصل های سال که روز ها بلند است شاید گلدهی به تعویق بیفتد اما گل های با کیفیتی خواهد داد. بهترین زمان دریافت نور ۱۴ الی ۱۲ ساعت در طول روز است.

 

تکثیر: گل گلایل به وسیله پیاز تکثیر می شود، که در طول رشدی پیاز های جدیدی تولید می کند که با جدا کردن آنها می توانید به تکثیر و پرورش گل گلایل بپردازید.

 

طریقه تکثیر و کاشت گل گلایل

کاشت پیاز گلایل کار بسیار ساده ای است، پرورش گل گلایل باید در فصل بهار صورت بگیرد( از کاشت پیاز در فصل تابستان خودداری کنید)، برای کاشت فقط کافیست یک گلدان با خاک مناسب تهیه کنید. سعی کنید از گلدان بزرگی برای قرار دادن پیاز استفاده کنید، سپس نصف گلدان را با خاک و کود ۵-۱۰-۱۰ مخلوط و پر کنید سپس پیاز را در عمق ۲۰ سانتی متری خاک قرار دهید. و دوباره روی آن را با خاکی بدون کود بپوشانید.( کود زیاد موجب سوختگی پیاز می شود)، بعد از کاشت حدود ۱۰۰ الی ۷۰ روز به طول خواهد کشید تا به مرحله گلددهی برسد.

 

کاشت پیاز گل گلایل

 

در طول دوره رشد گل گل گلایل سعی کنید آن را به خوبی آبیاری کنید و همواره خاک را مرطوب نگه دارید. برای اینکه بتوانید به نحو مناسب به پرورش گل گلایل بپردازید باید حتما از کود برای تقویت آن استفاده کنید. این کوددهی باید در زمان مناسب خود صورت بگیرد، مثلا یکبار در زمان پیدایش جوانه ها و یکبار در هنگام چیدن گلهای  آن انجام می شود.

 

نکات مهم در مورد پرورش گلایل

با فرا رسیدن زمستان پیاز ها را به حال خود رها نکنید، شما می توانید با خارج کردن پیاز آن از خاک آن را در یک محیط مناسب انباری کنید.به این ترتیب زمانی که پیاز را از خاک خارج کردید خاک اطراف آن را به خوبی تمیز کنید و بگذارید تا کمی خشک شود. سپس پیاز را در یک محیط سرد، تاریک، خشک قرار دهید، شما می توانید برای جلوگیری از رشد کپک و گرفتن رطوبت باقی مانده، پیاز را داخل یک جوراب نگه داری کنید.

ali بازدید : 62 شنبه 10 آبان 1399 نظرات (0)

گلایُل (از glaïeul در زبان فرانسه) (نام علمی: Gladiolus) نام یک سرده از گیاهان گلدار است. دارای غده مستور از پوشینه‌های توری یا الیافی و با برگ‌های پهن که خطی یا شمشیری هستند (gladius در لاتین به معنای «شمشیر» و gladiolus به معنای «شمشیرک» یا «شمشیر کوچک» است).

 

گل‌ها در یک سنبله قرار گرفته‌اند. بدین معنی که بدون دمگل گل بوده و به صورت کم و بیش متراکم در طول یک محور اصلی قرار دارند. این گل‌ها معمولاً به یک سمت سنبله بوده ولی در بعضی از گونه‌های ایرانی سنبله دوسویه یا دوطرفه نیز دیده می‌شود. در گونه‌های ایرانی رنگ گل‌ها از ارغوانی مایل به صورتی تا بنفش ارغوانی تیره تغییر می‌کند. قطعات گلپوش کم و بیش نامساوی بوده و سه قطعه پائینی اغلب در سمت قاعدهٔ خود خیلی باریک شده و در قاعده به صورت لوله‌ای کم و بیش منحنی به یکدیگر متصل می‌شوند. میوهٔ این گیاه کپسول با تعداد زیادی دانه است که در بعضی مواقع بالدار هستند.

 

گلایل شمشیری خودرو، بهبهان

گلایل شمشیری خودرو، بهبهان

گلایول شمشیری خودرو، فروردین‌ماه بهبهان

گلایل شمشیری، فروردین‌ماه بهبهان

این جنس در حدود ۳۰۰ گونه دارد که اکثراً در قسمت گرمسیری و جنوب آفریقا و همچنین در نواحی مدیترانه‌ای پراکنده هستند و در ایران ۵ گونه از آنها یافت می‌شود [۱]که از این میان می‌توان به گونه گلایل شمشیری خودرو در دشت‌های بهبهان اشاره کرد.

 

بیماری‌های گل گلایل

 

 برگ‌های زرد برای گل گلایل معمولا نشانه بیماری هستند. گرچه در بعضی موارد ممکن است نشانه این باشد که گیاه در حال آماده شدن برای رفتن به چرخه‌ی زمستانی است. اگر می‌خواهید مشکل برگ‌های زرد گل گلایل خود را حل کنید، باید به چند نکته توجه کنید:

 

1- پیشگیری بهتر از درمان است. بله، این جمله معروف در مورد گیاهان نیز صدق می‌کند؛ اولین قدم پیشگیری، انتخاب پیازچه‌های گیاهی قوی و سالم است که در برابر بیماری مقاوم باشند.

 

بیماری‌های گل گلایل

2- یکی از شایع‌ترین دلیل‌های برگ‌های زرد در گل‌های گلایل، پژمردگی و پوسیدگی ریشه‌ها است. بیماری‌های گیاهی بر پیازچه‌ی گیاه شما تاثیر می‌گذارند و باعث سیاه شدن مرکز گل و همچنین لکه‌هایی بر سطح آن نیز می‌شوند. باید پیازچه‌های بیمار را از باغچه خود حذف کنید. بعد از حذف کردن پیازچه‌های بیمار تا زمانیکه از سالم بودن خاک مطمئن نشده‌اید، پیازچه‌ی سالمی را جای آن نکارید. وقتی که گیاه شما به ارتفاع هفت اینچی رسید، حتما مواد دفع‌کننده حشرات را به آن اسپری کنید.

 

3- متاسفانه بعد از اینکه برگ‌های زرد را در گلایل خود مشاهده کردید، کار چندانی از شما برنمی‌آید به همین دلیل باید بسیار مراقب آن‌ها باشید و از آسیب وارد شدن به پیاز گیاه به وسیله خاک نامناسب، بیماری‌های گیاهی یا حتی پوسیدگی ریشه به علت آب‌رسانی زیاد و نامناسب جلوگیری کنید.

 

اگر شما گل گلایلی دارید که در حال رشد است و ناگهان برگ‌های زرد در آن مشاهده می‌کنید و یا شکوفه‌های آن قبل از شکوفا شدن به رنگ قهوه‌ای در می‌آیند، به احتمال خیلی زیاد مشکل گل شما ویروس است و باید بدانید که بدترین بیماری که می‌تواند برای گل گلایل رخ دهد، همین ابتلا به ویروس است. شما به احتمال زیاد مجبور خواهید شد تا پیازچه آن را از خاک در بیاورید، خاک را ضدعفونی کنید و دوباره پیازچه‌ی جدیدی در آن بکارید. پیازچه‌های خود را در جایی خنک و گرم در دمای2 تا 4 درجه سانتیگراد نگه دارید. حتی می‌توانید از مواد خاصی (که با مشورت یک متخصص باید آن‌ها را انتخاب کنید) برای تقویت پیازچه‌های گیاه خود استفاده کنید.

 

علاوه بر برگ‌های زرد مشکل جانوران نیز وجود دارد؛ برای مثال، تریپس‌ها جانورانی هستند که از برگ‌ها و شکوفه‌های گل گلایل تغذیه می‌کنند. زمانی‌ متوجه می‌شوید گیاه شما میزبان این جانوران است که شاهد رگه‌هایی از رنگ سفید در برگ و یا شکوفه آن‌ها باشید؛ به خصوص شکوفه‌هایی که هنوز خیلی شکوفا نشده‌اند. این جانوران از طریق نفوذ به پیازچه‌ی گیاه اثر خود را می‌گذارند.

 

بیماری‌های گل گلایل

بعد از اینکه کاملا مطمئن شدید پیازچه‌ی گیاه شما سالم و عاری از هرگونه بیماری و جانور است، می‌توانید مراحل کاشت را پیش بگیرید. اگر تا الان متوجه نشده‌اید آن را مستقیما به شما می‌گوییم: مطمئن‌ترین راه برای دور کردن گل گلایل خود از بیماری و برگ‌های زرد در همان ابتدای کار نهفته است؛ یعنی در انتخاب پیازچه‌ی سالم و مناسب برای کاشت.

 

بهترین کودهای طبیعی برای گلایل

– خزه‌ی جلبک دریایی: این خزه‌ها اگر که تازه باشند، لازم نیست تا قبل از استفاده شسته شوند. در بازارهای مواد غذایی آسیایی می‌توانید آن را تهیه کنید. چه خزه جلبک تهیه‌ی شده شما تازه و چه کمی قدیمی باشد، هر دو برای تقویت خاک بسیار مناسب خواهند بود. مقدار کمی از جلبک دریایی را خرد کنید و 5 گالون آب به آن اضافه کنید. بگذارید برای 2 تا 3 روز درحالیکه خیلی سبک و شل روی آن پوشیده شده است یک گوشه بماند. دو لیوان کوچک از آن، برای گیاهان کوچک، 4 لیوان برای گیاهان متوسط و 6 لیوان برای گیاهان خیلی بزرگ کافی است.

 

 – علف‌های هرز: علف‌های هرز یکی از بهترین و دم‌دست‌ترین مواد برای حاصل‌خیز کردن خاک شما هستند. می‌توانید آن‌ها را بچینید، سپس علف‌های هرز چیده شده را تکه تکه کنید و در آفتاب خشک کنید. این مواد نیتروژن بسیار زیادی در خود دارند و برای رشد گیاه شما بسیار مناسب هستند.

 

– کودهای کشاورزی: اگر شما در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که حیوانات در آن پرورش می‌یابند و یا به چنین منطقه‌ای دسترسی دارید، می‌تواند از صاحب آن‌ها بخواهید تا مدفوع آن‌ها را به شما دهد و شما از آن به عنوان کود استفاده کنید.

 

 

پس از بحث مواد تقویت‌کننده و کودهای کشاورزی خاک، شما با رعایت 13 نکته طلایی در هنگام پرورش هر گلی از جمله گل گلایل، می‌توانید در انتهای کار موفقیت چشم‌گیری داشته باشید.

 

1- در تابستان حداقل نیاز است تا هفته‌ای یکبار گل گلایل خود را آب بدهید. در این فصل گل‌ها آب زیادی از دست می‌دهند و گل‌های گلایل نیز به یک میزان آب کافی برای رشد مناسب نیاز دارند. در فصل‌هایی که هوا خنک و مرطوب است، می‌توانید هر دو هفته گل خود را آب بدهید. به یاد داشته باشید، اینکه به گل خود کمتر از حد معمول آب دهید بهتر از این است که بیشتر از حد معمول آب دهید؛ شما با آب دادن مستمر باعث فاسد شدن پیازچه گل گلایل خواهید شد و از طرفی نیز باعث رشد باکتری می‌شوید.

 

2- حتما علف‌های هرز را از باغچه خود بیرون بکشید. علف‌های هرز برای به دست آوردن مقدار مواد غذایی لازمشان با گیاهان مفید شما رقابت می‌کنند و اگر برنده‌ی این رقابت باشند غذایی برای گیاه شما باقی نمی‌ماند. همچنین این علف‌ها باعث جذب انواع جانوران آسیب‌زننده به گیاه شما و  بیماری‌های مختلف می‌شود.

 

3- گل‌های خود را از حیوانات دور نگه دارید. اگر شما حیوان خانگی دارید، بسیار محتمل است که سگ یا گربه شما باغچه و حیاطی را که با عشق در آن گل کاشته‌اید خراب کنند، پس سعی کنید حیوانات را دور نگه دارید. همچنین احتمال اینکه حیوانات دیگر باغچه‌ی شما را خراب کنند نیز وجود دارد، بنابراین مطمئن شوید که دیوار و یا فنس‌های باغ شما ایمن است.

 

4- گل گلایل خود را مستحکم کنید. گل‌های گلایل چون ارتفاع می‌گیرند و دارای ساقه‌های بلندی هستند لازم است تا با طناب، چوب و یا میله‌ای موقعیت آن‌ها در باغچه ثابت و دارای تکیه‌گاه باشد.

 

5- گرد و غبار را از روی گل گلایل خود پاک کنید. اگر گلایل را در گلدان کاشته‌اید و آن را در داخل خانه نگه می‌ دارید به احتمال زیاد گرد و غبار روی آن می‌نشیند و لازم است که گیاهان را از شر آن‌ها راحت کنید تا به خوبی بتوانند زیبایی خود را نشان دهند و همچنین نور آفتاب را دریافت کنند. تمیز کردن گیاهان باعث می‌شود تا از ابتلا به بیماری‌ها و جذب جانوران نیز جلوگیری شود.

 

6- بعضی از جوانه‌های سر گیاه را ببرید تا فرایند رشد مفید آن‌ها را در زمان شکوفه‌دهی تضمین کنید.

 

 

7- اگر شما گلایل خود را در باغچه و یا خارج خانه در حیاط و هرجای دیگری غیر از گلدان پرورش می‌دهید، نتیجه نهایی کار به طور زیادی به محیط اطراف شما، میزان آب باران و وضعیت خاک بستگی دارد. به همین علت عوامل طبیعی را در فرایند پرورش گلایل در نظر بگیرید و بدانید که برای مثال فلان روز باران آمده و نیازی نیست که به گیاه آب بیش از حد بدهید و یا اینکه مدتی است هوا گرم‌تر شده است و لازم است تا به گلایل خود بیشتر آب بدهید که از خشک شدن خاک آن جلوگیری کنید.

 

8- برای راحت شدن از شر علف‌های هرز بهتر است از مواد مخصوص باغداری استفاده نکنید. بسیاری از این مواد به گیاه خاصی ربط ندارند و وقتی شما آن را به خاک باغچه خود اضافه می‌کنید، بقیه گیاهان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و به آن‌ها آسیب می‌زند. به همین خاطر تلاش کنید خودتان علف‌های هرز را حذف کنید.

 

9- اگر در باغچه خود گل‌های دیگری به جز گلایل نیز می‌کارید و آن‌ها به میزان نور و آب متفاوتی نیاز دارند، حتما بین این دو نوع گونه گیاهی فاصله بیندازید تا شرایط رشد یکدیگر را تحت تاثیر قرار ندهند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد گل گلایل و آموزش پرورش و نگهداری گل گلایل بر روی گل گلایل کلیک کنید.

ali بازدید : 112 سه شنبه 01 مهر 1399 نظرات (0)

گل مریم اولین بار از مکزیک به دنیا معرفی شده است. بعد از مدتی این گل به همه دنیا رسید و به صورت گسترده در کشورها کاشت و پرورش یافت. امروزه مردم هندوستان بیشترین آشنایی را با کاشت و پرورش گل مریم دارند. این گل در عروسی‌ها و مراسمات مذهبی آن‌ها استفاده می‌شود. نام لاتین گل مریم Tuberose به معنای غده یا ورم است. این نام به دلیل داشتن ساقه‌های زیرزمینی پیازی، به گل مریم نسبت داده شده است. گل مریم بسته به فصلی که آن را می‌کارید می‌تواند در 4 فصل گل بدهد. به طور عادی با کاشت مریم در فصل بهار، گلدهی آن از تابستان شروع شده و تا اواسط پاییز ادامه دارد.

نام انگلیسی : Polianthes tuberosa

خانواده : Asparagaceae

بومی : آمریکای جنوبی

مریم از دسته گیاهان پیاز دار، چند ساله و از خانواده مارچوبگان است. تا کنون ۱۲ گونه از این گل شناسایی شده و در خوشه‌های دراز تا ارتفاع ۴۵ تا ۹۰ سانتیمتر رشد می‌کند و تولید خوشه‌های معطر و مومی از گل‌های سفید می‌کند که از بخشهای پایین به سمت بالا رشد می‌کنند. بر روی هر سنبله میتواند تا ۳۰ عدد گل به شکل شیپوری کوچک با گردن بلند وجود داشته باشد.

در ایران پرورش گل مریم بصورت تجارتی تولید می شود. گل مریمی که در ایران تولید می شود به علت معطر بودن آن در جهان منحصر به فرد است و به علت همین فواید در جهان جايگاه ويژه ای دارد و هر ساله اندازه زیادی از این مدل گل به سراسر دنیا وبخصوص به اروپا صادر می شود.

 

نور مناسب گل مریم :

این گیاه به مکانی پر نور و با نور مستقیم آفتاب حداقل به مدت ۵-۶ ساعت در روز نیاز دارد تا بتواند به خوبی گل دهد. وجود سایه یا کمبود نور یکی از دلایل عدم گلدهی، ریزش غنچه ها ، پریدگی رنگ برگها و باریک و بلند شدن برگها می باشد.

 

آبیاری گل مریم :

خاک باید همیشه مرطوب باشد ولی در آبیاری آن نباید زیاده روی کرد چون باعث پوسیدن سوخ می شود. از طرف دیگر، اگر خاک خشک باشد رنگ شاخ و برگ سبز- آبی تیره و کیفیت گل کم می شود. قبل از کاشت سوخ ها باید زمین را آبیاری کرد تا رطوبت مناسب برای سبز شدن سوخ فراهم می شود. تا زمان سبز شدن سوخ ها باید از آبیاری بستر خودداری کرد. رطوبت زیاد در سبز شدن ممکن است باعث پوسیدن سوخ ها شود و این در زمان گلدهی روی نمو گیاه اثر منفی داشته و باعث کاهش کیفیت عملکرد گل می شود.

مریم صورتی

 

این گل نمایی بسیار لطیف و رمانتیک دارد. به همین دلیل از این گل در مراسمات عاشقانه مثل مراسم نامزدی ، سالگرد ازدواج و … استفاده ‌‌‌‌می‌شود. همچنین ‌‌‌‌می‌تواند نمایی بسیار شیک و جذاب به مراسماتی که به سبک روستیک یا وینتیج دکوراسیون شده اند بدهد.

 

گل مریم صورتی

مریم آبی

 

اگر مایلید که در مراسمات تان از گل مریم استفاده کنید، توجه کنید که این گل ‌‌‌‌می‌تواند بهترین گزینه برای مراسماتی باشد که شب برگزار ‌‌‌‌می‌شوند. رنگ و جلوه زیبای این گل ‌‌‌‌می‌تواند زیبایی دکوراسیون شما را دو چندان کند.

 

گل مریم آبی

نکاتی در مورد گل مریم که شاید جالب باشد :

      شاید برای تان جالب باشد اگر بدانید که از این گل در بسیاری از عطر‌های خوشبو کننده استفاده ‌‌‌‌می‌شود. این گل  رایحه ای قوی، شیرین، و بسیار دلپذیر دارد. قرن‌ها است که در کشور فرانسه از این گل استفاده ‌‌‌‌می‌شود.

 

    در زمان آزتک‌ها ، در کشور مکزیک از این گل حتی برای طعم و عطر بخشیدن به شکلات استفاده ‌‌‌‌می‌شد.

 

    در برخی از فرهنگ‌های کشور هند، این گل معانی خاصی دارد و در مراسم ازدواج و مراسم‌های سنتی این کشور از گل مریم به عنوان نمادی خاص استفاده ‌‌‌‌می‌شد.

برای اطلاعات بیشتر به مقاله گل مریم مراجعه کنید.

ali بازدید : 156 یکشنبه 16 شهریور 1399 نظرات (0)

گل لاله بومی نواحی جنوب اروپا، شمال آفریقا، آناتولی، ایران و شمال غربی چین که متعلق به خانواده Liliaceae و از راسته Liliales این گل چند ساله و پیاز دار حدود 109 گونه دارد گونه Tulipa gesneriana بیشترین نوع کاشت از این گیاه می باشد. همچنین بعضی از نمونه های این گیاه را می توانید به صورت گلدانی پرورش داد.

 

 ویژگی گل لاله

 ویژگی مهمی که این گل را خاص کرده است این است که در انتهای ساقه این گیاه در برخی از گونه ها یک گل و در برخی دیگر چندین گل شکل می گیرد. از ویژگی دیگر این گل ارتفاع آن است که با توجه به نوع گونه آن 10 سانتیمتر تا 71 سانتیمتر متفاوت است. این گیاه شش گلبرگ دارد و دارای سه گلبرگ و سه کاسبرگ که کاسبرگ ها هم شکل و هم رنگ گلبرگ ها می باشند.گل لاله توانایی تولید بذر دارد که می توان از همین بذرها در تکثیر گیاه نیز استفاده می‌شود.

Tulips – myBageecha

 

بومی مناطقی با بهار کوتاه ، زمستان هایی طولانی و سخت و تابستانهای طولانی و خشک است. پیازهای این گل در اواخر تابستان و در طی پاییز کاشته می‌شوند و سپس ریشه ها قسمت انتهایی پیاز رشد می کنند توجه داشته باشید که دمای 12 درجه سانتیگراد درخاک باعث رشد ریشه ها می شود، اگر دمای خاک گرمتر از 12 درجه باشد باعث شیوع برخی از بیماری های قارچی می شود. زمانی که ریشه ها رشد شروع به رشد کردند باید نیاز سرمایی این پیازها بر طرف شود تا ساقه توانایی بلند شدن و گلدهی را داشته باشد.

آیا لاله ها چند ساله هستند  ؟

پاسخ سریع به این سوال بله است. لاله ها به طور طبیعی چند ساله هستند و سال به سال باز می گردند. با این حال ، در برخی شرایط هنگام بازگشت ، کوچکتر هستند و در سال های دوم یا سوم شکوفا نمی شوند.گاهی اوقات هم ممکن است آنها در شرایط اب و هوایی نامساعد دوباره رشد نکنند. به همین دلیل ، معمولاً  آنها فقط یک ساله هستند و باید هر ساله کاشته شوند.  با این حال ، اگر در منطقه ای با آب و هوای چالش برانگیز برای لاله های خود زندگی می کنید ، همیشه می توانید سالانه آنها را در پاییز دوباره بکارید تا همیشه بهار شما را روشن کنند.

 

بهترین آب و هوا برای لاله ها چیست ؟

لاله ها از آسیای مرکزی سرچشمه می گیرند و آب و هوای زمستان های سرد و تابستان های گرم را ترجیح می دهند. آنها به ویژه در کشورهایی مانند ترکیه و هلند شکوفا شده اند و یکی از ویژگی های محبوب باغ در بسیاری از نقاط جهان هستند. با این حال ، در مکان هایی با تابستان های خنک تر و زمستان های گرمتر  ارتباط برقرار نمی کنند و این آب و هوا را دوست ندارند. بنابراین مهم است که اطمینان حاصل کنید ، آنها را در شرایط طبیعی محیط زیست نگه دارید.

 

 

چگونه از رشد مجدد گل لاله هر ساله مطمئن شوم

چند ترفند ساده برای اطمینان از اینکه لاله های شما یکبار مصرف  برای باغ شما نباشند ، وجود دارد.

 

نوع مناسب پیاز را انتخاب کنید:

نژادهای خاصی از پیازها مقاوم تر از نژاد دیگر هستند و انتخاب صحیح می تواند تأثیر زیادی در شکوفا شدن شکوفه لاله های سال بعد داشته باشد. لاله های Emperor و لاله های Triumph دو نژادی هستند و به خاطر ویژگی های “چند ساله” شناخته می شوند. هنگام خرید لاله های خود بررسی کنید که برچسب آنها چند ساله است.

 

رشد مجدد گل لاله

آب و هوا را در نظر بگیرید:

مکان بسیار مهم است. منطقه ای آفتابی را برای کاشت پیاز خود انتخاب کنید و آنها را در عمق کاشت (حدود 10 تا 15 سانتی متر) بکارید و برای بازگشت فرصت بیشتر به آنها بدهید.

 

گل لاله

هر ساله پس از شکوفه دادن آنها را برش دهید:

وقتی شکوفه های گل لاله شما به پایان طبیعی رسید و گلبرگ ها شروع به ریزش کردند ، اقدام کنید! قسمت های مرده را از لاله های خود جدا کنید تا به گیاه در مصرف انرژی برای ماه های زمستان کمک کند.

 

آنها را خشک نگه دارید:

البته لاله ها به آب احتیاج دارند ، با این وجود آب زیاد پیازها را ضعیف می کند. اگر می بینید که در بستر لاله های شما آب میماند ، مقداری جذب کننده آب مانند برگ و خار و خاشاک به خاک اضافه کنید .

 برای اطلاعات بیشتر و مشاهده ادامه این مقاله بر روی رشد مجدد گل لاله کلیک کنید.

ali بازدید : 298 یکشنبه 16 شهریور 1399 نظرات (0)

گیاه شناسی گل رز

رُزها یا گل سُرخ ها یکی از مهمترین دسته گیاهان میباشد که دردنیای باغبانی ، از محبوب ترین درختچه های گلدار است .رُز، یا گل سُرخ ، جنسی ازخانواده گل سُرخ ها یا(Rosacea) رُزاسِه میباشد که بوته هایش پاکوتاه و پا بلند و رونده با ساقه های چوبی است و در بعضی گونه ها برگهایش غیر دائمی و در برخی دائمی میباشد .

در اقسام اصلی و اولیه بوته ها صورت بدوی خود را داشته ، بصورت کُرپه و پُر تیغ و خار میباشد ، ولی پس از گشنگیری و بدست آوردن اقسام و جورهای تازه که بیشتر بوسیله پیوند روی پایه های اقسام وحشی درست شده ، صورت آن دگرگون شده و تا اندازه ای به میل پرورش دهندگان تغییر صورت داده به اشکال مختلف : کُرپه ، چتری ، مجنون ( آویزان ) و بقول فرانسویان ( گل رُز گریان ) و غیره درآمده است .

تیره رزها ، دارای بیش از ۳۰۰ گونه گیاهان گلدار چوبی می باشد که شامل هزاران گونه مختلف در طی قرن ها است.

در حالی که گل‌های رز بومی  تقریبا در هر قاره ای یافت می‌شوند ، اکثر گونه های رشد یافته در مناظر که دیده می‌شوند، هیبریدی چند نسلی هستند که  گونه اصلی آنها مدتهاست که فراموش شده اند.

هنگامی که شما یک تنوع رنگ مدرن را خریداری می‌کنید، تقریبا همیشه با نام رقم منحصر به فرد به جای نام گونه به فروش می‌رسد.

هنگام خرید یک نوع گل رز مدرن ، تقریبا همیشه با یک نام منحصر به فرد به فروش می رسد تا نام نوع گونه حقیقی اش.

مشخصات یک نوع خاص گل رز را فقط می توان با در نظر گرفتن کلاس گل رز مورد نظر ، کاملاً درک کرد. روش های زیادی برای طبقه بندی گل رز وجود دارد ، اما متداول‌ترین آن‌ها سیستمی است که در حال حاضر توسط انجمن رز آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد که از دسته های زیر استفاده می کند ، در اینجا نمونه های آن را معرفی و توضیح خواهیم داد:

 

۱- رز های هیبرید چای (Hybrid tea roses) :

رزهای هیبرید چای یا رز های گل درشت که از تلاقی رزهای اروپایی و چینی بدست می آید  که بعنوان گل شاخه بریده از آنها استفاده  می شود و در گرمای تابستان گل نمی دهند و پرورش آنها در مناطق گرم اصلا  توصیه نمی شود.

جزء محبوب ترین گروه از گل رز بوده ، همچنین دارای شکوفه های بزرگ و زینتی با ۳۰ تا ۵۰ گلبرگ می باشد که از ساقه های بلند جوانه می زنند.

هزاران گل رز ترکیبی وجود دارد که پرورش داده شده اند و با معرفی گونه های جدید به طور مداوم ، جایگزین انواع منسوخ شده می شوند.

گل رز هیبرید چای

 

۲- گل رز گراندیفلورا (Grandiflora) :

این نوع از رز ها را می توان به عنوان یک گروه از گل های رز هیبرید چای دانست. این نوع گل رز اغلب بسیار بلند بوده  با شکوفه هایی که به صورت گروهی در ساقه ها دیده می شود.

گل رز گراندیفلورا

 

۳- گل رز فلوریبوندا (Floribunda roses) :

بعد از رز های هیبرید چای و گراندیفلورا ، این نوع از رز ها جزء محبوب ترین ها هستند. مانند رز گراندیفلورا گل های خود را به صورت خوشه های بزرگ نمایان میکند ، با این تفاوت که این نوع به طور مداوم شکوفه می دهد ، در حالی که رز های هیبرید چای و گراندیفلورا در طول شش تا هفت هفته شکوفه میدهند. نگهداری از رز فلوریبوندا نسبت به رز هیبرید چای و گراندیفلورا بسیار آسان تر است.

رز فلوریبوندا یکی از رزهای پرورشی و از گروه رزهای باغی جدید است. چهار فصل گلدهی دارد. از ویژگی‌های آن با دوام بودن گل آن است. اندازه گل متوسط بوده و قطر گل بین ۱۱–۵ سانتیمتر است.

اولین نمونه از این گل در سال ۱۹۰۷، از ترکیب رز دورگه چای و رز پولیانتا به وجود آمده‌است. سپس با رز چینی و رز خوشه‌ای نیز ترکیب شده‌است. طول بوته آن بین ۷۰ تا ۱٫۲ متر است. گل آن از نوع خوشه‌ای است و در اوج زمان گلدهی بوته با گل پوشانده می‌شود. از نظر تنوع رنگ گل بسیار غنی است و گل بریدهٔ آن ساقهٔ محکمی دارد و مناسب گذاشتن در گلدان است.

گل رز فلوریبوندا

 

۴- گل رز پولیانتا (Polyantha roses) :

این دسته از رزها شبیه به فلوریبوندا هستند ، اما گیاهان کوتاه تر به همراه شکوفه های کوچک تری را دارا می باشند.

اغلب به عنوان حصار برای باغ و لبه های مکان مورد نظر برای تزئین استفاده می شوند.

گل رز پولیانتا

 

۵- گل رز مینیاتوری و مینی فلورا (Miniature rose and miniflora roses) :

گل رز مینیاتوری اساسا کوتاهتر بوده و گل هایش فشرده تر و جمع و جور تر از رز هیبرید چای یا گراندیفلورا هستند. معمولا بیش از ۳۸ تا ۷۶ سانتی متر رشد نمی کنند. گل مینی فلورا دارای گل هایی با اندازه متوسط ، کوچکتر از فلوریبوندا اما بزرگ تر از مینیاتوری است.

رز مینیاتوری از گیاهان زینتی و تجاری می باشد که کاربردهای زیادی به خصوص در طراحی فضای سبز دارد. همانطور که از اسمش مشخص است از این گل می توان در منزل هم نگهداری کرد. پس کسانی که عاشق گل رز می باشند می توانند با پرورش گل رز مینیاتوری در گلدان یک بوته رز زیبا داشته باشند.

گل رز مینیاتور

 

۶- گل رز بوته ای یا درختچه ای (Shrub roses) :

گل های رز در این گروه بخاطر رشد گسترده ی نامنظم و پراکنده شان به راحتی قابل تشخیص هستند. انها می توانند بین ۱٫۵ تا ۴٫۵ متر از هر جهت رشد کنند. رز های بوته ای به دلیل مقاومت در برابر سرما و تولید خوشه های فراوان قابل توجه هستند. چندین زیر مجموعه در این گروه وجود دارد ؛ یکی از مهم ترین انها ، گل انگلیسی دیوید آستین است که شامل گونه هایی شبیه گل های رز قدیمی باغ با رایحه ای شاداب و دلنشین به همراه شکوفایی مکرر هستند.

گل رز بوته ای

 

۷- گل رز بالا رونده یا رامبلر (Climber/ rambler roses) :

انواع مختلفی از گل رز بالا رونده وجود دارد که روش کاشت همه آنها مشابه می باشد و این کار در هر زمانی بین بهار تا پاییز امکان پذیر است. گل های رز رونده در حیاط منزل و اطراف خانه منظره زیبا و دیدنی را ایجاد خواهند کرد.

این گونه از رز ها شامل گل های هر دسته ای می باشد که میتوان ان ها را بر روی حصار ها ، نرده ها ، آلاچیق ها و درختان با استفاده از چوب بلند و یا هر محافظی پروراند. در واقع میتوان گفت که گل های بالارونده جزء دسته ای مستقل برای خود در بین انواع رز ها نیستند بنابراین ممکن است هر گونه گل رزی به عنوان گل بالارونده محسوب شود.

رز های بالارونده گیاهانی مستقل نیستند ؛ انها باید به تکیه گاه های عمودی خود متصل شوند تا به سمت بالا رشد کنند.

رز بالا رونده

 

۸-  رز پاسیویی

اگر گل رزی می خواهید که بزرگ تر از گل مینیاتوری اما نه به بزرگی اندازه یک رز استاندارد باشد، رزهای پاسیویی را امتحان کنید. این رز ها نوعی از فلوریبوندا هستند که در مقیاس کوچک تری پرورش می یابند.

گل پاسیونی

 

۹- رز هلندی

یکی از زیباترین انواع گل رز گل رز هلندی است که با نگاه کردن به آن اوج زیبایی این گل را می بینیم.
این گل گلبرگ ها و شکوفه های بزرگی دارد و انواع آن شامل رنگ زرد و طلایی است.
اگر در مسیر رشد صحیح خود باشد بسیار خوش رنگ خواهد بود.
عطر این گل، سبب شده تا جزء انواع رزهای پر طرفدار باشد.

از خانواده های گل های دو رگه چای به شمار می آید.

قدرت عطر آن بسیار قوی است و دارای بوی شیرین و دل انگیزی است.
گل دهی آن به صورت تکرار بر شاخه است.
ارتفاع و عرض این گل به ابعاد۶۰ تا ۹۱ سانتی متر می رسد.
این گل برای نگهداری در باغ و باغچه و مکان های کوچک مناسب است.

رز هلندی

۱۰- گل سُرخ پاكوتاه :

بوته هائيست كه پيوند آنرا روي ريشه يا ساقه نزديك بخاك زده و ميگذارند از پيوند چند شاخه بيرون آيد و در اثر هَرَس همه ساله آنرا كوتاه نگهميدارند ، بطوری كه بسته به جنس آن بلندي بوته ها از ۲۰ سانتيمتر تا يك متر بلند تر نمي شود .

گل پاه کوتاه

 

۱۱- گل سرخ كُرپه :

كه پس از پيوند نزديك خاك در اثر هَرَس نوك شاخه ها می گذارند شاخه هاي فرعي آن زياد شود تا بوته بصورت كُرپه درآيد .

۱۲- گل سرخ با ساقه بلند يا نيمه بلند :

عبارت از بوته هائيست كه پيوند را روي يك ساقه صاف و لخت تسترن كوهي به بلندي يك متر تا يك متر و نيم مي زنند . پس از نمو پيوند ، ساقه نسترن بتدريج قوي شده رنگ قهوه اي بخود گرفته راست مي ايستد . باغبان ميتواند شاخه هايي كه از پيوند ميرويد را به ميل خود بهر شكل بخواهد درآورد .

۱۳- گل سرخ مجنون :

كه از پيوند اقسام رونده روي پايه بلند نسترن كوهي بدست مي آيد

هنگام انتخاب گل رز دلخواهتان در نظر داشته باشید که در کدام دسته بندی قرار می گیرد ، چرا که اطلاعات مهمی را در مورد خصوصیات ، نحوه نگهداری و رشد گیاه در اختیار شما قرار می دهد. ویژگی های بسیاری وجود دارد که هنگام انتخاب گل رز برای چشم انداز باغ باید در نظر داشت ، مانند رنگ ، بوی گیاه ، ویژگی های مختلف رشد و مقاومت ان دربرابر بیماری.

در اینجا ۵ نوع گل رز وجود دارد که می‌توانید در باغ خود امتحان کنید.

۱- رز بونیکا (Bonica) :

رز بونیکا از نوع رز های بوته ای بوده که دارای گل های صورتی روشن است. این گل از بهار تا پاییز به طور مرتب شکوفه های معطر ۵ تا ۷ سانتی متری میدهد. این گیاه مناسب آب و هوای خنک است که رشد خوبی در این گونه مناطق دارد.

بونیکا منطقه بومی مشخصی ندارد و گیاهی ترکیبی می باشد ، نیاز به نور: آفتاب کامل.

رز بونیکا

 

۲- رز پارفیت گیلاسی (cherry parfait) :

رز پارفیت گیلاسی زیر مجموعه رز های فلوریبوندا است که دارای گلبرگ هایی با طرح دو رنگ ، گلبرگ های سفید و لبه های قرمز می باشد. دارای برگ های سبز تیره هستند. نسبتا به صورت پر پشت رشد میکنند و بوته هایی انبوه مانند هستند.

این نوع رز گیاهی ترکیبی بوده و بومی منطقه خاصی نمی باشد ، قد ان بین ۹۰ تا ۱٫۲۰ سانتی متر است و به نور کامل خورشید نیاز دارد.

رز پارفیت گیلاسی

 

۳- رز آتشین مردن (Morden fireglow) :

جز زیر مجموعه گل های فلوریبوندا بوده که شکوفه هایی به رنگ نارنجی و بیشتر قرمز در آمده است. دارای گل های حجیم و مات هستند به این معنا که برگ هایشان براق نیستند. این گل رز مقاومت خوبی در برابر سرما داشته و رایحه ای ملایم و دلنشین دارد.

به دلیل شاخ و برگ های سبز و براق ، گلی مناسب برای استفاده به عنوان گل بریده محسوب می شوند.

این رز ها بومی مکان خاصی نبوده زیرا گیاهی ترکیبی هستند و نیاز به نور آفتاب کامل دارند. قد انها بین ۶۰ تا ۱٫۲۰ می باشد.

Morden Fireglow

 

۴- رز غروب آفتاب تاهیتی (Tahitian sunset) :

جزء رز های هیبرید چای می باشند که دارای گل های رنگارنگ زرق و برق دار صورتی و زردآلو رنگ هستند. ۱۵ سانتی متر طول دارند و بوی عرق رازیانه دارند. برگ های نیمه براق و سبز تیره ای دارند که از بهار تا پاییز به مرتب مکرر شکوفا میشوند.

این گیاه ، گلی ترکیبی بوده و بومی منطقه مشخصی نیستند ، قد انها بین ۱۵۲ تا ۱۸۲ سانتی متر می باشند و به نور کامل آفتاب برای رشد مناسبشان نیاز دارند.

رز غروب آفتاب تاهیتی

 

انواع و اقسام حاصله از گل سرخ

۱ – گل سرخ فرانسه ( رُز دو فرانس Rosier de france)

  ۲ – نسترن (اكلانتيِرEglantier)

  ۳ – گل چاي ( رُزيِه آدور دوته Rosier aodeur de the)

 ۴ – گل سرخ ايران ( رُزيِه دو پِرسRosier de Perse)

۵ – گل سرخ با گلهاي متعدد( رُزيِه مولتي فلور پُلي آنتاRosier Multiflore Polyanta)

  ۶ – گل سرخ مينياتور( رُزيِه مينياتورRosier Miniature )

  ۷ – گل سرخ بَنگال ( رزيِه بنگالRosier Bengale )

تفاوت های رز ایرانی و هلندی در چیست ؟

اولین مورد شکل ظاهری و سایز غنچه
ساقه های رز ایرانی مملو از خار و ساقه های رز هلندی بسیار کم خار هستند.

مورد دوم اینکه رز قرمز ایرانی دارای گلبرگ معمولی و قرمز روشن و رز هلندی با گلبرگ مخملی و قرمز تیره است. فروش رز ایرانی در بازار گل بصورت دسته های ۵۰ تایی و رز هلندی ۲۰شاخه ای است

چه نکاتی را

چه نکاتی را قبل از پرورش گل رز باید دانست

رز ها معمولا از اواسط بهار تا پاییز رشد می کنند.

رز ها حداقل به ۶ تا ۸ ساعت نور مستقیم نیاز دارند.

زمانی باید گل رز را پرورش دهید که دما بین ۴۰ تا ۶۰ درجه فارنهایت در طول روز باشد.

رز زمانی رشد می کند که PH خاک بالا و خاک بارور باشد.

معمولا این گل ها توانایی روییدن در جنگل را ندارند.

رز ها به آب زیادی نیاز دارند و باید سعی کنید که بر اساس شرایط اقلیمی و نوع خاک به آن ها آب دهید.

گل رز بعنوان ملكه گلها از زمان عهد باستان مورد توجه بشر بوده است. در آن موقع استفاده هاي داروئي آن بيشتر مورد توجه بوده ولي بتدريج كشت و كار آن در باغها گسترش يافت. علاقه و اشتياق انسان به داشتن اين گل در تمام فصول سال باعث گرديد تا توليد آن در گلخانه انجام گيرد. در حال حاضر گل رز يكي از محبوبترين گلهاي جهان است و از لحاظ ميزان توليد در صدر قرار دارد….

 

نام علمی Rosa hybrida  :نام انگلیسیRose  :
گل رز بعنوان ملکه گلها از زمان عهدباستان مورد توجه بشر بوده است. در آن موقع استفاده های داروئی آن بیشترمورد توجه بوده ولی بتدریج کشت و کار آن در باغها گسترش یافت. علاقه واشتیاق انسان به داشتن این گل در تمام فصول سال باعث گردید تا تولید آن درگلخانه انجام گیرد. در حال حاضر گل رز یکی از محبوبترین گلهای جهان است واز لحاظ میزان تولید در صدر قرار دارد.

صفات مورد پسند گل رز در بازارهای جهانی عبارت است از:

۱ـ شاخه بلند و محکم که توانایی نگهداری استوار گل را داشته باشد.
۲ـ اندازه و رنگ مناسب گل که مختص رقم مورد نظر است.
۳ـ یکنواختی در مرحله برداشت گلها
۴ـ عاری بودن گلها از انواع رنگ پریدگی، سوختگی، آفات و بیماریها
۵ـ یکنواختی در اندازه شاخه ها
۶ـ اندازه، کیفیت، ظاهر مناسب مختص رقم

 

کشورهای عمده تولیدکننده این گلعبارتند از : ایالات متحده آمریکا، هلند، انگلستان، کلمبیا،اکوادور، کنیا،آفریقای جنوبی، هندوستان و ۰۰۰ لازم به ذکر است که تولید در برخی ازکشورهای آمریکایی و آفریقایی با سرعت رو به افزایش است، هر چند که تقریباًتمامی کشورهای دنیا بسته بهتانسیل خود تولید گل رز را نیز کم و زیاد دربرنامه های خود دارند.. تولید گل رز در ایران بیشتر به استانهای تهران،مرکزی،اصفهان و خوزستان محدود شده است.
همچنین کشورهای اروپایی، آمریکا، کشورهای آسیای میانه وژاپن از عمده وارد کنندگان گل رز به شمار می روند.

مشخصات گیاهشناسی گل رز  :

گل رز متعلق به خانواده گلسرخیان است. این گیاهان در بخشهای وسیعی از کره زمین پراکنده هستند و ازلحاظ نحوه رشد و شکل بوته و تولید گل به انواع رزهای مینیاتوری، پاسیویی،هیبرید چای، فلورینبدا، درختچه ای، بالا رو و رونده تقسیم می شوند.
جنس رز دارای ۱۲۰ گونه می باشد کهاز مناطق سرد شمالی تا مناطق نیمه گرمسیری پراکنده است. در تولید رزهایبریدنی گلخانه های از ارقام هیبرید چای و فلورینبدا که تولید گل انتهاییمی کنند، استفاده می شود. گلهای شاخه بریده را به سه دسته اصلی تقسیم میکنند.
۱– hybrid tea: به رزهای تک شاخه ای که قطر گل ۹ سانتیمتر یا بیشتر باشد.
۲– sweet hearts : به رزهایی گفته می شود که قطر گل کمتر از ۹ سانتیمتر باشد
۳– رزهای اسپری: حداقل ۳ غنچه روی یک شاخه باشد.
در بررسی روند رشد این گروهها درهلند مشخص شده کههیبرید چای در سال ۲۰۰۰ نسبت به ۱۹۹۹ حدود۲ درصد افزایشداشت. اما سطح ارقام sweet hearts روبه کاهش است ولی با این وجود برخیارقام رشد خوبی دارند(Sacha و(Escimo. رزهای اسپری نیز کمتر از ۳ درصدتولیدات هلند را در بر می گیرند.

گل رز در تمامی رنگها دیده میشود و در این مورد تنها یک استثناء وجود دارد و آن نبود رزهای آبی است. درانواعی که تولید گل انتهایی می کنند (هیبرید چای، فلورینبدا، پاسیویی،مینیاتوری) هر ساله شاخه های جدید از جوانه های سال قبل رشد می کنند و بعداز تولید گل در انتهای شاخه، رشد آن متوقف می شودو شاخه های جدید دوبارهاز جوانه های زیرگل تولید می شود که بسته به رقم و شرایط آب و هوایی ممکناست تولید گل بکند یا نکند. برخی از ارقام گل رز دائم گل هستند و گل دهیدر آنها در بیشتر مواقع سال انجام می گیرد ولی بیشتر ارقام در هوای خنکبهار و پاییز گل دار می شوند. رزهای گلخانه ای در تمام طول سال قادر بهتولید گل هستند و تنها باید شرایط رشدی مناسب برای آنها فراهم گردد.

پرورش و کاشت رز . قلمه زدن گل رزپرورش و کاشت رز


مسائل فنی کاشت پرورش گل رز

بسیاری از ارقام رز به دلیل داشتنخصوصیاتی همچون زیبائی، دوام، فرم گل و شاخساره برای استفاده بعنوان گلبریده مناسبند و از ارقام آن بطور ویژه در شرایط مناسب برای برداشت و مصرفبعنوان گل شاخه بریده استفاده می شوند. گلهای شاخه بریده رز به دلیلزیبائی و تنوع سالهاست که در صدر تجارت جهانی گل و گیاه قرار دارد و شایدگلفروشی را در جهان پیدا نکنید که در میان گلهای فروشی خود گل رز رانداشته باشد. از ارقام هیبرید چای برای تولید گل بریده استفاده می کنندبا در اختیار داشتن گلخانه مناسب امکان تولید آن در تمام طول سال فراهماست این گیاه چند ساله بوده و تا ۶ سال امکان بهره برداری اقتصادی از آنفراهم است. برای تولید گل شاخه ای معمولاً تعداد ۷ بوته درمترمربع کشت میشود و پس از ۳ تا ۵ ماه از کشت گیاهچه ای پیوندی(stentling) به بهرهبرداری می رسد. بوته های مادری وارداتی معمولا پیوندی بوده و به دوروشپیوند می شوند یکی به صورت پیوند شکمی که در گیاهان رز نیم ساله( Half year ) که گیاه به صورت ریشه لختبه فروش می رسد انجام می شود و دوم به روشپیوند نیمانیم عمل پیوند انجام می شوند که گیهان حاصله استنت لینگ وروشپیوند استنتینگ نام دارد.

پرورش گل رز در تولید رزهای گلخانه ای :
رزهای گلخانه ای گیاهان چند ساله ای هستند که عمر مفید آنها برای تولید گل ۶ تا ۱۰ سال است. به این خاطر درانتخاب رقم و آماده کردن خاک و بستر تولید باید دقت کافی کرد، چون اصلاح وتعویض آنها در طول تولید هزینه دار خواهد بود.

تکثیر و ازدیاد گل رز با قلمه زدنتکثیر و ازدیاد گل رز با قلمه زدن


تکثیر گل رز 
 :

ازدیاد رزهای گلخانه ای بیشتر ازطریق قلمه شاخه است. برای تهیه قلمه گیاهان مادری در شرایط مناسب پرورشداده می شود. تهیه قلمه بعد از بالغ شدن شاخه ها و رسیدن برگها به اندازهنهایی انجام می گیرد. بخاطر اینکه گیاهان مادری در داخل گلخانه در تمامطول سال در حال رشد دائم ستند، بنابراین می توان در تمام طول سال از آنقلمه های برگدار تهیه کرد. قلمه ها با یک تا سه گره برداشت شده و تنها برگانتهایی نگه داشته می شود و برگ های تحتانی حذف می شود. ته قلمه ها را میتوان برای ریشه زائی بهتر با پودرهای حاوی هورمون تیمار کرد. قلمه ها راسپس در داخل بستر ریشه زائی قرار می دهند که معمولاً از ماسه، پرلیت بایپت ماس و یا ترکیبی از آنها می باشد. پرلیت با اندازه دانه های متوسطبستر ریشه زائی قابل دسترس و مناسبی است. دمای بین ۲۵ ـ ۲۱ درجه سانتیگرددر محیط بستر (اطراف ریشه ها) باعث ریشه زایی بهتر قلمه ها خواهد شد.
اکنون بیشتر تولیدکنندگان رزهایگلخانه ای در جهان از ارقام پیوند شده بر روی پایه های مناسب استفاده میکنند، پایه Rosa manetti در کشور آمریکا و پایه هایR. canina و R. indica در کشورهای اروپایی مرسوم است.
در کانینا در شرایط نور کم وسرماپایه به حالت رکود می رود، پایه های مولتی فلورا نیز قوی بوده و خواب زمستانه ندارند. پایه های مانتی نیز رکود زمستانه نداشته و در آمریکا زیاداستفاده می شود.
از دلایل پیوند متوان به موارد زیراشاره کرد: رشد و نمو بهتر پیوندک و افزایش قدرت رشد، تحمل اسیدیته و شوریخاک، تحمل رطوبت نسبی خاک و محیط، مقاومت به آفات و بیماریها، افزایش عمرو دوره زندگی گیاه، سازگاری با شرایط محیطی، مقاومت به سرمای زمستانه

پرورش و کاشت رز در گلخانهپرورش و کاشت رز در گلخانه

کاشت  :   پرورش گل رز
پرورش گل رز گلخانه ای در بسترهای خاکی و یا غیر خاکی انجام می گیرد. بسترهای خاکی هزینه اولیه پایینی داشتهو نیاز به مدیریت دقیق ندارند در صورتیکه بسترهای غیر خاکی (هیدروپونیکهزینه احداث بالا تری داشته احتیاج به مدیریت دقیق و کنترل دائمی دارنددر صورت سرمایه گذاری دائمی و بالا، بهتر است از بسترهای غیرخاکی استفادهگردد.
در اینجا بسترهای خاکی معرفی میگردد. اندازه بسترهای کاشت به عرض ۱۲۰ ـ ۱۰۰ سانتیمتر و به طول حدود ۳۵متر انتخاب می شود. عرض مسیر و راهرو ها ۸۰ سانتیمتر، بهتر است بستر کاشتاز نوع مرتفع انتخاب شود. در این حالت بسترها به ارتفاع حدود ۴۰ سانتیمتربالای سطح زمین با خاک مرغوب پر می شوند و ۳۰ سانتیمتر آن داخل زمین قرارمی گیرد. بطوریکه عمق بستر حداقل ۷۰ سانتیمتر باشد. خاک مناسب ترکیبی استاز ۶۰ درصد خاک لومی با ۴۰ درصد مواد افزودنی مثل پیت، ماسه، پوسته بذر،پوست درختان، تراشه چوب، خاک اره، کود دامی کاملاً پوسیده که موجب اصلاحفیزیک خاک می گردد. PH بین ۵/۵ تا ۶ محیط مناسبی برای رزهای گلخانه ای است.
در هر بستر ۵ ردیف با فاصله ۲۵سانتی متر از همدیگر در نظر می گیرند که ردیف وسط حذف و به جای آن سیستمآبیاری قرار می گیرد یعنی در واقع کشت چهار ردیفه می شود. همچنین درروشهای رایجتر از دو ردیف بجای چهار ردیف استفاده می کنند که در صورت عدموجود سیستم گرمایی مناسب جهت بهبود تهویه، بسترهای کشت ۲ ردیفی توصیه میشود.

برای اطلااعات بیشتر به مقاله زیر و در انتهای مقاله با کلیک بر روی گل رز  با تمام مراحل آشنا شوید 


 
ali بازدید : 147 چهارشنبه 12 شهریور 1399 نظرات (0)

پیشنهاداتی برای پرورش رز فرانسوی

گل رز فرانسوی یا رز گالیکا، از قدیمی‌ترین انواع رز است که در اروپای جنوبی و مرکزی و غرب آسیا پرورش می‌یابد. این نوع رز در ابتدا توسط یونانیان و رومیان کاشته شده و در باغ‌های قرون وسطی بسیار رایج بودند به طوری که تا قرن 19 یکی از مهم‌ترین انواع رز برای هر باغی به شمار می‌آمدند. ارتفاع این گونه گل‌ها معمولا به 4 فوت می‌رسد و تنها یکبار در تابستان گل می‌دهند. گل‌های فرانسوی دارای رنگ‌های زرشکی، قرمز و لاکی متمایل به بنفش می‌باشند. این گل‌ها در برابر سرما مقاوم هستند و به خاکی با پی.اچ 6 تا 7 نیاز دارند.

 

پرورش گل رز فرانسوی

پرورش گل رز فرانسوی در ماه‌های سپتامبر تا مارچ بسیار مناسب است، به خصوص اگر از نوع ریشه‌ی بیرون خاک یا لخت استفاده می‌کنید. مراقب باشید در هنگام قرار دادن این رز در خاک گردن ریشه را در خاک فرو نبرید زیرا باعث از بین رفتن آن می‌شود.

 

این نوع گل‌ها را در خاکی بکارید که از نظر داشتن هوموس بسیار غنی باشد، همچنین خنک و دارای آب‌گذر مناسب نیز باشد. گل‌های فرانسوی در برابر نور مستقیم آفتاب مقاوم می‌باشند و از آنجایی که این نوع گیاهان به نور مستقیم نیاز دارند، ویژگی بسیار خوبی به شمار می‌آید. از طرف دیگر، این نوع رز تا دمای 25- درجه سانتیگراد را نیز دوام می‌آورد.

 

کوددهی رز فرانسوی

به یاد داشته باشید تا در اوایل زمستان و یا اواخر بهار حتما کود غنی‌کننده به آن اضافه کنید تا مقاوت آن در برابر نور آفتاب و همچنین خاک غیر حاصل‌خیز بالا رود.

 

نکاتی ساده برای پرورش و نگهداری رز هلندی در گلدان

گل رز هلندی یکی از پر طرفدارترین انواع رز در میان باغداران حرفه‌ای و خانه‌داران است. از لحاظ بازار فروش هر روزه بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و در خود هلند و سطح بین‌المللی به کاشت و پرورش آن توجه روز افزونی می‌شود. رزهای هلندی معمولا برای صادرات پرورش داده می‌شوند اما اگر شما علاقه‌مند هستید که یکی از این گل‌ها را در گلدان خانه خود داشته باشید این نوشته می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

– گل‌های رز هلندی به آفتاب مستقیم نیاز دارند و این مسئله در رشد درست آن‌ها بسیار تاثیرگذار است.

 

– دمای هوا باید بین 15 تا 18 درجه سانتیگراد باشد.

 

 – رطوبت هوا باید بین 65 تا 60 درصد باشد.

 

– آب و خاک استفاده شده برای این رزها باید از کیفیت مقبولی برخوردار باشند. خاک این گل باید پی.اچ بین 5.5 تا 7 داشته باشد و برای اینکه ریشه به خوبی بتواند رشد کند، باید آب‌گذر نیز باشد. انتخاب خاک مناسب در هنگام کاشت گل رز هلندی در گلدان بسیار حیاتی است چراکه ویژگی‌های خاک مانند آب‌گذر بودن، داشتن مواد معدنی، نرمی و سفتی آن بیشتر از هنگام کاشت در باغچه، بر گل تاثیر می‌گذارد.

 

– گلدان مناسبی برای پرورش رز هلندی انتخاب کنید. به طور کلی، رزها ریشه‌های بلندی دارند، پس پیشنهاد می‌شود تا از گلدان‌های ارتفاع‌دار استفاده کنید تا به خوبی رز شما بتواند ریشه بدواند.

 

– به یاد داشته باشید خاک در گلدان سریع‌تر داغ می‌شود و خاک گرم به گل شما آسیب می‌رساند، پس بهتر است از گلدان‌های سفالی به جای پلاستیکی استفاده کنید تا خاک شما دیرتر گرم شود.

 

– اگر برای انتخاب گلدان پلاستیکی مصمم هستید، حتما از رنگ‌های روشن استفاده کنید زیرا رنگ‌های تیره در انتقال گرما به خاک سریع‌تر عمل می‌کنند.

 

– مطمئن شوید که گلدان شما سوراخ‌هایی برای گذر آب دارد.

 

– حتما خاک گلدان خود با روش‌هایی که در بالا اشاره کردیم مانند پوست موز یا پوست تخم مرغ، تقویت کنید.

 

– گلدان خود را به اندازه‌ی دو سوم از خاک پر کنید. اگر از ریشه‌ی لخت استفاده می‌کنید در وسط گلدان چاله‌ای بکنید و آن را درون چاله جای دهید و سپس، در اطراف آن خاک مناسب را بریزید. اگر از ریشه‌های درون خاک استفاده می‌کنید، تنها ریشه رز هلندی خود را از خاک جدا کرده و در درون گلدان قرار دهید. حواستان باید در هر دو روش ریشه را در وسط گلدان بگذارید تا از هر طرف به صورت مساوی فضا برای رشد ریشه‌ها وجود داشته باشد. پس از اینکه بقیه گلدان را با خاک پر کردید، با دست خود خاک را کمی سفت کنید تا موقعیت گل در گلدان محکم‌تر شود. پس از آن، خاک را آبیاری نمایید.

 

گل رز ریز

– گلدان را در جایی قرار دهید که حداقل 7 ساعت نور مستقیم آفتاب را دریافت کند.

 

– اگر چندین رز هلندی را در گلدان‌های مختلف کاشته‌اید و به طور همزمان پروش می‌دهید، حتما بین هر گلدان 2 فوت فاصله بیندازید تا گردش هوا به خوبی انجام شود. همچنین سعی کنید جاهای گلدان‌های خود را طوری قرار دهید که مجبور نباشید برای رساندن نور در ساعت‌های مختلف روز، آن‌ها در بالکن و یا حیاط خانه خود جابه‌جا کنید.

 

– بین ساعت 10 تا 6 عصر آب ندهید زیرا در نزدیکی عصر آب دیرتر تبخیر می‌شود و در سر ظهر نیز آب زودتر تبخیر می‌شود؛ بهترین زمان اول صبح است.

 

– رز هلندی خیلی زود مواد مفید خاک را استفاده می‌کند و از آنجایی که در یک گلدان است، باید کودرسانی را به خوبی انجام دهید. همچنین از مواد جانبی گلکاری مانند سرم‌های تقویتی نیز می‌توانید استفاده کنید.

 

– هر دو یا سه سال گلدان رز هلندی خود را عوض کنید. در این مدت این گل‌ها مواد خاک را مصرف کرده و خاک از لحاظ حاصل‌خیز بودن ضعیف می‌شود و لازم است خاک گلدان را عوض کنید.

 

– از خاک باغچه برای گلدان خود استفاده نکنید چراکه در مورد گذر آب متفاوت عمل می‌کنند.

 

 

لطفا برای اطلاعات بیشتر به سایت گندم VIP مراجعه کنید و با کلیک بر روی منبع این خبر یعنی  گل رز   ، همیچنین میتوانید برای خرید گل به سایت مراجعه و گل رز سفارشی خود را با کمترین قیمت خرید نمایید.

ali بازدید : 86 چهارشنبه 22 مرداد 1399 نظرات (0)

آیا می خواهید زن خود را با هدیه ای که برای همیشه ماندگار باشد تحت تأثیر قرار دهید؟ این 7 دلیل را که چرا باید رز جاودان را  به همسر خود بدهید را  از دست ندهید.

 

عمل دادن گل به زمان قدیم که در تشییع جنازه استفاده می شد ، بر میگردد.

 

با این حال ، قبل از قرون وسطی ، دادن گل به عنوان راه نهایی برای ابراز احساسات عاشقانه فرد بود.

 

اکنون ، راهی بهتر برای ابراز احساسات خود نسبت به یک چیز مهم دیگر به جز هدیه گل رز وجود ندارد.

 

هدیه گل رز نمادی از عشق ، قدردانی و قدردانی از آن شخص ویژه است.

 

در حالی که بسیاری  گل های تازه را ترجیح می دهند ، دادن گل رز جاودان در واقع مزایای بیشتری دارد. نه تنها آنها زیبا هستند بلکه برای همیشه دوام می آورند.

 

اگر به دنبال راهی هستید که به زن خود نشان دهید که چقدر برای شما معنی دارد ، پس دیگر جستجو نکنید. در ادامه بخوانید تا بدانید که چرا باید گل رز جاودان را برای او خریداری کنید.

Eternal Rose Flower LED Flower Light In Flask Glass Christmas ...

برای مشاهده نمونه  رز جاودان های زیباتر به صفحه خرید رز جاودان مراجعه کنید با کلیک بر روی رز جاودان 

 

1. یک گل رز جاودان نیاز به نگهداری ندارد

 

همانطور که همه ما می دانیم ، برای زنده نگه داشتن یک دسته گل رز ، باید کمی کار کنید. شما باید آن را به طور مکرر آب دهید و در نور طبیعی نگه دارید.

 

اما ، با یک گلرز جاودان ، شما می توانید بدون هیچ گونه نگهداری اضافی از زیبایی آن لذت ببرید.

 

به طور متوسط ​​، گل رز خریداری شده از فروشگاه معمولاً بیش از یک هفته طول می کشد. این است که ، با این حال ، با مراقبت مناسب. اگر از مراقبت از گلهای خود امتناع ورزید ، آنها فقط برای چند روز دوام می آورند.

 

گلهای رز جاودان نیازی به نگهداری ندارند. بنابراین ، و نیازی به آب دادن اصلا ندارند ، دچار مشکل نخواهید شد.

 

2. استفاده های تزئینی

 

گل رز نگهداری شده بهترین تزیینات تزئینی را در یک خانه و محل کار ایجاد می کند.

 

نکته جالب در مورد یک گل جاودان  این است که می توانید از چندین روش مختلف از آن استفاده کنید.

 

شاید شما چندین ماه از گل خود به عنوان یک گلدان مرکزی گلدان زیبا استفاده کنید. بعداً ، می توانید کاری را انجام دهید که کاملاً متفاوت باشد ، مانند نمایش دادن آن روی یک مکان مناسب.

 

مورد مهم دیگر شما با امکانات بی پایان دکوراسیون گل رز حفظ شده تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

 

3. ظاهر تغییر ناپذیر

 

مطمئنا ، روش های بسیاری وجود دارد که گلهای مرحوم شما را جذاب تر جلوه دهد. اما ، با یک گل رز حفظ شده ، دیگر لازم نیست نگران این باشید که جذابیت اولیه خود را از دست می دهد.

 

به طور معمول ، گل رزهای حفظ شده به دلیل ظاهر تغییرناپذیر آنها خریداری می شوند. آنها قادر به نگاه زیبا و تازه خود برای یک عمر هستند. تا 5 سال دوام دارند

 

همانطور که در بالا گفته شد ، معمولاً فقط یک هفته یا بیشتر طول می کشد تا گلهای تازه از نظر ظاهری تخریب شوند.

 

هدیه گل رز را حفظ کنید تا بیان کنید که احساسات شما تغییر ناپذیر است. (اگر این مسئله را از طریق کارت عاشقانه برایش توضیح دهید) هدیه توصیف ناپذیر میشود

 

4- فرصت های هدیه

 

گلهای تازه هدیه ای عالی برای گفتن "من تو را دوست دارم" یا "به تو فکر می کنم" برای لحظات "فقط به دلیل" است.

 

گل رز جاودان نشان دهنده معنای بسیار عمیق تری است. آنها برای عروسی ها ، سالگردها ، تولدها یا سایر تعطیلات احساساتی ، هدایای خوبی می گیرند. در حقیقت ، هر سال سالگرد با رنگ خاص خود همراه است ، بنابراین می توانید هر سالگرد سال را با یک گل رز نگهدارنده مشخص کنید تا با آن مناسبت مطابقت داشته باشید

 

البته ، شما حنما به یک مناسبت خاص برای هدیه دادن گل رز به خانم خود احتیاج ندارید.

 

اما ظرافتی که در پشت این گلهای خاص وجود دارد نشان می دهد که آنها هدایای معمولی شما نیستند.

 

این گلهای سرخ فرصتی مناسب برای نشان دادن چقدر خاص و منحصر به فرد او و مناسبت برای شما است.

 

5. معنای عاشقانه

 

همانند گلهای رز تازه ، معنی پشت گل سرخ شده شما بسته به رنگ متفاوت است.

 

رایج ترین گلهای رز ، یک گل سرخ و روزی که در طلای 24 قیراط فرو رفته است ، نشان دهنده عشق و علاقه عمیقی است که به او دارید.

 

دادن گل رز قرمز یا طلایی شده به او ، بیان می کند که شما او را تا ابد دوست دارید. همچنین ، این نشان می دهد که شما می خواهید عشق خود را برای همیشه حفظ کنید.

 

گل رز صورتی نمادی از شادی و قدردانی است. یک گل سرخ حفظ شده می تواند تأکید کند که قدردانی شما از او تردید نخواهد کرد.

 

یک گل مروارید-سفید یک بار رنگ گل سرخ بود که برای عشق عاشقانه ایستاده بود. از آنجا که گل سرخ آن هویت را گرفته است ، گل رز سفید معنای جدیدی به خود گرفته است.

 

گل رز سفید نمادی از خلوص یا عشق جدید است. یک گل سرخ سفید حفظ شده برای اولین سالگرد یا اولین روز ولنتاین شما با هم هدیه ای عالی خواهد بود.

 

6. مکرر یادآوری عشق

 

گل ها بسیار لذت بخش هستند زیرا می توانند حتی تاریک ترین روزها را بهتر کنند. دلیل این امر این است که به یک زن نشان می دهد که او مورد استقبال و دوست داشتن عمیق قرار گرفته است.

 

از آنجا که گلهای تازه دارای چنین ماندگاری کوتاهی هستند ، ما فقط می توانیم بارها و بارها این لحظه ها را تجربه کنیم.

 

گل رز جاودان هدیه ای است که هدیه می دهد. این می تواند هفته ها ، ماهها یا سالها از زمانی باشد که خانم شما به انتخاب کمی من نیاز داشته باشد.

 

هیچ روش بهتری برای روشن کردن روز او از گل سرخ حفظ شده وجود ندارد. این می تواند او را به موقع برگرداند و احساسات خاصی را که شما دو با هم دارید به او یادآوری کنید.

 

7. ژست بسیار رمانتیک

 

وقتی به یک فرد رز جاودان می دهید ، یعنی به او می گویید که احساسات شما نیز ابدی است. یک ژانر عاشقانه بیشتر از این نیست.

 

ali بازدید : 80 دوشنبه 16 تیر 1399 نظرات (0)

محصول شما می‌تواند برای مشتریان شما بسیار مفید باشد . اما این برای فروش محصول در یک بازار رقابتی کافی نیست . شما باید کاری برای جذب مشتریان انجام دهید . در حالی که برنامه‌ریزی یک استراتژی بازاریابی موثر باید در فهرست اولویت شما باشد ، اولین چیزی که باید به یاد داشته باشید ، برچسب محصول شما است که باید توسط طراح گرافیک حرفه‌ای ایجاد شود . دلایل بسیاری وجود دارد که چرا طراحی لیبل  محصول برای رشد مداوم کسب‌وکار شما مهم است .

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که یک برچسب محصول برجسته می‌تواند این کار را انجام دهد این است که به محصولات شما کمک می‌کند از رقبا بیرون بروند . چنین تمایزی از محصول و شرکت شما از رقبا برای ایجاد یک هویت برند متمایز حیاتی است . دلیل دیگر گرفتن یک برچسب خوب این است که می‌تواند تصمیم خرید مصرف‌کننده را هنگام خرید تحت‌تاثیر قرار دهد . محصولات زیادی در یک قفسه خرید وجود دارد . اگر طراحی جذاب و منحصربفرد باشد ، برچسب توجه مشتریان احتمالی را فورا ً به محصول شما جلب خواهد کرد . حتی مشتریان مردد هم می‌توانند به خرید محصول شما براساس برچسب memorable فکر کنند .

بسیاری از بررسی‌ها بر اهمیت برچسب‌های کالا از دیدگاه مشتریان تاکید کرده‌اند . طبق تحقیقی که به عنوان "تصمیم خرید در فروشگاه " معروف است ، ۷۰ درصد از مصرف کنندگان تصمیمات خرید خود را در یک فروشگاه می‌گیرند . این نشان می‌دهد که مصرف کنندگان دوست دارند با برندها در یک فروشگاه استخدام شوند . اما آنچه بیش از همه آن را متعجب می‌سازد این است که بررسی نشان می‌دهد که ۱ در ۱۰ خریدار برندها را در یک فروشگاه تغییر می‌دهد . این به این معنی است که موفقیت برند شما به روشی که محصول خود را در یک فروشگاه عرضه می‌کنید بستگی دارد .

۷ نکته برای طراحی یک برچسب محصول ۰۱ ارتقا برچسب محصول به طور کلی ، اطلاعات مانند نام محصول ، نماد برند را در صورتی که محصول از خط یک شرکت ، واحدهای کمیت ، و یا گاهی اوقات ، می‌تواند یک توصیف کوتاه یا یک خط برچسب باشد ، نگه می‌دارد . اطلاعات lengthier در طرف دیگر نوشته می‌شود که شامل دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه استفاده ، مواد اولیه و غیره است .

این موضوع اولین نکته را برای ما به ارمغان می‌آورد . هنگام ایجاد یک طراحی لیبل ، اطمینان حاصل کنید که متن خوانا باشد . اندازه فونت باید مناسب باشد تا افراد بتوانند برچسب از فاصله خوب را به وضوح بخوانند . در حالت ایده‌آل ، متن باید حداقل از ۶ امتیاز بالاتر باشد . برای دیگر اطلاعات مرتبط ذکر شده ، فونت ۱۰ نقطه و بالا می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد .

Enhanced Readability

برای افزایش بیشتر خوانایی ، رنگ قلم باید در مقایسه با رنگ پس‌زمینه باشد . اما سعی نکنید آن را یک ترکیب رنگ تک رو بسازید . بنابراین یک رنگ فونت را انتخاب کنید که با هر دو مقدار کنتراست و هم شدت در نظر گرفته شود . با استفاده از روان‌شناسی مشتری ، رنگ روشن یک انتخاب عاقلانه‌تر است چون به آن‌ها حس اعتماد می‌دهد . هم چنین رنگ‌های رنگی باید با سبک بصری موجود برند همگام باشند .

از آنجا که برچسب محصول معمولا ً فضای کمی برای تصویر و محتوا دارد ، طراحان یک ترکیب بصری با جفت کردن typographic ایجاد می‌کنند . بینندگان به راحتی می‌توانند تکه‌های اطلاعات را با کمک کنتراست تشخیص دهند . اگر نیاز به پیوستگی بین اطلاعات وجود داشته باشد ، پیشنهاد می‌شود از همان قلم استفاده کنید .

هدف اصلی جفت کردن ، نمایش رابطه بین اطلاعات و انتخاب‌های نوع مختلف است . هم چنین برای اینکه طراحی تاثیر بیشتری داشته باشد، از فونت‌های استفاده کنید که ماهیت محصول را منعکس می‌کنند . برای مثال ، در یک برچسب محصول برای سس گوجه‌فرنگی داغ ، می‌توانید از یک فونت استفاده کنید که سفتی و طول عمر را منعکس می‌کند . دقت کنید که the بیش از حد شکسته نشود و بر روی خوانایی از دست برود .

Typographic Pairing

نکته دیگری که باید هنگام انتخاب یک حروف متن به یاد داشته باشید ، قوام برند است. مشتری شما دارای بسیاری از مواد بازاریابی مانند آرم ، بروشور ، کارت ویزیت و غیره است. نوع مورد نظر شما باید مانند طراحی لوگو و سایر طراحی های گرافیکی کار مشتری باشد.

 

03. تأکید بر فضای سفید

فضای سفید مناطقی از طراحی است که توسط طراح برای تصاویر ، متن یا تصاویر دیگر استفاده نشده است. به عبارت دیگر ، رنگ پس زمینه طرح است. فضای سفید یک عنصر مهم در طراحی لیبل محصول است. فضای سفید به جدا کردن تکه های اطلاعات مختلف کمک می کند تا مشتریان بتوانند جزئیات را به راحتی بخوانند. همچنین از آن برای ایجاد تمایز بینایی استفاده می شود.

 

White Space

 

فضای سفید ظاهری مینیمالیستی به طراحی جعبه می بخشد. این جلوه ای پیچیده به طراحی می بخشد. این نشان دهنده آرامش محصول است. به همین دلیل است که فضای سفید عنصر اصلی در ایجاد برچسب برای محصولات کودک ، لوازم آرایشی و سایر محصولات دیگر است. مخاطبان همچنین می توانند با داشتن محتوای واضح و آرم ساده به سمت یک برچسب محصول قدرتمند جذب شوند. این نشان دهنده دوستی کاربر از محصول است و حس سادگی را برقرار می کند.

 

04. مصور

برخی از برچسب های محصول به عناصر طراحی و گرافیک نیاز دارند. این مورد زمانی استفاده می شود که مجبور باشید بیشتر در مورد محصول بصری صحبت کنید. ارائه دهنده خدمات طراحی جعبه آنلاین می تواند به شما در روشن ساختن آن کمک کند. به عنوان مثال ، یک برچسب محصول برای ژله ها یا آب میوه در مجموع ترکیب رنگی مختلف و تصاویر مصنوعی از طعم های میوه را دارد. یک طراحی ساده برای آنها مؤثر نیست. تصاویر چکیده ای غلیظ نیز گاهی اوقات انتخاب خوبی برای چنین برچسب هایی هستند.

Illustrate

05. حفظ اصالت

اطمینان حاصل کنید که طراحی لیبل شما بی نظیر ، به یاد ماندنی و اصلی به نظر می رسد. لیبل رقبا را تحقیق کنید. طرحی را بیاموزید طراحی منسوخ ، کسل کننده یا کپی شده ممکن است منجر به razzmatazz قانونی شود. این همچنین ممکن است شما را به سمت یک مشتری مهم منتقل کند که غالباً برای اولین بار مشتریان گمراه کننده است.

Maintain Originality

هیچ کاری را روی طرح نگذارید که مربوط به محصول نباشد فقط به منظور بهتر جلوه دادن طراحی. بارکد یک عنصر اساسی است که باید به روشنی در طراحی ذکر شود. این به به دست آوردن حس اصالت کمک می کند ، که در غیر این صورت به مقابله با هرگونه بررسی قانونی یا ممیزی سریع نیز کمک می کند. اطلاعات تماس شرکت را به روشی مؤثر برای تشویق ارتباط با خریداران ارائه دهید. تمامیت حساب می شود!

06. اندازه طراحی برچسب را برای طراحی در نظر بگیرید

طراحی به بسته بندی محصول بستگی زیادی به اندازه لیبل محصول شما دارد. ممکن است مشتری شما درخواست کند که برچسب برای برچسب های جلویی و پشتی همان محصول باشد. یا ممکن است فقط برای برچسب جلویی باشد.

Label Size

در بیشتر مواقعی که چندین برچسب مورد نیاز است ، صورت جلویی فقط آرم و نام تجاری دارد. بقیه اطلاعات در پشت ریخته می شود. با این حال ، بسیاری از طراحان معتقدند که تنها یک برچسب "بسته بندی اطراف" مقرون به صرفه تر است. همچنین به یک صفحه طراحی جذاب تر کمک می کند و به ایجاد یک هویت تجاری کمک می کند.

 

07. روی کیفیت چاپ تمرکز کنید

این آخرین ، اما قطعاً کمترین نکته ای است که باید در نظر بگیرید - از چاپ لیبل خوب استفاده کنید. حضور بصری محصول را با کارتهای با کیفیت بالا بهبود بخشید تا از اولین احساس خوب اطمینان حاصل شود. بنابراین چه برای اینکه آن را براق و براق ، سطح مات یا روکش داشته باشید ، یک متخصص بگیرید تا آن را برای شما ایجاد کند.

 

این نکات مهم را هنگام فکر کردن برای ایجاد یک لیبل محصول به یاد ماندنی در نظر بگیرید. اما برای انجام کار نیازی به استخدام یک طراح گران نیست. کسب و کار کوچک یا استارتاپ شما به راحتی می تواند یک برچسب منحصر به فرد را در اختیار داشته باشد. 

Print Quality

ali بازدید : 70 دوشنبه 16 تیر 1399 نظرات (0)

در بازار امروز , شرکت‌ها مقدار زیادی پول صرف تایید محصولات خود می‌کنند . از تبلیغات بنر , حضور رسانه‌های اجتماعی در بروشورها , عکاسی تبلیغاتی در همه جا وجود دارد و برای شرکت‌ها بسیار مهم است که بدانند چگونه از عکاسی تبلیغاتی برای بهبود آگاهی از برند خود استفاده کنند .

عکاسی تبلیغاتی بیشتر از تنها کلیک روی یک عکس است . شما باید بدانید چطور تصویر را نمایش دهید و جوهر احساس را اضافه کنید تا توجه مشتریان احتمالی را جلب کنید. عکاسی تبلیغاتی هنر خلق تصاویر برای فروش یا تبلیغ یک محصول و یا خدمات از طریق مجلات , تبلیغات دیجیتال , منوها و انتشار شرکت‌ها است .

هدف اصلی عکاسان تجاری , فروختن محصول برای مجسم کردن ویژگی‌ها و مزایای محصول شما است . عکاسان تجاری محصول ( های ) ارائه‌شده توسط شرکت شما را به شیوه‌ای خلاقانه نشان می‌دهند تا توجه مشتریان بالقوه را جلب کنند. آن‌ها از مهارت‌های فوق‌العاده فتوشاپ , تکنیک‌های نورپردازی و رنگ‌های پس‌زمینه برای افزایش ظاهر و حالت محصولات استفاده می‌کنند .

همانطور که می‌دانیم , یک تصویر به هزار کلمه می‌ارزد . استخدام یک عکاس تجاری خوب به منظور افزایش آگاهی از برند و تصویر شرکت بسیار مهم است . اجازه دهید قبل از استخدام یک عکاس تجاری برای شرکت شما برخی از مزایای عکاسی تبلیغاتی را مورد بحث قرار دهیم .

مزایای عکاسی تبلیغاتی  , تصویر شرکت شما را افزایش می‌دهد و به نمایش محصولات و خدمات شما به شیوه‌ای حرفه‌ای کمک می‌کند . مشتری شما می‌تواند کسب‌وکار و محصولات شما را بهتر درک کند و همچنین یک ظاهر حرفه‌ای به شرکت شما می‌دهد . یک تصویر بد می‌تواند پیامدهای منفی زیادی داشته باشد و به طور کلی می‌تواند به کسب‌وکار شما آسیب برساند .

اگر سازمان شما هر نوع رویداد یا رویداد بزرگ را انجام دهد , شما می‌توانید یک عکاس تجاری برای ثبت تصاویر رویداد استخدام کنید . شرکت‌ها می‌توانند تصاویر رویداد را در وب سایت رسمی خود , بروشورها و صفحات فیس بوک برای افزایش برجستگی برند خود پست کنند .

افزایش آگاهی از برند شما می‌تواند تاثیر ماندگاری بر مشتریان بالقوه ایجاد کرده و همچنین به افزایش فروش کلی برای شرکت کمک کند . داشتن عکس‌های مداوم در طول زمان به ایجاد آگاهی از برند شما نسبت به مخاطبین خود کمک می‌کند . اگر تصاویر شما به طور مداوم در طبیعت آماتور هستند , می‌توانید یک ظاهر غیر حرفه‌ای به عنوان برند خود بسازید .

افزایش فروش و roi خلاقانه به بهبود فروش کلی و roi شرکت کمک می‌کند . اگر یک شرکت توصیف محصول را با عکس‌ها اضافه می‌کند , فروش محصولات آن بطور مستقیم افزایش می‌یابد . تحقیقات بازار ثابت کرده‌است که مشتریان احتمالی روی تصاویر حرفه‌ای بیشتر از روی تصاویر ضعیف و غیر حرفه‌ای کلیک می‌کنند .

عکاسی و خدمات حرفه‌ای

نتیجه‌گیری داشتن عکس یا عکس‌های بد در وب سایت شما می‌تواند باعث آسیب بیشتر از خوب شود, تحقیقات بازار قبلا ً ثابت کرده‌است . و مزایای زیادی وجود دارد که اگر هنوز یک عکاس حرفه‌ای تجاری را استخدام نکرده‌اید از دست می‌دهید . دیگر تردید نکنید , یک حرفه‌ای استخدام کنید تا به شما در ایجاد هویت و آگاهی نام تجاری تان کمک کند .

ali بازدید : 81 یکشنبه 01 تیر 1399 نظرات (0)

اگر تا به حال بخشی از تولید کاتالوگ برای سازمان یا شغل خود داشته اید ، احتمالاً می دانید که یک تعهد چقدر برای طراحی ، چاپ ، نوشتن و توزیع کاتالوگ های چاپی برای مشتریان و چشم اندازهای شما چقدر گسترده است. اگر هرگز بخشی از تلاش سازمانی برای تهیه کاتالوگ نبوده اید ، احتمالاً از خواندن پست وبلاگ دیگر ما در مورد چگونگی انتخاب بهترین گزینه ها برای چاپ کاتالوگ سود خواهید برد.

 

دلایل مختلف زیادی وجود دارد که ممکن است چاپ یک فروشگاه برای کسب و کار یا سازمان شما ضروری باشد. مهم نیست که چه مواردی نیاز به فروشگاه خود داشته باشید ، راهنمای زیر برای کمک به شما در ساختن کاتالوگ استراتژیک و به حداکثر رساندن ROI کمپین بازاریابی فروشگاه شما کمک می کند.

مرحله 1: اهداف بازاریابی خود را مشخص کنید

 

دانستن هدف از فروشگاه نه تنها کلمات بلکه تصاویر دیگری که انتخاب می کنید ، ترتیب  نمایش محصولات مختلف و مهمتر از همه انتخاب گیرنده هایی که مخاطب یا خوانندگان کاتالوگ شما را تشکیل می دهند.

 

هنگامی که می دانید اهداف بازاریابی شما برای چاپ کاتالوگ چیست ، باید آنچه را که فکر می کنید برای رسیدن به آن اهداف انجام می شود ، انجام دهید. چه کالاهایی نیاز به فروش بیشتر دارند؟ چه خدماتی را ارائه می دهید که آرزو می کنید مشتری های بیشتری در مورد آنها بدانند؟

 

اینها انواع سؤالاتی هستند که به شما کمک می کنند تا در هنگام نوشتن ، طراحی و در  ایجاد کاتالوگ خود به دنبال اهداف خود باشید.

 

مرحله 2: نوع کاتالوگ خود را تعیین کنید

بر اساس نیازهایی که در مرحله قبل تعیین کرده اید ، باید بتوانید ایده کلی در مورد نوع کاتالوگ موردنیاز خود داشته باشید.

 

انواع مختلفی از کاتالوگ ها وجود دارد ، و همه آنها اهداف مختلفی دارند ، بنابراین ما در زیر چند مورد از آنها را بیان کرده ایم و شرح مختصری از آنها را درج می کنیم تا به شما کمک کند تا تفاوت بین آنها کمی برجسته تر شود. همواره اطمینان حاصل کنید که استراتژی شما این است. پشتیبانی شده توسط شواهد و داده ها.

 

انواع کاتالوگ

اطلاعاتی - این فهرست ها می تواند برای مشتریان یا کارمندان باشد زیرا آنها بیشتر متنی هستند که برای آموزش و یا ارائه اطلاعات در مورد یک موضوع در نظر گرفته شده اند. برای کارمندان ، این می تواند یک دفترچه آموزشی باشد که می خواهید سالهای آینده از آن استفاده کنید. برای مشتریان ، این می تواند چیزی شبیه به یک مجله باشد که جزئیات آخرین اخبار شرکت شما و چگونگی تأثیر آن بر خدمات یا محصولات ارائه شده شما را مشخص می کند.

 

 

کاتالوگ تبلیغاتی - این نمونه های استانداردی هستند که احتمالاً وقتی از شما خواسته می شود در مورد کاتالوگ فکر کنید. این کاتالوگ ها ویژگی تخصصی انتخاب کالاهای ارائه شده توسط یک برند واحد را دارند. انتخاب تخصصی کالاها در این نوع کاتالوگ صرفاً برای اهداف تبلیغاتی است.

 

اینها می تواند تعدادی از اهداف مانند افزایش فروش یک دسته خاص از محصولات یا اعلام یک پیشنهاد ویژه جدید یا حتی برجسته کردن یک دسته کامل از محصولات یا خدماتی را که تجارت یا سازمان شما ارائه می دهد شامل شود.

 

فهرست خدمات - اینها نوع خاصی از کاتالوگ ها هستند ، صرفاً برای مشاغلی که در درجه اول خدمات ارائه می دهند و فقط محصولاتی نیستند. اهداف چنین فروشگاه هایی تمایل دارند که خوانندگان را به تماس ، بازدید از یک وب سایت و یا در غیر این صورت برقراری ارتباط با شما سوق دهند تا بتوانند نقل قول کنند یا یک قرار ملاقات برای خدمات داده شده خود تعیین کنند.

 

طبقه بندی یا موضوع محور - این کاتالوگ ها بخش خاصی از تجارت شما یا یک خط خاص از محصولات شما ارائه می دهند. اینها معمولاً به صورت جداگانه مارک می شوند تا نشانگر تقسیم بندی که نمایندگی می کنند ، منعکس شود. به عنوان مثال ، یک بخش فنی از یک تجارت می تواند یک کاتالوگ را منتشر کند که بصری بسیاری از سیم های مختلف و تراشه های رایانه ای را برای تنظیم خلق و خوی ارائه دهد.

 

کاتالوگ تمام خط - این کاتالوگ ها لیست کالاها ، خدمات و پیکربندی های فردی را ارائه می دهد که خواننده می تواند به سرعت آن را ارجاع دهد تا قیمت کالای خاص یا خدمات خاصی را بدست آورد. این نوع کاتالوگ ها تبلیغ کننده را قادر می سازد تا فرم های پستی را از طریق نامه از طریق پست الکترونیکی برای خوانندگان فراهم کند.

 

مهم نیست که کدام یک از کاتالوگ ها مناسب تر برای تجارت شما باشد ، مهم است که یکی از مواردی را انتخاب کنید که تمام جعبه ها را برای لیست بازاریابی نیازهای شما در مرحله اول ایجاد کند.

 

مرحله 3: برخی از تعمق هایی  برای محتوا  انجام دهید

برای هر نوع کاتالوگ ، فرایند تهیه و نوشتن محتوا و گردش کار ممکن است متفاوت باشد ، اما هنوز هم ویژگی های خاصی در همه انواع کاتالوگ وجود دارد که به ما نشان می دهد که در مورد کاتالوگ های موفق چه چیزی در موفقیت آنها وجود دارد.

 

 

محصول

شما قبل از اینکه حتی بتوانید به فکر چگونگی فروش آن باشید ، کاملاً باید کالایی را که می فروشید ، بدانید چیست. مطمئناً شما می توانید با مطالعه درمورد آن یا فکر کردن به زمانی که مشتری آنرا خریداری کرده ، ایده هایی راجع به آنچه می فروشید ، به دست آورید .

 

شما میتوانید برای سفارش یک طراحی کاتالوگ موفق به شرکت تبلیغاتی طرح گندم مراجعه کنید ، این شرکت با شرکت های زیادی از جمله  ال جی سامسونگ ایساکو و ..... همکاری داشته است .

ali بازدید : 297 سه شنبه 06 خرداد 1399 نظرات (0)

مطمئناً كاتالوگ دیجیتالی در زمینه انتشار دیجیتال از پتانسیلهای بازار بسیار امیدواركننده برخوردار است. در حال حاضر ، چند نرم افزار فروشگاه دیجیتال وجود دارد که بصورت آنلاین یافت می شود. در زیر 7 انرم افزار طراحی کاتالوگ انلاین برای ایجاد کاتالوگ های تعاملی ارائه شده است. بهترین گزینه ها را برای باز کردن کاتالوگ خود انتخاب کنید تا یک کاتالوگ پویا و جذاب داشته بایشد.

 

1.FlipHTML5 

 

چرا FlipHTML5 بهینه سازی بیشتر کاربران است؟ واضح و قانع کننده است که FlipHTML5  یک طراحی کاتالوگ آنلاین سازنده حرفه ای است که به راحتی می تواند کاتالوگ الکترونیکی تعاملی و پویا ایجاد کند. بدون هیچ زحمتی و هر کد ، کاربران می توانند کتاب الکترونیکی bravo را طراحی و منتشر کنند.

 

 

 

 

 

شروع به ایجاد یک کاتالوگ عالی با FlipHTML5 کنید

 

دانلود این مجموعه رایگان میباشد

FlipHTML5 در تمام بخش های زندگی مانند مشاغل و امور مالی ، رایانه و الکترونیک ، خودکار و سبک ، سرگرمی ، آموزش ، پزشکی و غیره کاربرد دارد.

 

 

 

5 نرم افزار طراحی کاتالوگ برتر برای ایجاد کاتالوگ های تعاملی

 

 

ویژگی های بارز FlipHTML5

ویرایشگر صفحه و ویرایشگر انیمیشن با عملکرد تجارت الکترونیک از اهمیت زیادی در طراحی و ایجاد فروشگاه برای مزایای اضافه کردن قالب ها ، چیدمان ها و چند رسانه ای برخوردار است ، همچنین ایجاد کاتالوگ پویا از طریق اضافه کردن انیمیشن برای اشیاء ، در آخر اضافه کردن اطلاعات مربوط به فروش در مورد محصولاتی مانند دکمه Paypal .

 

 

 

عملکردی قدرتمند و خارج از منزل برای کمک به شما در انتشار چندین فرمت فایل برای انطباق با همه دستگاه هایی مانند رایانه های شخصی ، آی فون ، آی پد و دستگاه های Android. با این ویژگی FlipHTML5 ، فروشگاه شما می تواند تا حد امکان به مخاطبان برسد.

 

 

 

2.Catsy

 

 

این نرم افزار کاتالوگ با کاربرد آسان است. Catsy شامل رابط های ساده و پشتیبانی مشتری است. بنابراین آسان و آسان نیست هر لحظه از خواب بلند شوید. می توانید با دست های کمتری کار بیشتری انجام دهید تا بتوانید بیشتر روی خلاقیت تمرکز کنید. و زیبا تر ، شما می توانید کاتالوگ های خود را به روز در مدیر محتوا نگه دارید و سپس به سادگی فروشگاه را تازه کنید.

5 نرم افزار طراحی کاتالوگ برتر برای ایجاد کاتالوگ های تعاملی

 

 

3. شماره سه بعدی

 

 

3D Issue نرم افزاری برای ساخت کاتالوگ E است - در عرض چند دقیقه کاتالوگ دیجیتال ایجاد کنید. با استفاده از این نرم افزار هزینه کم می شود و فروشگاه شما به صورت آنلاین توزیع می شود. به راحتی PDF های خود را به eCatalog تبدیل کنید و تجربه خوانندگان خود را با ایجاد لینک ، ایجاد ویدئو ، انیمیشن ، صدا ، اطلاعات و ایجاد خودکار خودکار توانمند کنید.

 

 

 

5 نرم افزار طراحی کاتالوگ برتر برای ایجاد کاتالوگ های تعاملی

 

 

 

 

4. FlipBuilder

 

 

"نرم افزار رایگان طراحی کاتالوگ دیجیتال ، ایجاد کاتالوگ قابل خرید با لینک خرید و چندرسانه ای." - FlipBuilder

FlipBuilder نوعی نرم افزار طراحی کاتالوگ است. حتی بدون هیچ مهارت طراحی ، هر کسی می تواند طراح باشد که یک کتاب الکترونیکی تعاملی حرفه ای را از طریق PDF ها ایجاد می کند. مقدار زیادی از مواد رایگان در FlipBuilder از شما کمک می کند تا به سادگی یک فروشگاه دیجیتال را تهیه کنید. مانند قالب های رایگان ، تصاویر برداری رایگان و نقشهای متحرک رایگان. اکنون نرم افزار را انتخاب کنید ، لذت ببرید!

 

5 نرم افزار طراحی کاتالوگ برتر برای ایجاد کاتالوگ های تعاملی

 

 

 

 

5. زماگ

"نرم افزار انتشار دیجیتالی برای نام تجاری پیشرفته" - Zmags

سیستم عامل Zmags Creator و Publicator باعث می شود کاربران بدون نوشتن یک کد ، کاتالوگ دیجیتال را تهیه کنند. طراحی و ایجاد کاتالوگ جذاب و قابل خرید در عرض چند دقیقه. این آزادی و انعطاف پذیری را به بازاریاب ها می دهد تا بلافاصله ، بدون تکیه بر توسعه دهندگان یا طرف های سوم ، تجربیات وب و دیجیتال را ایجاد و به روز کنند.

 

 

 

7 نرم افزار طراحی کاتالوگ برتر برای ایجاد کاتالوگ های تعاملی

 

 

همچنین برای طراحی کاتالوگ حرفه ای وبسایت های برتری از جمله مدرن طرح وجود دارد که کافی است یکبار کار با آنها را تجربه کنید.

ali بازدید : 114 سه شنبه 06 خرداد 1399 نظرات (0)

عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی علاوه بر اینکه باید ویژگی های عکاسی تبلیغاتی را داشته باشد باید بتواند بیننده را به شوق برساند. در این رشته از عکاسی، صنعت و کارخانه و ماشین ها و فرآورده های صنعتی موضوع عکاسی صنعتی است. مفهوم عکاسی صنعتی، عکسبرداری از تجهیزات، محصولات، ماشین آلات و گاهی اوقات کارگران و مقامات شرکت است. با این حال اغلب اوقات موضوع اصلی ماشین آلات و تجهیزات بزرگ مانند ترانسفورماتور، ترمینال گاز یا سد آب است. می توان گفت Industrial Photogaphy یک زبان قابل فهم برای افراد در سنین مختلف است.عکاسی صنعتی در کارخانه، به علت فضای گسترده و منابع نوری گوناگون و فرآورده ها و اشیایی با درخشش های متفاوت، کاری ظریف و دقیق است.نورهای مختلف هر یک از نظر حرارت نوری متفاوت است و طبعا رنگ آنها هم متفاوت خواهد بود.نا دیده گرفتن این گوناگونی و عدم کنترل عکاسی بر اوضاع، بر کیفیت عکس؛ در عکاسی صنعتی اثر خواهد گذاشت.نخستین گام در عکاسی حرفه ای صنعتی از یک کارخانه، بازدید از آن و شنیدن توضیحات مدیر فنی است.چه بسا آنچه در نظر اول به چشم ما جذاب می آید و فکر می کنیم حتما باید در عکس صنعتی نمایش داده شود، از نظر صاحب کار زائد و مضر باشد. و منابع نور طبیعی و مصنوعی را شناسایی و کنترل نمود.مثلا اگر پنجره ها در مقابل دوربین قرار گرفته و تصویر ضد نور (سیاه) می شود، در صورت امکان باید آن را پوشاند؛ یا عکاسی را به شب موکول کرد.عکاسی صنعتی (Industrial Photogaphy) : می توان گفت یکی از اصلی ترین رقابت در دنیای صنعت و تجارت، عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی می باشد. با رشد و توسعه جامعه و ورود به دنیای مجازی در زندگی افراد جامعه گرایش افراد به عکاسی صنعتی  افزایش داده شده و رو به رشد است. 


عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی به بخشی از حرفه عکاسی گفته می شود که به عکسبرداری از محصولات اتلاق می شود. عکاسی تبلیغاتی اصولا و اکثرا در فضای بسته که قابل نورپردازی مصنوعی است انجام می شود. یک عکس تبلیغاتی موفق عکسی می باشد که اندازه، جنس، و رنگ محصول با چیزی که در عکس دیده می شود همخوانی کامل داشته و هیچ گونه تفاوتی نداشته باشند، یعنی بیننده عکس تنها با دیدن عکس بتواند تمامی مشخصات ظاهری محصول، از قبیل جنس آن نرمی و سفتی آن بافت آن و ... را تشخیص دهد و البته همزمان بحث دیگری نیز توسط عکاس رعایت شده باشد و آن جذابیت عکس تبلیغاتی می باشد، به طور کلی به این صورت می توان تعریف کرد که یک عکاس حرفه ای به صورتی از محصول شما عکسبرداری می کند که مخاطب شما با دیدن عکس اطلاعات صحیحی دریافت می کند، اما همزمان مجذوب عکس شده و به سمت آن تمایل پیدا می کند. اصول صداقت و جذابیت هر دو رعایت می شوند و اگر عکاس، از علم و تجربه کافی برخوردار نباشد و برای جذاب تر کردن عکس اصول صداقت را زیر پا بگذارد و یا بالعکس، جهت رعایت جانب صداقت از جذابیت عکس تبلیغاتی شما بکاهد، در هر دو صورت شما متضرر خواهید شد و مخاطبینتان را از دست می دهید.


از مهمترین مباحث در امر عکاسی تبلیغاتی، مبحث نور و نورپردازی می باشد، برای انجام یک پروژه عکاسی تبلیغاتی موفق علاوه بر کلیه تجهیزات عکاسی، احتیاج به تجهیزات بسیار پیشرفته جهت کنترل نور می باشد، همچنین لنزهای بسیار مختلف جهت عکس برداری از محصولات با متریال مختلف از ضروریات عکاسی تبلیغاتی است.


به طور کلی می توان عکاسی تبلیغاتی را به بخش های متفاوتی تقسیم کرد، به عنوان مثال:


 عکاسی زمینه سفید: در این نوع عکاسی تبلیغاتی، محصول تبلیغاتی به صورت تکی و بدون هیچ دیزاینی در کادر قرار می گیرد و می توان گفت در این نوع عکاسی مبحث نور بسیار تاثیر گذار می باشد.


عکاسی دکوراتیو: در این نوع از عکاسی تبلیغاتی محصول تبلیغاتی به همراه عناصر دیگری، کاملا دیزان شده و در کادر قرار می گیرند. در این نوع از عکاسی، مبحث دیذاین تاثیر زیادی بر کیفیت نتیجه نهایی دارد.


عکاسی تبلیغاتی فوتومونتاژ: به نوعی از عکاسی گفته می شود که عناصر داخل کادر توسط نرم افزارهای ویرایشی در کنار هم قرار می گیرند، به این صورت که از عناصر مختلف در جاهای مختلف عکسبرداری می شود و در نهایت به وسیله نرم افزار ویرایش می شود. در این نوع عکاسی، تسلط به نرم افزارهای مربوطه تاثیر زیادی بر نتیجه خواهد داشت.


عکاسی تبلیغاتی ماکرو: جهت عکاسی از جواهر آلات، سنگهای قیمتی، ساعت و به طور کلی هر محصولی که نیاز به نشان دادن جزئیات آن باشد از عکاسی مایکرو استفاده می شود، در عکاسی مایکرو هم استفاده از لنزهای تخصصی و خاص از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


عکاسی تبلیغاتی مبحث بسیار تخصصی و خاصی می باشد که انجام آن تنها از متخصصان با سابقه ساخته است، در همین راستا گروه طرح گندم آماده ارائه کلیه خدمات عکاسی تبلیغاتی و همچنین فیلم برداری تبلیغاتی به شما عزیزان می باشد. عکاسان مجموعه طرح گندم دارای مدرک دکتری عکاسی از دانشگاه ملی ایتالیا بوده و همچنین با داشتن گواهینامه های تخصصی در زمینه عکاسی و ویرایش عکس از کشور های جمهوری چک، استرالیا، ایتالیا و همچنین گواهینامه عکاسی از کالج ملی گرجستان هستند. سالها سابقه همکاری با برندهای مطرح داخلی و همچنین اروپایی، از افتخارات تیم طرح گندم می باشد.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 33
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 17
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 187
  • بازدید ماه : 482
  • بازدید سال : 3,269
  • بازدید کلی : 15,691